Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Γράφει ο Αντώνης Γραβάνης*
Η εγκατάσταση νέων σταθμών Διοδίων, κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην οικονομική και κοινωνική εξόντωση της ακριτικής μας Θράκης. Το κόστος μετακίνησης πλέον θα είναι αποτρεπτικό, δημιουργώντας πολλαπλά προβλήματα στους κατοίκους και τις επιχειρήσεις της περιοχής.
Συγκεκριμένα,
- Θα περιορίσει σημαντικά την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, καθώς πλήττει ένα από τα βασικά πλεονεκτήματατου Δήμου και της Περιφέρειας, αυτό της οδικής και οικονομικής πρόσβασης. Το μεγαλύτερο ποσοστό τουρισμού, είναι ο οδικός τουρισμός, καθώς η περιοχή είναι ήδη αποκλεισμένη ακτοπλοϊκά αλλά και αεροπορικά, καθώς παρά τα δύο αεροδρόμια, το κόστος μετακίνησης Αλεξανδρούπολη – Αθήνα και Καβάλα – Αθήνα, είναι αποτρεπτικό και από τα ακριβότερα στην Ευρώπη αναλογικά με την απόσταση.
- Οι κάτοικοι και επιχειρηματίες της περιοχής, εγκλωβίζονται χωροταξικά, και παρόλο τον καθημερινό αγώνα επιβίωσης λόγω της οικονομικής κρίσης, πλέον θα αδυνατούν και να μετακινηθούν εντός της περιφέρειας. Σε μία περιφέρεια, όπως η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, που βασίζεται οικονομικά και κοινωνικά στην ενδοπεριφερειακή συνείδηση, αυτό θα αποτελέσει ισχυρό πλήγμα.
- Αυξάνεται το κόστος των εμπορευμάτων και πρώτων υλών, λόγω του διπλασιασμού σχεδόν του κόστους των διοδίων, ακόμη και σε ομάδες που ήδη αδυνατούν να ανταπεξέλθουν, όπως οι ελεύθεροι επαγγελματίες, έμποροι και αγρότες,
- Εξαφανίζει κάθε πιθανότητα επιχειρηματικής ανάπτυξης της περιοχής, καθώς το κόστος μεταφοράς που είναι εξαιρετικά σημαντικό για κάθε επιχείρηση, πλέον θα είναι αποτρεπτικό, όποτε οι υποψήφιους επενδυτές, θα επιλέγουν άλλες περιοχές, πιο κοντά σε μεγάλα αστικά κέντρα και μηδενίζει όλα τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα τοπικών προϊόντων της περιοχής, που αναγκαστικά θα έχουν διπλάσιο και τριπλάσιο κόστος μεταφοράς στην υπόλοιπη Ελλάδα, σε σχέση με επιχειρήσεις που εδρεύουν αλλού.
Η Εγνατία Οδός, υπάρχει για να ενώνει και όχι για να διαχωρίζει. Σε εποχή έντονης οικονομικής κρίσης, δεν είναι δυνατόν οι κάτοικοι των απομακρυσμένων περιοχών να επωμίζονται το μεγαλύτερο μέρος του κόστους της συντήρησης των αυτοκινητοδρόμων. Είναι παράλογο ενώ στοχεύουμε στην αποκέντρωση να απαιτούμε από τον κάτοικο της Κομοτηνής να πληρώνει 25 ευρώ διόδια για την μετακίνηση του στην Θεσσαλονίκη. Είναι θέμα επιβίωσης για όλους εμάς. Και ας καταλάβουν όλοι ότι η Ελλάδα δεν τελειώνει στη Θράκη, η Ελλάδα ξεκινάει από τη Θράκη…
*Δημοτικός σύμβουλος Κομοτηνής
μέλος Δ.Σ. Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Αν. Μακεδονίας και Θράκης
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News