«Τα θέματα ήταν με σαφήνεια διατυπωμένα και απαιτούσαν καλή κατανόηση των κειμένων» | xronos.gr
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «2001 ΟΡΟΣΗΜΟ»

«Τα θέματα ήταν με σαφήνεια διατυπωμένα και απαιτούσαν καλή κατανόηση των κειμένων»

02/06/23 - 13:56
«Τα θέματα ήταν με σαφήνεια διατυπωμένα και απαιτούσαν καλή κατανόηση των κειμένων»

Σχολιάζουν Μαρία Λιπορδέζη, Βάσω Δεμίρη, Δήμητρα Πετρίνη

Τα σημερινά θέματα Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας των Γενικών Λυκείων σχολιάζουν στο www.xronos.gr η ομάδα φιλολόγων του φροντιστηρίου μέσης εκπαίδευσης «2001 Ορόσημο» Μαρία Λιπορδέζη, Βάσω Δεμίρη και Δήμητρα Πετρίνη.

Η ανάλυση:

Το θέμα στο οποίο κλήθηκαν να εξεταστούν φέτος τα παιδιά αφορά στη θέση της γυναίκας στην σύγχρονη κοινωνία. Συγκεκριμένα, δόθηκαν τρία (3)  κείμενα, εκ των οποίων το πρώτο αποτελεί απόσπασμα από το βιβλίο του Σταύρου Τσακυράκη, «Δικαιοσύνη: η ουσία της πολιτικής», το δεύτερο δημοσίευμα από την εφημερίδα «Το Βήμα» της Μαρίλιας Παπαθανασίου με τίτλο «Φεμινισμός και Νεοφεμινισμός», και το τρίτο, το λογοτεχνικό, είναι απόσπασμα από το διήγημα του Χρήστου Οικονόμου «Οι κόρες του ηφαιστείου».

Οι ασκήσεις για τα 2 πρώτα κείμενα αφορούσαν στη συνοπτική απόδοση του 1ου κειμένου (Α1), στην κατανόηση του κειμένου (άσκηση πολλαπλής επιλογής), στη χρήση διαθρωτικών λέξεων, στην προθετικότητα (άσκηση που δίνεται για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά!) και στην αντιθετική οργάνωση της παραγράφου. Το ερμηνευτικό σχόλιο (Θέμα Γ) ζητούσε από τα παιδιά να παρουσιάσουν τη συναισθηματική κατάσταση του ήρωα, ενός άνδρα που έμεινε άνεργος και δίσταζε να το ανακοινώσει στη γυναίκα του, «αγκυλωμένος» στο στερεότυπο που επικρατεί και θέλει τους άνδρες ισχυρούς.

Το θέμα της παραγωγής λόγου καλούσε τα παιδιά να αναπτύξουν τις σκέψεις τους σχετικά με φαινόμενα παραβίασης των δικαιωμάτων της γυναίκας στη σύγχρονη εποχή στον δημόσιο και ιδιωτικό βίο καθώς και στο αν οι νέοι είναι εφικτό να συμβάλλουν στην επίτευξη της ισότητας των  φύλων.

Τα θέματα ήταν με σαφήνεια διατυπωμένα και απαιτούσαν καλή κατανόηση των κειμένων. Η ανταπόκριση στις ασκήσεις ήταν προσιτή στους μαθητές και στις μαθήτριες που είχαν προετοιμαστεί κατάλληλα. Σχετικά με την παραγωγή λόγου, τα παιδιά κλήθηκαν να εκφράσουν τις σκέψεις τους για ένα θέμα που απασχόλησε την κοινωνία μας τον τελευταίο καιρό, οπότε θα μπορούσαν εύκολα να αναπτύξουν το πρώτο ζητούμενο που αφορούσε σε φαινόμενα παραβίασης των δικαιωμάτων των γυναικών. Ας σκεφτούμε βέβαια και τα παιδιά που έχουν υπάρξει μάρτυρες έμφυλης βίας στο σπίτι τους ή και τα ίδια αν έχουν βιώσει τη βία. Πόσο εύκολο θα ήταν να ανταποκριθούν;

Στο δεύτερο, βέβαια, τα παιδιά έπρεπε να είναι προσεκτικά στην κατανόηση του ερωτήματος, καθώς ζητούσε το κατά πόσο είναι εφικτό για τους νέους να συμβάλλουν έμπρακτα στην επίτευξη της ισότητας και όχι απλώς τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαν να το πετύχουν αυτό. (β’ ζητούμενο: «Εσείς ως νέα γενιά μπορείτε να συμβάλλετε έμπρακτα στην επίτευξη της ισότητας των φύλων;»

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr