Στη Γερμανία με πρόγραμμα Erasmus καθηγητές του 1ου Γυμνασίου Κομοτηνής | xronos.gr

Στη Γερμανία με πρόγραμμα Erasmus καθηγητές του 1ου Γυμνασίου Κομοτηνής

26/02/25 - 9:00
Στη Γερμανία με πρόγραμμα Erasmus καθηγητές του  1ου Γυμνασίου Κομοτηνής

Έίχαν τη δυνατότητα να κατακτήσουν χρήσιμες δεξιότητες για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού τους έργου μέσα από τους στόχους και τους  σκοπούς της επιμόρφωσης, καθιστώντας τους επίσης ενεργούς πολίτες της Ευρώπης

Στο πλαίσιο της εξωστρέφειας του 1ου Γυμνασίου Κομοτηνής και της υιοθέτησης καινοτόμων δράσεων για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου οι εκπαιδευτικοί Αναστασία Γκουμπίλη (ΠΕ03), Αναστασία Καρρά (ΠΕ04.02), Αναστάσιος Μαυρίδης (ΠΕ02.50) μαζί με τη διευθύντρια Νέλλη Ζαφειριάδου (ΠΕ06) πραγματοποίησαν τη δεύτερη μετακίνηση στο Βερολίνο της Γερμανίας από 2 έως 6 Δεκεμβρίου 2024, η οποία εντάσσεται σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ με τη θεματική «Creating a school for all: Embracing cultural diversity and combating discrimination within the classroom = Δημιουργία ενός σχολείου για όλους: Αγκαλιάζοντας την πολιτιστική πολυμορφία και καταπολέμηση των διακρίσεων μέσα στην τάξη»

Λαμβάνοντας υπόψη ότι το σύγχρονο σχολείο αποτελείται από μαθητές από διαφορετικά κοινωνικοπολιτισμικά περιβάλλοντα είναι πλέον επιτακτική η ανάγκη οι εκπαιδευτικοί να προσαρμοστούν σε αυτές τις νέες συνθήκες, επικαιροποιώντας τις γνώσεις τους και υιοθετώντας διαφοροποιημένες διδακτικές πρακτικές, προκειμένου να εμπλέκονται ενεργά όλοι οι μαθητές στη μαθησιακή διαδικασία. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν στην επιμόρφωση με την ειδικότερη θεματική: «Conflict Management, Emotional Intelligence and Bullying Prevention = Αποφυγή Συγκρούσεων, Συναισθηματική Νοημοσύνη και Αποφυγή Εκφοβισμού».

Αποτελεσματική διαχείριση της τάξης
Οι εκπαιδευτικοί εξοικειώθηκαν αρχικά με βασικές έννοιες παιδαγωγικών μεθοδολογιών και διδακτικών στρατηγικών που συμβάλλουν στη βέλτιστη αξιοποίηση του μαθητικού τους δυναμικού και στην αποτελεσματική διαχείριση της τάξης τους, όπως είναι η συναισθηματική νοημοσύνη (Emotional Intelligence), η ενεργητική ακρόαση (Active Listening), η αποτελεσματική επικοινωνία (Effective Communication), η συνεργατική μάθηση (Cooperative Learning), η διαπραγμάτευση (Negotiation), η διαμεσολάβηση (Mediation), η διαχείριση συγκρούσεων (Conflict Management), αλλά και η πρόληψη και αποφυγή φαινομένων εκφοβισμού (Bullying Prevention).

Έπειτα, στο πλαίσιο μικρών και ευέλικτων ομάδων, οι οποίες αποτελούνταν από εκπαιδευτικούς από την Ισπανία, Ιταλία, Σερβία, Ουγγαρία και Τουρκία εφαρμόστηκαν στην πράξη οι στρατηγικές και τεχνικές αντιμετώπισης συγκρούσεων και διαχείρισης προβληματικών καταστάσεων στο σχολικό περιβάλλον. Μερικές από αυτές ήταν στρατηγικές οπτικής σκέψης μέσω της παρατήρησης εικόνων, τεχνικές ενεργητικής ακρόασης και συνεργατικής επίλυσης προβλημάτων, μέθοδοι αξιοποίησης των βασικών στοιχείων της συναισθηματικής νοημοσύνης, αλλά και πρακτικές πρόληψης και αποτροπής φαινομένων εκφοβισμού. Έτσι, μέσα από την αλληλεπίδραση, την ανταλλαγή απόψεων και ιδεών οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να διευρύνουν τη γνώση τους σχετικά με άλλα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, να μοιραστούν προβληματισμούς και διδακτικές εμπειρίες, εμπλουτίζοντας ταυτόχρονα το διδακτικό τους ρεπερτόριο. Επιπλέον, με την ενεργό εμπλοκή τους σε βιωματικές δράσεις να εφαρμόσουν νέες πρακτικές, οι οποίες κινητοποιούν το ενδιαφέρον των μαθητών τους με στόχο την πρόληψη και αντιμετώπιση συγκρουσιακών καταστάσεων στο σχολικό περιβάλλον.



Συνοψίζοντας, αξίζει να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ αποτέλεσε μια μοναδική και ξεχωριστή εμπειρία για τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς, καθώς αυτοί είχαν τη δυνατότητα να κατακτήσουν χρήσιμες δεξιότητες για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού τους έργου μέσα από τους στόχους και τους σκοπούς της επιμόρφωσης, καθιστώντας τους επίσης ενεργούς πολίτες της Ευρώπης.

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr