Από την Σύγκλητο ΔΠΘ περνάει η απόφαση ίδρυσης Πειραματικού Γυμνασίου και Λυκείου | xronos.gr
ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΚΟΜΟΤΗΝΗ

Από την Σύγκλητο ΔΠΘ περνάει η απόφαση ίδρυσης Πειραματικού Γυμνασίου και Λυκείου

26/06/19 - 10:00

Ο πρύτανης  Αλέξανδρος Πολυχρονίδης ζήτησε χρόνο για να επικαιροποιηθεί παλιά απόφαση της Συγκλήτου

Από την Σύγκλητο ΔΠΘ περνάει η απόφαση ίδρυσης Πειραματικού Γυμνασίου και Λυκείου στην Κομοτηνή. Ο πρύτανης  Αλέξανδρος Πολυχρονίδης ζήτησε χρόνο για να επικαιροποιηθεί παλιά απόφαση της Συγκλήτου περί ίδρυσης ενός τέτοιου σχολείο. Γι’ αυτό το Δημοτικό Συμβούλιο Κομοτηνής που επρόκειτο στη συνεδρίαση της 24ης Ιουνίου να συζητήσει την υποβολή ή μη πρότασης για ίδρυση υπό την εποπτεία του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, απέσυρε προσωρινά το θέμα μέχρι να ληφθεί σχετική απόφαση από την Σύγκλητο. Πάντως φαίνεται να υπάρχει σύμπνοια φορέων επί του θέματος και είναι θέμα χρόνου να υποβληθεί η πρόταση για την ίδρυση ενός Πειραματικού Γυμνασίου και Λυκείου στην Κομοτηνή. 

Όμιλοι αστρονομίας, δημιουργικής γραφής, επίλυσης μαθηματικών προβλημάτων, κατασκευής μαριονέτας καθώς και άλλοι πολιτιστικού και επιστημονικού περιεχομένου όπως και μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας είναι μερικές από τις παροχές των πρότυπων πειραματικών σχολείων που συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον χιλιάδων μαθητών.

Τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία θεσμοθετήθηκαν το 2011, και αποτέλεσαν εγχείρημα για υψηλού επιπέδου διδασκαλία και αριστεία στα δημόσια σχολεία στην Ελλάδα. Ωστόσο, από το 2015, με την απόφαση του τότε υπουργού Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά και του αναπληρωτή του, αρμόδιου για το θέμα, Τάσου Κουράκη, η προσπάθεια ακυρώθηκε, αφού τα περίπου 60 ΠΠΣ με τη μορφή και τη φιλοσοφία που είχαν ιδρυθεί το 2011 καταργήθηκαν. Στη θέση τους ιδρύθηκαν πέντε Πρότυπα Σχολεία (για την εισαγωγή στα οποία απαιτούνται εξετάσεις, πλην του Δημοτικού) και 55 Πειραματικά (η εισαγωγή και στις δύο βαθμίδες γίνεται μόνο με κλήρωση).

Σύμφωνα με την Καθημερινή, στο πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε τον περασμένο Απρίλιο, ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου «μπόλιασε» τα 5 Πρότυπα και τα 55 Πειραματικά Σχολεία με τα αρνητικά χαρακτηριστικά των συμβατικών σχολείων: τη μονιμότητα των εκπαιδευτικών και την απουσία αξιολόγησής τους. Το νέο θεσμικό πλαίσιο προκάλεσε τις αντιδράσεις γονέων και μαθητών σε Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία. 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr