Οι πόλεις στην Ευρώπη συνδέονται με έξι φορές περισσότερες απευθείας πτήσεις παρά με τρένα | xronos.gr
ΝΕΑ ΕΡΕΥΝΑ GREENPEACE

Οι πόλεις στην Ευρώπη συνδέονται με έξι φορές περισσότερες απευθείας πτήσεις παρά με τρένα

05/07/24 - 8:00
Οι πόλεις στην Ευρώπη  συνδέονται με έξι φορές περισσότερες απευθείας πτήσεις παρά με τρένα

Μοιραστείτε το

Η Greenpeace καλεί τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και την ΕΕ να ενισχύσουν τις συνδέσεις με τρένο

Η Greenpeace καλεί τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και την Ευρωπαϊκή Ένωση να ενισχύσουν τις συνδέσεις με τρένο, μιας και οι απευθείας σιδηροδρομικές συνδέσεις στην Ευρώπη θα μπορούσαν να υπερτριπλασιαστούν χρησιμοποιώντας τις υφιστάμενες γραμμές. Σύμφωνα με νέα έρευνα του γραφείου της Greenpeace στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, οι πόλεις στην Ευρώπη παραμένουν περισσότερο συνδεδεμένες μεταξύ τους με αεροπλάνο παρά με τρένο, ενθαρρύνοντας έτσι τους πολίτες να χρησιμοποιούν το αεροπλάνο, παρά τις πολύ βλαβερές επιπτώσεις των πτήσεων στον πλανήτη.

Από τις 990 διαδρομές μεταξύ 45 μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων που ανέλυσε η έρευνα, μόνο το 12% έχουν απευθείας τρένα, ενώ το 69% εξυπηρετούνται από απευθείας πτήσεις. Αυτό είναι σχεδόν εξαπλάσιος αριθμός απευθείας πτήσεων σε σχέση με τις απευθείας σιδηροδρομικές συνδέσεις μεταξύ μεγάλων πόλεων στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων των 27 χωρών της ΕΕ (εκτός της Ιρλανδίας, της Κύπρου και της Μάλτας), του Ηνωμένου Βασιλείου, της Νορβηγίας, της Ελβετίας, της Ουκρανίας, της Μολδαβίας, της Σερβίας, της Βοσνίας, του Μαυροβουνίου, της Βόρειας Μακεδονίας, του Κοσόβου, της Αλβανίας και της Τουρκίας (μόνο Κωνσταντινούπολη).

Τα δεδομένα για την Αθήνα σύμφωνα με την έρευνα είναι τα εξής:
-Η Αθήνα δεν συνδέεται καθόλου με διασυνοριακό απευθείας τρένο με καμία άλλη πόλη. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά από το 2019 δεν έχει υπάρξει ούτε ένα επιβατικό τρένο να εισέρχεται ή να εξέρχεται στη χώρα.

-Με βάση τις τωρινές ανεπαρκείς σιδηροδρομικές υποδομές, μόνο 5 πόλεις θα μπορούσαν να είναι προσβάσιμες σε 18 ώρες ή λιγότερο: το Βελιγράδι, η Κωνσταντινούπολη, η Πρίστινα, τα Σκόπια και η Σόφια.

-Με επενδύσεις μετρίου επιπέδου στις ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές υποδομές, που θα επέτρεπαν κατά μέσο όρο ταχύτητα 80 χλμ/ώρα σε όλες τις διαδρομές, εννέα επιπλέον πόλεις θα μπορούσαν να εξυπηρετούνται με απευθείας τρένο από και προς την Αθήνα στο μέλλον, όπως π.χ. η Βουδαπέστη, το Βουκουρέστι και η Βιέννη.

-Όλες οι πόλεις που αναλύθηκαν είναι προσβάσιμες με απευθείας πτήση, εκτός από την Πρίστινα και το Κίεβο. Αυτό κάνει την Αθήνα την πόλη με τη μεγαλύτερη συνδεσιμότητα πτήσεων από όλες τις πόλεις που αναλύθηκαν (μαζί με το Λονδίνο και την Κων/πολη). Γίνεται ξεκάθαρο ότι η Ελλάδα ενθαρρύνει τους πολίτες να πάρουν αεροπλάνο αντί για τρένο.

Ο αριθμός των απευθείας σιδηροδρομικών συνδέσεων στην Ευρώπη θα μπορούσε να τριπλασιαστεί. Από όλες τις διαδρομές που αναλύθηκαν, το 42% (419 διαδρομές) θα μπορούσε να έχει απευθείας ημερήσιο ή νυχτερινό τρένο με διάρκεια ταξιδιού μικρότερη των 18 ωρών, χρησιμοποιώντας τις υπάρχουσες σιδηροδρομικές γραμμές[2],[3]. Όμως, μόνο το 27% (οι 114 από τις 419 δυνητικές απευθείας σιδηροδρομικές διαδρομές) εξυπηρετούνται αυτή τη στιγμή από απευθείας τρένο, ενώ το 73% (305 δυνητικές διαδρομές) δεν εξυπηρετούνται.

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr