Γνωρίζατε ότι οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην Καβάλα είναι οι ιδανικότερες για την εκπαίδευση πιλότων; Αυτός είναι ένας από τους λόγους που ο μεγαλύτερος Οργανισμός στην εκπαίδευση πιλότων στην Ελλάδα, έχει την έδρα του στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Τον βαρύ αυτό τίτλο φέρει η Egnatia Aviaton, μία σχολή που έχει εκπαιδεύσει εκατοντάδες πιλότους, οι οποίοι σήμερα εργάζονται στα πέρατα του κόσμου, μεταφέροντας επιβάτες με το γρηγορότερο και ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς, το αεροπλάνο. Όταν πετάς από ψηλά, μοιάζει η γη με ζωγραφιά…το λέει και το τραγούδι. Πως είναι όμως να πιλοτάρεις εσύ; Άραγε πως νιώθουν όσοι κρατούν στα χέρια τους εκείνα το τιμόνι και πρέπει να πατήσουν όλα τα κουμπιά του βρίσκονται πάνω τους, γύρω τους, παντού μέσα στο πιλοτήριο; Τι είναι αυτό τελικά που έκανε το μικρό μας αδερφό να λέει «θέλω να γίνω πιλότος», όταν τον ρωτούσαν οι μεγαλύτεροι τι θα κάνει όταν μεγαλώσει. Η ελευθερία, η στολή, το γεγονός ότι βρίσκεται πάνω από τα σύννεφα αλλά και τα χρήματα, ειδικά στις εποχές που ζούμε. Εξάλλου η οικονομική κρίση είναι αυτή που έχει στρέψει το ενδιαφέρον πολλών νέων, ανδρών και γυναικών, να ψάξουν τις επιλογές τους και σε αυτό τον τομέα. Ένα πτυχίο πιλότου σου δίνει τη δυνατότητα να εργαστείς σε οποιαδήποτε μέρος του κόσμου με σημαντικές οικονομικές απολαβές.
ΤΟ SUCCESS STORY ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΛΥΜΠΕΡΑΚΗ
Η σχολή που βρίσκεται στην Καβάλα είναι μία από τις μεγαλύτερες της Ευρώπης και είναι εγκεκριμένη από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας. Η Egnatia Aviaton παρέχει ποιοτική εκπαίδευση με τη χρήση σύγχρονης ευρωπαϊκής μεθοδολογίας με βάση την κατάρτιση και τα συστήματα, έμπειρους εκπαιδευτές και νέα σύγχρονα, πλήρως εξοπλισμένα αεροσκάφη. Η Egnatia Aviaton, είναι το success story, του ιδιοκτήτη και γενικού της διευθυντή Δημήτρη Λυμπεράκη, ο οποίος αποφάσισε να επενδύσει κεφάλαια και πολύ δουλειά σε αυτή γωνιά της Ελλάδας. Η ιδέα για την ίδρυση της ξεκίνησε από την επιθυμία του ίδιου να μάθει να πετάει, στην Αγγλία, τον τόπο σπουδών του. «Δεν είχα καμία απολύτως σχέση με τον χώρο αυτό. Ως φοιτητής το 2001 στην Αγγλία, μου άρεσε η αεροπορία σαν ασχολία και πήγα να βγάλω το πτυχίο του ερασιτέχνη πιλότου. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων μου, συνειδητοποίησα ότι αυτή η ασχολία- επειδή εξαρτάται κατά μεγάλο βαθμό από τον καιρό-σίγουρα θα ταίριαζε περισσότερο σε μία χώρα όπως είναι Ελλάδα. Έτσι ουσιαστικά το 2001 ξεκίνησε μία άτυπη έρευνα αγοράς, η οποία όμως πολύ σύντομα εξελίχθηκε σε μία πολύ σοβαρή έρευνα αγοράς. Αυτή διήρκησε τέσσερα χρόνια, μέχρι τη στιγμή που τελικά βγήκε ένα αποτέλεσμα ότι είναι μία πολύ καλή επενδυτική πρόταση να γίνει μία σχολή εκπαίδευσης επαγγελματιών πιλότων στην Ελλάδα», είπε ο κ. Λυμπεράκης σε συνέντευξη του στο «Χ». Από την έρευνα αγοράς προέκυψε ότι ένα από τα πλέον ιδανικά σημεία για την εγκατάσταση και την ανάπτυξη της σχολής είναι περιοχή της Καβάλας. Είναι ένα «εθνικό κέντρο-απόκεντρο», η περιοχή της Καβάλας, ανέφερε ο κ. Λυμπεράκης εξηγώντας τα οφέλη της. Πρώτα από όλα βρίσκεται πολύ κοντά στα μεγάλα αστικά κέντρα της Ελλάδας, αλλά δεν έχει την κίνηση και όλα τα αρνητικά μίας μεγάλης πόλης. Επιπλέον οι καιρικές συνθήκες είναι ιδανικές, με το μπλε της θάλασσας και τον σχεδόν πάντα καθαρό ουρανό. Πέραν αυτών υπάρχουν αξιόλογες υποδομές στα αεροδρόμια που λειτουργούν σε κοντινή απόσταση. «Η Καβάλα, από όλη την Ελλάδα, έχει τον καλύτερο αεροπορικό καιρό, δηλαδή δεν είναι μόνο ο ήλιος, ο γαλάζιος ο ουρανός, αλλά είναι οι θερμοκρασίες, οι ομίχλες, ο αέρας που είναι πολύ σημαντικός παράγοντας. Εάν υποθέσουμε ότι οτιδήποτε πέρα από τη Λήμνο έχει πάρα πολύ αέρα τον περισσότερο χρόνο, έστω και με μεγαλύτερες θερμοκρασίες, δεν εξυπηρετεί την εκπαίδευση, οπότε ο καιρός είναι πολύ σημαντικός παράγοντας».
ΣΤΟΛΟΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ
Η σχολή της Καβάλας έχει στόλο 11 αεροσκαφών και έναν εξομοιωτή πτήσεων, ενώ η αμέσως μικρότερη εταιρία από αυτή στην Ελλάδα, έχει τρία αεροσκάφη και έναν εξομοιωτή πτήσεων. Η εκπαίδευση γίνεται σε εκπαιδευτικά μονοκινητήρια και δικινητήρια αεροσκάφη, των 2, 4 ή 6 θέσεων. «Ο κόσμος το μπερδεύει, νομίζει ότι η εκπαίδευση για ένα Air Bus, γίνεται πάνω σε Air Bus, αλλά δεν είναι έτσι. Η εκπαίδευση για ένα Air Bus είναι ουσιαστικά ίδια με την εκπαίδευση για ένα μικρό αεροπλάνο, το αεροπλάνο πετάει με τον ίδιο τρόπο. Το μόνο που διαφέρει είναι η ταχύτητα και τα συστήματα του αεροσκάφους. Κάποιος δηλαδή όταν γίνεται επαγγελματίας πιλότος, γίνεται σε μικρά αεροπλάνα και μετά ουσιαστικά η εκπαίδευση για να πετάξει ένα Air Bus είναι τρεις εβδομάδες σεμινάρια και φυσικά σε ένα τέτοιο αεροσκάφος δεν πετά κανείς μόνος του, αλλά με τον κυβερνήτη του».
ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΑ ΠΙΛΟΤΟΥ
Όποιος ολοκληρώνει επιτυχώς την εκπαίδευση στην σχολή, είναι επαγγελματίας πιλότος και μπορεί να πετάξει σε οποιαδήποτε αεροπορική εταιρία του κόσμου, σε οποιοδήποτε αεροσκάφος. Αεροπορικές εταιρίες όπως Qatar, Royal Air Morocco, Easyjet, BMI, Aegean Airlines, Atlantic, LOT, Wizz Air etc, έχουν προσλάβει απόφοιτους της σχολής αυτής. Πως όμως γίνεται κανείς πιλότος και ποιο είναι το κόστος; Καλή γνώση αγγλικών και 67.000 ευρώ είναι δύο βασικές προϋποθέσεις. «Όλα τα μαθήματα γίνονται στα αγγλικά, είπε ο κ. Λυμπεράκης και πρόσθεσε ότι «η γλώσσα της αεροπορίας είναι τα αγγλικά, τα βιβλία είναι στα αγγλικά, οι εκπαιδευτές είναι και Έλληνες και ξένοι. Η εκπαίδευση πιλότων είναι ένα σχετικά τεχνικό επάγγελμα, που σημαίνει ότι μία καλή κατανόηση μαθηματικών και φυσικών είναι χρήσιμη, χωρίς να λέμε ότι είναι απαραίτητη. Η χρησιμότητα έγκειται στο γεγονός ότι κάποιος που έχει μία καλύτερη κατανόηση στα μαθηματικά και στη φυσική, μπορεί ευκολότερα να ανταπεξέλθει στις σπουδές. Πέραν από αυτό κάποιος μπορεί να εγγραφεί και να πληρώσει τα δίδακτρα που είναι περίπου 67.000 ευρώ, που περιλαμβάνουν την εκπαίδευση στο αεροπλάνο, στο έδαφος, τη διαμονή κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης, μεταφορά από το χώρο διανομής στο αεροδρόμιο και γενικά ό,τι άλλο χρειαστεί σε ό,τι απαιτεί η νομοθεσία». Η σχολή μπορεί να εκπαιδεύσει 100 μαθητές από 10 έως 50 διαφορετικές χώρες του κόσμου. Μάλιστα υπήρχε περίοδος που εκπαίδευε πιλότους από 50 διαφορετικές χώρες του κόσμου. «Τα τελευταία 2-3 χρόνια το μεγαλύτερο ποσοστό εκπαιδευόμενων είναι κυρίως από τις αραβικές χώρες, γιατί η Ευρώπη είναι σχετικά κορεσμένη, ενώ η Ελλάδα δεν είναι. Οι μαθητές μας τα χρόνια της κρίσης έχουν αυξηθεί διότι οι αεροπορικές εταιρίες στην Ελλάδα έχουν τρομερά μεγάλη ζήτηση. Εάν υπήρχαν αυτή τη στιγμή 80 πιλότοι, η Aegean Airlines θα τους έπαιρνε αύριο. Ο δεύτερος λόγος αύξησης είναι ότι αυτό το πτυχίο είναι παγκοσμίως αναγνωρισμένο». Το πολύ ενάμιση χρόνο διαρκεί η εκπαίδευση και η απόσβεση των χρημάτων ξεκινά άμεσα και επιτυγχάνεται πολύ σύντομα. «Ξεκίνησε μία τάξη πιλότων πέρσι τον Αύγουστο, η θεωρία είναι 7 μήνες και η πρακτική εκπαίδευση, οι πτήσεις δηλαδή, θα ξεκινήσουν τώρα και θα ολοκληρωθούν τον Οκτώβριο». Περίπου 100 είναι οι εκπαιδευόμενοι της σχολής σήμερα. Το 30% αυτών είναι Έλληνες, οι περισσότεροι από τους οποίους προέρχονται από την Κρήτη και την Κύπρο. Το 70% είναι ξένοι κυρίως από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Μπαχρέιν, το Κουβέιτ. Ικανός είναι και ο αριθμός των γυναικών που εκπαιδεύονται στη σχολή και «είναι και πολύ καλές», σχολίασε ο κ. Λυμπεράκης. «Είναι πολύ οργανωτικές και συστηματικές, δηλαδή μπορούν να δουλέψουν καλύτερα με κανόνες». Στα μειονεκτήματα των γυναικών είναι η δυσκολία προσανατολισμού και η λήψη αποφάσεων. Την Egnatia Aviaton μπορείτε να την βρείτε στο αεροδρόμιο της Χρυσούπολης, στο διαδίκτυο, στην επίσημη ιστοσελίδα της, αλλά και τηλεφωνικά.