Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Με το "Ορόσημο" εξετάζουμε τα Λατινικά, με το "Πολυδύναμο" την Χημεία, και τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
Στο τέταρτο μάθημα στις πανελλήνιες εξετάστηκαν χθες Παρασκευή 15 Ιουνίου οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων. Συγκεκριμένα, έγραψαν τα μαθήματα: Λατινικά της ομάδας προσανατολισμού (Ο.Π.) ανθρωπιστικών σπουδών, Χημεία της Ο.Π. θετικών σπουδών και Αρχές Οικονομικής Θεωρίας της Ο.Π. σπουδών οικονομίας και πληροφορικής.
Εύκολα τα Λατινικά
Τα θέματα των Λατινικών σχολιάζουμε με την φιλόλογο του φροντιστηρίου "Ορόσημο" Μαρία Λαχανά. "Τα θέματα των Λατινικών φέτος στο σύνολό τους κρίνονται εύκολα, καθώς οι μεταφράσεις, οι γραμματικές και συντακτικές ασκήσεις δεν είχαν κάποια ιδιαίτερη απαίτηση", σημειώνει και συνεχίζει: "Δεν υπήρχε κάποιο θέμα που να ξεχώρισε, σε βαθμό δυσκολίας, δηλαδή τόσο το συντακτικό όσο και η γραμματική είχαν αναμενόμενες ασκήσεις. Επομένως, οι μαθητές που είχαν δουλέψει μεθοδικά όλη την χρονιά, μπορούσαν να εξασφαλίσουν έναν άριστο βαθμό". Παρόλα αυτά προειδοποιεί πως "τα Λατινικά γενικώς είναι το μάθημα της λεπτομέρειας, οπότε χρειάζονταν ιδιαίτερη προσοχή στη λεπτομέρεια κατά την επίλυση των ασκήσεων". Τέλος, καταλήγει στο συμπέρασμα πως "τα παιδιά του φροντιστηρίου που είπαν πώς έγραψαν τα πήγαν πάρα πολύ καλά".
Διαφορετικό από πέρσι το μάθημα ΑΟΘ
Τα θέματα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας σχολιάζουμε με τον καθηγητή ΑΟΘ του φροντιστηρίου "Πολυδύναμο" Παναγιώτη Γεμενετζή. "Στις φετινές εξετάσεις δόθηκε μεγαλύτερη βαρύτητα στην θεωρία, δηλαδή σε όλες τις ερωτήσεις - ακόμη και στο μέρος των ασκήσεων - υπήρξαν κομμάτια θεωρίας, πλην των κλασικών ερωτημάτων θεωρίας. Πρέπει όμως να τονιστεί πως δεν ήταν ερωτήσεις θεωρίας αποστήθισης, αλλά ερωτήσεις θεωρίας κατανόησης, δηλαδή οι υποψήφιοι έπρεπε να είχαν προετοιμαστεί πολύ καλά", είπε σημειώνοντας ότι "είναι πολύ δύσκολο ένας υποψήφιος να φτάσει το άριστα αλλά πιο εύκολο για τους μέτριους μαθητές να ανέβουν βαθμολογικά". "Επίσης, βαρύτητα δόθηκε και στη διαγραμματική απεικόνιση, δηλαδή σε σχήματα, γιατί και στα δύο θέματα των ασκήσεων υπήρξε διαγραμματική αποτύπωση", ανέφερε σε άλλο σημείο, για να καταλήξει στο γενικό σχόλιο ότι στόχος των εξεταστών ήταν να αποτυπωθεί κυρίως η θεωρία, όχι η στείρα αποστήθιση, αλλά η πραγματική κατανόηση εκ μέρους των υποψηφίων.
Για δυνατούς λύτες η Χημεία
Τα θέματα της Χημείας σχολιάζουμε με τον καθηγητή Χημείας του φροντιστηρίου "Πολυδύναμο" Νίκο Αγόρα. "Τα θέματα ήταν πολύ πιο δύσκολα από τα περσινά και δεν έχουν καμία σχέση με το σχολικό βιβλίο, δηλαδή όσα παιδιά ασχολήθηκαν μόνο με το σχολικό βιβλίο δεν έχουν πολλές ελπίδες. Απευθύνονται σε μαθητές που έχουν καλές βάσεις στην χημεία, δηλαδή ασχολήθηκαν ουσιαστικά με το μάθημα από την Α' Λυκείου", είπε και συνέχισε: "Σε πρώτη ματιά τα θέματα φάνταζαν πολύ δύσκολα, όμως για κάποιον που έχει προετοιμαστεί σωστά κι έχει εμβαθύνει στα θέματα της Χημείας, χρησιμοποιώντας τις γνώσεις του, μπορούσε να οδηγηθεί στις σωστές απαντήσεις, γι' αυτό και πολλά παιδιά βρήκαν τις σωστές απαντήσεις".
Κατέληξε στο ότι "ο υποψήφιος έπρεπε να έχει μεγάλη αυτοπεποίθηση, ώστε να μην δυσκολευτεί να διαχειριστεί τα θέματα".
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News