Τι θα δούμε το αθλητικό Σαββατοκύριακο στη Ροδόπη
Ο μελετητής του έργου εξηγεί γιατί κατέρρευσε η προηγούμενη και τι γίνεται για να στεριώσει η νέα
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της νέας γέφυρας στον ποταμό Κομψάτο, μεταξύ Ιάσμου και Πολυάνθου, στην ίδια θέση όπου τον Σεπτέμβριο του 2017 κατέρρευσε η προηγούμενη.
Αυτό το διάστημα το εργοτάξιο της κατασκευαστικής εταιρίας ΕΡΓΟΜΠΕΤΟΝ πραγματοποιεί την τοποθέτηση των βάθρων για τη στήριξη της νέας γέφυρας. Το συνολικό έργο είναι προϋπολογισμού 4,1 εκ€. Η νέα γέφυρα θα έχει συνολικό μήκος περί των 120 μέτρων, ενώ το πλάτος του οδοστρώματος για την κυκλοφορία των οχημάτων θα είναι 11μέτρα. Θα έχει τρία ανοίγματα, που στηρίζονται σε ακρόβαθρα και μεσόβαθρα κι επίσης θα περιλαμβάνει σύστημα απομάκρυνσης όμβριων υδάτων, πεζοδρόμιο και ηλεκτροφωτισμό.
Γι’ αυτό έπεσε η γέφυρα
Μιλώντας στο ράδιο Χρόνος 87.5fm και τον Δήμο Μπακιρτζάκη, ο μελετητής του έργου Αργύρης Πλέσιας, εξήγησε ότι πολλοί παράγοντες συνδυάστηκαν για να καταλήξουμε στην κατάρρευση της προηγούμενης γέφυρας.
«Είχαμε αστοχία, γιατί το βάθρο έμεινε… στον αέρα, γιατί ήταν επιφανειακή η θεμελίωση. Ενώ στην αρχική κατασκευή η θεμελίωση ήταν βαθιά, κατέβηκε η κοίτη του ποταμού κατά 4 μέτρα περίπου, άρα βγήκε στον αέρα το βάθρο» σημείωσε, εξηγώντας ότι τα έτη ‘-93-’95 δεν ήταν στην κατασκευαστική πρακτική η πολύ βαθιά θεμελίωση.
Γιατί όμως η κοίτη κατέβηκε; Πρώτον γιατί είχαμε απολήψεις υλικού. Δεύτερον γιατί ο ΟΣΕ από την κάτω μεριά μείωσε αρκετά τις διατομές της κοίτης λόγω των ενισχύσεων που έκανε στη δική του (σιδηροδρομική γέφυρα). Πολύ απλά, όσο μειώνεται η διατομή, τόσο αυξάνεται η ταχύτητα του νερού. Κι επειδή η ταχύτητα αυξήθηκε, το νερό «έτρωσε» πιο εύκολα το έδαφος.
Η νέα γέφυρα θεμελιώνεται με 12 πασάλους 12 μέτρων έκαστος για κάθε βάθρο, επομένως υπάρχει εγγύηση βαθιάς θεμελίωσης κι ασφάλειας. Αυτό το διάστημα γίνεται αγώνας δρόμου, προκειμένου η κατασκευαστική εταιρία να προλάβει να τοποθετήσει όλα τα βάθρα, προτού ξεκινήσουν οι έντονες κακοκαιρίες φθινοπώρου και χειμώνα.
Νέο φράγμα για να γεμίσει η κοιλάδα
Σε συνδυασμό με την κατασκευή της γέφυρας, ήδη έχει μελετηθεί και είναι σε φάση περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων, η κατασκευή ενός μικρού φράγματος χαμηλότερα από τη σιδηροδρομική γέφυρα, προκειμένου να γεμίσει ξανά η κοίτη του ποταμού που έχει κατέβει.
Όταν γεμίσει η κοίτη, θα είναι σημαντικό όχι μόνο για τη νέα οδική αλλά και για την υπάρχουσα σιδηροδρομική γέφυρα, της οποίας την θεμελίωση έχει ενισχύσει δύο φορές τις τελευταίες δεκαετίες ο ΟΣΕ.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News