Τι θα δούμε το αθλητικό Σαββατοκύριακο στη Ροδόπη
Διοικητής Κων/νος Παπάζογλου: «Έχουν υπάρξει συμβάντα με διπλοπαρκαρισμένα οχήματα που δε μπορούσαμε να περάσουμε»
Οι πυροσβέστες είναι στην πρώτη γραμμή κρούσης σε πυρκαγιές, απεγκλωβίσεις, συγκρούσεις. Παρά την υποστελέχωσή της και παρά το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Κομοτηνής, η Πυροσβεστική Υπηρεσία Κομοτηνής, αλλά και τα κλιμάκια Ιάσμου και Σαπών που υπάγονται σε αυτή, πραγματοποιούν αξιέπαινο έργο, καθώς τα τελευταία χρόνια δεν έχει υπάρξει περιστατικό στο οποίο να μην επέμβουν, στο μέτρο του δυνατού.
Εδώ και μια τετραετία διοικητής στην Κομοτηνή είναι ο Κωνσταντίνος Παπάζογλου, ο οποίος το 2016 χρειάστηκε να στείλει τους πυροσβέστες του σε 740 μεμονωμένα περιστατικά φωτιάς, δηλαδή περισσότερα από δύο ημερησίως.
ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΕ ΕΠΕΜΒΑΣΗ ΛΟΓΩ ΚΑΚΟΚΑΙΡΙΑΣ
Η έντονη χιονόπτωση και κακοκαιρία της Πέμπτης 19 Ιανουαρίου δε δημιούργησε συμβάντα, στα οποία να χρειάστηκε η επέμβαση της Πυροσβεστικής. «Τα συμβάντα που δημιουργήθηκαν κατά την κακοκαιρία επιλύθηκαν είτε εκείνη τη στιγμή από δημότες είτε από τις υπηρεσίες του δήμου», μας πληροφορεί ο κ. Παπάζογλου.
Όμως, «το προηγούμενο διάστημα ήταν πιο δύσκολο, γιατί είχαμε αρκετές πυρκαγιές, όπως την πυρκαγιά στους Σιδεράδες, η οποία κράτησε 3μιση ώρες. Εκεί καταπονήθηκαν πολύ και τα οχήματά μας. Η κατάσβεση έγινε σε δύσκολο σημείο, γιατί το νερό μόλις έπεφτε πάγωνε. Ήταν δυο κατοικίες μαζί, και καταφέραμε να σώσουμε τη μια. Ήταν πολύ δύσκολο γιατί δουλεύαμε στους μείον», συνεχίζει ο διοικητής, αναφερόμενος σε μια απαιτητική απόσβεση.
ΑΥΞΗΣΗ 50% ΣΤΙΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ
Λίγο περισσότερες από 500 ήταν οι πυρκαγιές που σημειώθηκαν το 2015, ενώ το ίδιο στατιστικό στοιχείο για το 2016 μέτρησε 740 πυρκαγιές, δηλαδή αύξηση σχεδόν 50% στον αριθμό τους. Σε αυτές έρχονται να προστεθούν και περιστατικά απεγκλωβισμού και λοιπά περιστατικά, στα οποία η πυροσβεστική κλήθηκε να επέμβει.
Όπως μας ενημερώνει ο διοικητής οι περισσότερες πυρκαγιές σημειώνονται εντός Κομοτηνής, ενώ τα περιστατικά σε Ίασμο και Σάπες είναι σαφώς λιγότερα.»Εμείς επιλαμβανόμαστε συνήθως σε θέματα που έχει προηγηθεί κάποιο λάθος πολίτη. Είτε δε δουλεύει καλά η σόμπα, καθώς δεν έγινε η κατάλληλη συντήρηση, είτε κάποιο εργοστάσιο δεν πήρε τα απαραίτητα μέτρα ασφάλειας. Οι πυρκαγιές είναι περισσότερες στην Κομοτηνή γι’ αυτό το λόγο, σε Ίασμο και Σάπες θα τύχει μια στο τόσο», τονίζει.
ΔΥΣΚΟΛΟΤΕΡΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΘΕΡΙΝΟΥΣ ΜΗΝΕΣ
Σαράντα πυροσβέστες εργάζονται στο τμήμα Κομοτηνής, κι από δεκαπέντε άτομα σε Ίασμο και Σάπες, όπου διατηρούνται και από δυο πυροσβεστικά οχήματα αντίστοιχα.
Το περασμένο καλοκαίρι υπήρξαν και ημέρες με 8 περιστατικά, τα οποία είναι πάρα πολλά για το υπάρχον προσωπικό. «Τον χειμώνα τα καταφέρνουμε, όμως για το καλοκαίρι είναι δύσκολα τα πράγματα, γιατί οι πυρκαγιές είναι περισσότερες», επισημαίνει ο διοικητής, για να αναφερθεί και στον στόλο πυροσβεστικών οχημάτων λέγοντας ότι «είναι παλιός και προσπαθούμε να τον συντηρούμε με νύχια και με δόντια, καθώς δεν υπάρχουν χρήματα. Έχουν κοπεί τιμολόγια, αλλά αυτά είναι ακόμη απλήρωτα από τα κεντρικά». Παρόλα αυτά «με τους πυροσβέστες και τα οχήματα που έχουμε ανταποκρινόμαστε όσο το δυνατό καλύτερα στα καλέσματα που υπάρχουν».
Αν υπάρξει κάποιο περιστατικό, το οποίο χρήζει άμεσης αντιμετώπισης και δεν φτάνουν οι πυροσβέστες, τότε καλούνται όσοι βρίσκονται σε επιφυλακή για την επόμενη κι έπειτα για τη μεθεπόμενη ημέρα, ανάλογα με πόσοι χρειάζονται. Παράλληλα, το τμήμα της Κομοτηνής παρέχει συμπληρωματική βοήθεια, όταν υπάρχει αίτημα και μπορεί να βοηθήσει. Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουν αποσταλεί οχήματα σε Έβρο ή άλλες περιοχές. Τέλος, αναφορικά με τα εναέρια μέσα, υπάρχει ένα αεροπλάνο στον αερολιμένα Αλεξανδρούπολης και δυο ελικόπτερα στον αερολιμένα Χρυσούπολης. Το αρνητικό με το αεροπλάνο είναι πως, για να φορτώσει, πρέπει να προσγειωθεί. Και στην Κομοτηνή μπορεί να υπάρχει διάδρομος προσγείωσης, όμως αυτός δεν έχει τις κατάλληλες προδιαγραφές, ώστε μετά να επιτευχθεί ασφαλής απογείωση, αφού δεν υπάρχει το κατάλληλο μήκος, για να αναπτυχθεί ταχύτητα με μεγάλο φορτίο.
ΟΙ ΑΣΥΝΕΙΔΗΤΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ
Οι ασυνείδητοι οδηγοί είναι καθημερινό φαινόμενο στην Κομοτηνή, κι όσες φορές κι αν τους αποτυπώσει ο φακός μας φαίνεται ότι δε βάζουν μυαλό. Εμποδίζουν ράμπες ΑμεΑ και για παιδικά καροτσάκια, εισόδους παρκινγκ, πεζοδρομήσεις τυφλών, άλλους οδηγούς. Πολλές φορές εμποδίζουν και το έργο πυροσβεστικών ή ασθενοφόρων, κάτι που μπορεί να αποδειχθεί μοιραίο!
«Έχουν υπάρξει συμβάντα που δε μπορούσαμε να περάσουμε» αναγνωρίζει ο κ. Παπάζογλου και προσθέτει ότι «το ζήτημα δεν αφορά μόνο τα πυροσβεστικά αλλά όλους στην καθημερινότητα. Πρέπει να έχουμε ανοιχτό τον δρόμο, αλλά αυτό έγκειται και στη συνείδηση και τη νοοτροπία του κάθε δημότη. Κάποιοι σταματούν να πιουν καφέ, αφήνουν το αμάξι κι εμείς δε μπορούμε να περάσουμε. Από την οδό Μπακάλμπαση δε μπορούμε να βγούμε ούτε με τα μικρά μας αμάξια, γιατί υπάρχουν ακόμη και τριπλοπαρκαρίσματα», καταλήγει.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News