Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Μας γνωστοποιεί το μέτρο και δίνει τις συμβουλές του, ο επαγγελματίας δάσκαλος οδήγησης Παναγιώτης Αθανασίου
Ξανά τα βιβλία θα πρέπει να ανοίξουν, το επόμενο διάστημα, οι οδηγοί που είναι άνω των 74ων ετών και θέλουν ακόμη να κρατήσουν το τιμόνι τους. Πιο συγκεκριμένα, μεγάλες αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), προέβλεψε μεταξύ άλλων το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών "Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών και άλλες διατάξεις", που πέρασε το προηγούμενο διάστημα από τα έδρανα της Βουλής.
Μια σημαντική αλλαγή όμως είναι και αυτή που αφορά τα διπλώματα οδήγησης. Όπως ξεκαθαρίζεται στο νομοσχέδιο έρχονται σημαντικές αλλαγές και ανατροπές στα διπλώματα οδήγησης και στο όριο ηλικίας των οδηγών. Συγκεκριμένα στο άρθρο 65 του νέου ΚΟΚ τονίζεται πως "οι κάτοχοι οποιασδήποτε κατηγορίας άδειας οδήγησης, οι οποίοι έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 74 ετών υποχρεούνται ανά τρία έτη σε δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς για κάθε κατηγορία που επιθυμούν να ανανεώσουν".
Βάσει του άρθρου λοιπόν γίνεται ξεκάθαρο ότι πλέον οι ηλικιωμένοι θα πρέπει ουσιαστικά να δώσουν ξανά εξετάσεις για δίπλωμα οδήγησης μόλις συμπληρώσουν το 74ο έτος της ηλικίας τους. Μάλιστα θα πρέπει να μπαίνουν σε δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς (όπως ονομάζονται επίσημα οι εξετάσεις) κάθε τρία έτη, εκτός από τις ιατρικές βεβαιώσεις που προσκομίζουν.
Όσοι είναι πάνω από 80 ετών θα πρέπει να δίνουν εξετάσεις για δίπλωμα κάθε δύο χρόνια. Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών οι ηλικιωμένοι θα κάνουν έναν κύκλο βασικής οδήγησης και δεν θα δίνουν όλο το πρόγραμμα των εξετάσεων, αλλά αυτό αναμένεται να οριστεί ειδικά.
Την όλη εξέλιξη μας γνωστοποίησε ο επαγγελματίας δάσκαλος οδήγησης Παναγιώτης Αθανασίου για να σημειώνει ότι "δεν έχει βγει η οριστική εγκύκλιος, αλλά θα γίνονται εξετάσεις", όποια μορφή κι αν πάρουν αυτές τελικά. Συμβουλεύει μάλιστα "αυτοί που πλησιάζει η ηλικία τους να κάνουν μία ανανέωση, για να μην βγουν στην πρώτη ...φουρνιά της ταλαιπωρίας". Πάντως, σύμφωνα με την δική του εκτίμηση και πείρα "θα δοθεί παράταση, δηλαδή δεν θα το εφαρμόσουν από τώρα, τον Σεπτέμβριο, αλλά αργότερα".
Ως επαγγελματίας στην οδήγηση, δεν διακρίνει μεταξύ νέων ή μεγαλύτερων σε ηλικία, ώστε να επιρρίψει σε κάποιους συγκεκριμένους τα περισσότερα τρακαρίσματα, σημειώνοντας πως "και οι νέοι και οι μεγάλοι προκαλούν τροχαία ατυχήματα". Ενώ, όσον αφορά στην συχνότητα των εξετάσεων, σημειώνει πως αυτό θα βάλει επιπλέον φόρτο εργασίας στις υπηρεσίες, που ήδη κατά καιρούς δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τον όγκο νέων οδηγών.
"Το μέτρο είναι καλό, αλλά οι υπηρεσίες μεταφορών, όπως είναι αυτή τη στιγμή, δεν μπορούν να δεχθούν αυξημένο φόρτο εργασίας, δηλαδή δεν υπάρχουν εξεταστές και υπάλληλοι, ώστε να εξυπηρετήσουν αυτή την κατάσταση.
Αυτή την στιγμή δεν μπορούμε να εξυπηρετήσουμε τους νέους, πρέπει να αυξηθούν οι εξεταστές, για να λειτουργήσει καλύτερα", εξήγησε αναλυτικά ο Π. Αθανασίου.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News