«Δεν θέλουν οι Βούλγαροι» να επιτραπεί η διέλευση λεωφορείων από τα σύνορα Νυμφαίας-Μακάζα | xronos.gr
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ

«Δεν θέλουν οι Βούλγαροι» να επιτραπεί η διέλευση λεωφορείων από τα σύνορα Νυμφαίας-Μακάζα

12/06/24 - 8:00
«Δεν θέλουν οι Βούλγαροι»  να επιτραπεί η διέλευση λεωφορείων  από τα σύνορα Νυμφαίας-Μακάζα

Ο Χριστόδουλος Τοψίδης τοποθετήθηκε επί του θέματος στο ράδιο Χρόνος 87.5fm, με αφορμή τη συμπλήρωση 5 γεμάτων μηνών στη διοίκηση της Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης

Αναφορικά με τις προτεραιότητες της Περιφερειακής Αρχής, σύμφωνα με τον Χριστόδουλο Τοψίδη πρώτος πυλώνας ανάπτυξης για την περιοχή μας είναι ο αγροτικός τομέας κι εκεί δίνεται έμφαση

Λειτουργεί ξανά το γραφείο της ΠΑΜΘ στις Βρυξέλλες, στόχος να λειτουργήσει γραφείο και στην Αθήνα σε ιδιόκτητο κτίριο. Το επόμενο διάστημα ψηφιοποιούνται πάνω από 70 υπηρεσίες της Περιφέρειας

«Είναι ένα αίτημα για το οποίο πραγματικά έχει… μαλλιάσει η γλώσσα μου. Τελικά, δεν θέλουν οι Βούλγαροι και μπορώ να το πω και δημοσίως». Με αυτά τα λόγια τοποθετήθηκε ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης Χριστόδουλος Τοψίδης στο ράδιο Χρόνος 87.5fm, απαντώντας στο ερώτημα του Δήμου Μπακιρτζάκη, για το εάν θα επιτραπεί η διέλευση λεωφορείων από το συνοριακό σημείο διέλευσης Μακάζα-Νυμφαία, προς ενίσχυση του τουρισμού στη Θράκη, ιδιαίτερα στο παραλιακό μέτωπο της Ροδόπης.

Σύμφωνα με τον κο Τοψίδη, το αίτημα είναι σε γνώση όλων των πολιτικών και της κυβέρνησης, ενώ τίθεται συχνά στις διμερείς επαφές Ελλάδας-Βουλγαρίας, χωρίς όμως να υπάρχει εξέλιξη. Να σημειωθεί ότι η Βουλγαρία διαχρονικά δεν έχει δώσει το πράσινο «φως» στη διέλευση τουριστικών λεωφορείων από τον κάθετο άξονα, κυρίως για να μην υποβαθμίσει τον δικό της εσωτερικό τουρισμό, ωστόσο συγχρόνως υπάρχουν κι ερωτηματικά σχετικά με την ασφάλεια του κάθετου άξονα, ο οποίος δεν έχει προδιαγραφές σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου.

Τίποτα νεότερο για γέφυρα στην Αγία Μαρίνα
Σε ερώτημα αναφορικά με τον προγραμματισμό κατασκευής γέφυρας στον ποταμό Λίσσο στο ύψος της Αγίας Μαρίνας Ιμέρου, ο περιφερειάρχης δήλωσε ενήμερος κι ότι είναι στις προτεραιότητες της διοίκησης, αλλά πρέπει να βρεθεί το κατάλληλο χρηματοδοτικό πρόγραμμα. Να σημειωθεί ότι δεκαετίες ολόκληρες τόσο οι κάτοικοι της περιοχής όσο κι οι επισκέπτες ζητούν αυτό το έργο, ζωτικής σημασίας για τις μεταφορές και τον τουρισμό, καθώς επιτέλους θα ενώσει το παραλιακό μέτωπο της Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης από Φανάρι έως Μαρώνεια.

5 μήνες διοίκησης
Κληθείς να σχολιάσει τους πρώτους 5 γεμάτους μήνες της νέας Περιφερειακής Αρχής στη διοίκησή του, δήλωσε ότι η διοίκηση βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία με τα στελέχη της κυβέρνησης, με στόχους να έρθουν περισσότερα χρήματα στην Περιφέρεια, να διεκπεραιώνονται ζητήματα και να υπάρχει πιο ενεργός συμμετοχή της ΠΑΜΘ σε αποφάσεις που λαμβάνονται κεντρικά αλλά μας αφορούν περιφερειακά.

Ως προς την ομάδα διοίκησης της νέας Περιφερειακής Αρχής, ο περιφερειάρχης υποστήριξε ότι υπάρχει καλό κλίμα και διάθεση δουλειάς, ενώ αναγνώρισε ότι όλοι όσοι έχουν θέσεις ευθύνης πρέπει να παράξουν έργο, γιατί γι’ αυτό έχουν εκλεγεί. Στόχος της Περιφερειακής Σύνθεσης παραμένει η ανάπτυξη της Περιφέρειας, η επίλυση των προβλημάτων στην καθημερινότητα και η καλυτέρευση των συνθηκών διαβίωσης των πολιτών.

Γραφεία ΠΑΜΘ σε Βρυξέλλες και Αθήνα
Η Περιφερειακή Αρχή αποφάσισε να επαναλειτουργήσει το γραφείο της ΠΑΜΘ στις Βρυξέλλες, κάτι που μέχρι στιγμής γίνεται με έναν υπηρεσιακό υπάλληλο, ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται μόνιμη στελέχωσή του. Ακόμη, ελήφθη απόφαση ενεργοποίησης γραφείου στην Αθήνα, σε ιδιόκτητο ακίνητο της Περιφερειακής Ενότητας Ξάνθης, προκειμένου να γίνονται σε αυτό επαφές, συναντήσεις κλπ στην πρωτεύουσα. Συγχρόνως, το επόμενο δίμηνο αναμένεται να προχωρήσει η ψηφιοποίηση περισσότερων από 70 υπηρεσιών της Περιφέρειας ΑΜΘ. Η ψηφιοποίηση, συγχρόνως, θα αποφορτίσει υπαλλήλους της ΠΑΜΘ από γραφειοκρατική δουλειά, ώστε να ασχολούνται με άλλα ζητήματα. Το επόμενο διάστημα αναμένεται να ολοκληρωθούν, επίσης, το μητρώο γεφυρών, το μητρώο ρεμάτων και το μητρώο ακινήτων, προκειμένου να έχουν «χαρτογραφηθεί» όλες οι ανάγκες.

Αναφορικά με το νέο ΕΣΠΑ (2021-2027), το οποίο ουσιαστικά ξεκινάει το 2024, ζητούμενο -σύμφωνα με τον Χριστόδουλο Τοψίδη- είναι τα χρήματα που δαπανώνται να έχουν πολλαπλασιαστική αξία προς όφελος των κατοίκων της ΠΑΜΘ. Ξεκαθάρισε, πάντως, ότι παρά τη… νεότητα της Περιφερειακής Αρχής, «δεν ζητάμε περίοδο χάριτος».

Πρώτος πυλώνας ο αγροτικός τομέας
Αναφορικά με τις προτεραιότητες της Περιφερειακής Αρχής, σύμφωνα με τον Χριστόδουλο Τοψίδη πρώτος πυλώνας ανάπτυξης για την περιοχή μας είναι ο αγροτικός τομέας κι εκεί δίνεται έμφαση, προκειμένου να βρεθούν χρήματα για να προχωρήσουν περισσότεροι αναδασμοί κι έργα υποδομών σε όλη την Ανατολική Μακεδονία & Θράκη.


Στα της Ροδόπης, βασικοί στόχοι είναι να προχωρήσουν όσο το δυνατό πιο γρήγορα τα δίκτυα άρδευσης στο κατασκευασμένο φράγμα Ιασίου, καθώς επίσης να βρεθεί επιτέλους τρόπος και χρήματα για να κατασκευαστεί το αρδευτικό φράγμα στον ποταμό Κομψάτο.

Σε άλλες εξελίξεις, ο περιφερειάρχης ΑΜΘ θύμισε την πρόσφατη δέσμευση του υπουργού Υποδομών & Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα από την περιοχή μας, για αποκατάσταση και συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα, γνωστοποίησε ότι στα σκαριά βρίσκεται ο στρατηγικός σχεδιασμός για την ενίσχυση του Τουρισμού, ενώ τέλος εξήγγειλε ότι θα δημιουργηθεί εταιρία Πολιτισμού, η οποία θα διαχειρίζεται κτίρια-δράσεις, όπως για παράδειγμα το Μέγαρο Μουσικής Κομοτηνής.

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr