Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Γράφει ο βουλευτής ΣΥ.ΡΙΖ.Α Ροδόπης Δημήτρης Χαρίτου
Το νομοσχέδιο αυτό στην πραγματικότητα όχι μόνο δεν προστατεύει τα φυσικά πρόσωπα από την «έκθεση» των προσωπικών τους δεδομένων, αλλά χρησιμοποιεί τρόπους για την επεξεργασία τους, παρακάμπτοντας ακόμη και τα φυσικά πρόσωπα που αυτά αφορούν!
Η Οδηγία της ΕΕ που περιλαμβάνει το νομοσχέδιο, είναι πολύ πιο καλοδιατυπωμένη, ήπια και ισόρροπη σε σχέση με τα εισαγωγικά άρθρα 1 έως 42.
Στα παραπάνω άρθρα του νομοσχεδίου προβλέπεται η δυνατότητα επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων, τόσο από ιδιώτες όσο και από Δημόσιους Φορείς. Οι τελευταίοι, μάλιστα, σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ.4 μπορούν να αναθέτουν την επεξεργασία των δεδομένων τους και σε ιδιώτες.
Αυτό σημαίνει ότι το έργο - με την συνήθη επίκληση της αδυναμίας, λόγω έλλειψης και μάλιστα εξειδικευμένου προσωπικού - θα αναλαμβάνουν ιδιωτικές εταιρείες, οι οποίες θα συμβάλλονται με το Δημόσιο, έναντι προφανώς αδράς αμοιβής, και το πιο σημαντικό όλων είναι ότι θα έχουν απόλυτη πρόσβαση σε στοιχεία που οι πολίτες έχουν εμπιστευτεί στο Δημόσιο.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο πολίτης είναι ουσιαστικά απροστάτευτος απέναντι στις διαδικασίες αυτές, αφού κι αν ακόμα προσφύγει στη συνιστώμενη Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, ενδέχεται να μη λάβει ποτέ απάντησή της. Η Αρχή θα ιεραρχεί και θα απαντά (ή και όχι) στις όποιες καταγγελίες, όπως ορίζει το άρθρο 13 παρ.2, με κριτήριο «τη σπουδαιότητα και το γενικότερο ενδιαφέρον του θέματος»!
Το πλέον απαράδεκτο σημείο του νομοθετήματος είναι το άρθρο 27 που αφορά την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, στο πλαίσιο των σχέσεων απασχόλησης. Πρόκειται ουσιαστικά για «φακέλωμα» των εργαζόμενων, που φτάνει ως το σημείο της οπτικής καταγραφής των κινήσεών τους! Και είναι τουλάχιστον οξύμωρο το γεγονός ότι μόλις λίγες μέρες πριν η κυβέρνηση της ΝΔ κατάργησε την υποχρέωση αιτιολόγησης της απόλυσης, με το αιτιολογικό της «κατάργησης του φακελώματος»!
Τέλος, ολόκληρο το νομοθέτημα χάνει εντελώς το νόημά του, αφού κατά το άρθρο 42 εξακολουθεί να ισχύει το άρθρο 5 του Ν. 2690/1999, σύμφωνα με το οποίο κάθε πολίτης μπορεί να λάβει γνώση φακέλου που τηρεί το Δημόσιο, επικαλούμενος απλά το «εύλογο ενδιαφέρον» του.
Πηγή: left.gr
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News