Ο Αριστοτέλης Ρήγας στην Πολιτιστική Κίνηση
Πόσοι ακόμη πρέπει να χάσουν τη ζωή τους μέχρι η Ελληνική Αστυνομία και η Εγνατία Οδός να πάρουν σοβαρά μέτρα αποτροπής της εισόδου διακινητών στο αντίθετο ρεύμα; Γιατί δεν έγινε τίποτα στην πράξη μετά την πρόσφατη –κλειστή- σύσκεψη στο κτίριο της Περιφέρειας ΑΜΘ;
Πρόεδρος Συνοριοφυλάκων (ράδιο Χρόνος 87.5fm): «Το λέγαμε ότι θα θρηνούσαμε κι άλλον ανυποψίαστο οδηγό. Πρέπει να ληφθούν μέτρα. Αφήστε μας να χρησιμοποιήσουμε καρφιά»
ΑΜΘ: 82% των συλλήψεων τους μήνες Μάιο-Ιούνιο 2023 με το Νόμο περί αλλοδαπών
Πόσους ακόμη αθώους κι ανυποψίαστους οδηγούς πρέπει να θρηνήσουμε άδοξα, έως ότου Πολιτεία, Ελληνική Αστυνομία και Εγνατία Οδός, να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα προφύλαξης, αποτρέποντας διακινητές, αλλοδαπούς και ημεδαπούς, από το να «εισβάλουν» ανάποδα στην Εγνατία Οδό, καθώς επίσης να κινούνται με τρομακτικές ταχύτητες σε επαρχιακούς δρόμους;
Νεκρός Εβρίτης πατέρας τριών παιδιών
Με μία ακόμη τραγωδία ξύπνησαν οι Θρακιώτες το πρωί της Πέμπτης 6 Ιουλίου. Πιο συγκεκριμένα, τροχαίο δυστύχημα συνέβη χθες το πρωί στον κόμβο Αρδανίου της Εγνατίας Οδού, βόρεια των Φερών. Αλλοδαπός οδηγός μπήκε στο ανάποδο ρεύμα της Εγνατίας Οδού και συγκρούστηκε πλαγιομετωπικά με ανυποψίαστο ημεδαπό οδηγό, με αποτέλεσμα τον ακαριαίο θάνατο του 70χρονου ημεδαπού, πατέρα τριών παιδιών, ο οποίος διαπιστώθηκε τυπικά στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης. Με καταγωγή από τον Προβατώνα Έβρου, το θύμα απλώς οδηγούσε για να πάει στην εργασία του.
Ο αλλοδαπός δεν τραυματίστηκε βαριά από τη σύγκρουση, μεταφέρθηκε προληπτικά στο Νοσοκομείο και συνελήφθη. Εντός του οχήματος δεν υπήρχαν άλλοι επιβάτες, ωστόσο όλες οι ενδείξεις θέλουν τον αλλοδαπό να λειτουργούσε ως διακινητής μη νόμιμων μεταναστών, που μπήκε ανάποδα στην Εγνατία, για να αποφύγει έλεγχο της Ελληνικής Αστυνομίας.
Δύο νεκροί, κανένα ουσιαστικό μέτρο
Η τραγωδία προστίθεται στο πρόσφατο θανατηφόρο δυστύχημα του φετινού Απριλίου, όταν Πακιστανός διακινητής που οδηγούσε ανάποδα στην Εγνατία, τράκαρε μετωπικά με 46χρονο Αλεξανδρουπολίτη, πατέρα δύο παιδιών, με αποτέλεσμα να τον σκοτώσει. Από το δυστύχημα τη ζωή τους έχασαν επίσης ο Πακιστανός και τέσσερις από τους συνολικά δέκα διακινούμενους που βρίσκονταν εντός του οχήματος.
Στο μεσοδιάστημα, όμως, οι αρμόδιοι δεν έλαβαν κανένα ουσιαστικό μέτρο, προκειμένου να αποτρέψουν τους διακινητές από το να εισέρχονται στο αντίθετο ρεύμα. Μονάχα μία σύσκεψη, χωρίς όμως κάποιο επίσημα ανακοινωμένο αποτέλεσμα, συνέβη. Συγκεκριμένα, πριν δύο εβδομάδες πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη στο κτίριο της Περιφέρειας, παρόντος του περιφερειάρχη ΑΜΘ Χρήστου Μέτιου, του γενικού περιφερειακού αστυνομικού διευθυντή ΑΜΘ υποστράτηγου Πασχάλη Συριτούδη, του διευθύνοντος συμβούλου της Εγνατίας Οδού ΑΕ Κωνσταντίνου Κουτσούκου, των αστυνομικών διευθυντών Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης και Καβάλας, διοικητών Τμημάτων Τροχαίας και στελεχών της Εγνατίας Οδού ΑΕ.
«Αντικείμενο της σύσκεψης ήταν τα προβλήματα οδικής ασφάλειας που δημιουργούνται από τη διακίνηση παράνομων μεταναστών στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας και ο συντονισμός μεταξύ της Ελληνικής Αστυνομίας και της Εγνατίας Οδού ΑΕ για την αντιμετώπισή τους» ανέφερε τηλεγραφικά σχετική ανακοίνωση της ΠΑΜΘ. Έκτοτε, όμως, δεν έχει συγκεκριμενοποιηθεί ή γνωστοποιηθεί κάποιο νέο μέτρο για την πάταξη των εγκληματικών κυκλωμάτων.
Διαψεύδει τον διευθύνοντα σύμβουλο της Εγνατίας ο πρόεδρος των Συνοριοφυλάκων
Μιλώντας στον «Χ» την ημέρα της σύσκεψης, ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού ΑΕ Κωνσταντίνος Κουτσούκος χαρακτήριζε «μεμονωμένα» τα περιστατικά εισόδου διακινητών ανάποδα στην Εγνατία, αναγνωρίζοντας παρ’ όλα αυτά τη σοβαρότητα της κατάστασης. «Έχουμε κατασκευάσει έναν αυτοκινητόδρομο με προδιαγραφές κι αποτελεί ένα διευρωπαϊκό δίκτυο. Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να έχουμε μία κίνηση κάποιων διακινητών, οι οποίοι για δικούς τους λόγους επιλέγουν –όχι από λάθος- να κινηθούν αντίθετα στην κυκλοφορία» σημείωνε εντελώς γενικόλογα, ρίχνοντας το μπαλάκι των ευθυνών φύλαξης και προστασίας στην ΕΛΑΣ.
Το αφήγημα της Εγνατίας Οδού περί δήθεν μεμονωμένων περιστατικών, διέψευσε μιλώντας χθες στο ράδιο Χρόνος 87.5fm, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συνοριακών Φυλάκων (ΠΟΣΥΦΥ) Παναγιώτης Χαρέλας, χαρακτηρίζοντας «πάρα πολύ συχνό» το φαινόμενο να μπαίνουν ανάποδα διακινητές, για να αποφύγουν τη σύλληψη.
«Έχουμε εντοπίσει το πρόβλημα και πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα […]. Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία, η πολιτεία πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της» ζήτησε και τόνισε εμφατικά: «το λέγαμε και την προηγούμενη φορά (στο ράδιο Χρόνος), ότι θα είναι πολύ σύντομο το χρονικό διάστημα που θα θρηνούσαμε κι άλλον ανυποψίαστο οδηγό, γιατί τα κυκλώματα δεν σταματούν. Συνεχίζουν να μπαίνουν στο αντίθετο ρεύμα».
8 στις 10 συλλήψεις με το Νόμο περί αλλοδαπών
Αναφορικά με τις ροές μεταναστών αυτό το διάστημα, είναι αυξημένες, όπως κάθε καλοκαίρι λόγω πτώσης της στάθμης του Έβρου, με τον κο Χαρέλα να παρατηρεί χαρακτηριστικά: «έχουμε (πίεση) από παντού, είμαστε μέσα στο κατακαλόκαιρο και τα κυκλώματα προσπαθούν να δραστηριοποιούνται όσο πιο έντονα γίνεται από όλες τις πλευρές (Τουρκία, Βουλγαρία, Βόρεια Μακεδονία, Αλβανία)».
Χαρακτηριστικό είναι πως σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας που παρουσιάζει ο «Χ», τον Μάιο και του Ιούνιο 2023 το 82% των συλλήψεων στην Ανατολική Μακεδονία & Θράκη αφορά το Νόμο περί αλλοδαπών. Πιο συγκεκριμένα, σε 884 συλλήψεις που πραγματοποιήθηκαν τον Μάιο, οι 661 ήταν με το Νόμο περί αλλοδαπών, δηλαδή το 75%, ενώ σε 1804 συλλήψεις που έγιναν τον Ιούνιο, οι 1544 ήταν με το Νόμο περί αλλοδαπών, δηλαδή το 85%. Συνολικά, τους μήνες Μάιο και Ιούνιο σε 2.688 συλλήψεις, οι 2.205 ήταν με το Νόμο περί αλλοδαπών, δηλαδή 82%.
«Άμεσα μέτρα - Πιο αυστηρές ποινές»
«Δεν χωράει αμφιβολία» απάντησε ο πρόεδρος της ΠΟΣΥΦΥ Παναγιώτης Χαρέλας, κληθείς να σχολιάσει εάν χρειάζονται προσθετικά αποτρεπτικά μέτρα. «Πρέπει η πολιτεία να λάβει άμεσα μέτρα, για να σταματήσει αυτό το αιματοκύλισμα» τόνισε χαρακτηριστικά, εξηγώντας ότι πρέπει να γίνουν αλλαγές στον τρόπο ακινητοποίησης των οχημάτων, προτείνοντας μεταξύ άλλων τη χρήση καρφιών, αλλά κι αυστηροποίηση των ποινών, αφού συνήθως στο πρώτο τους έγκλημα οι διακινητές συνήθως βγαίνουν έξω με αναστολή.
Γενικότερα, ζήτησε από την Πολιτεία να αντιμετωπίσει το ζήτημα «με τόλμη», περιγράφοντας πως «δεν πρέπει να σφυρίζουμε αδιάφορα, δεν πρέπει να τους χαϊδεύουμε τους διακινητές, ούτε να τους βλέπουμε να φεύγουν και να σφυρίζουμε αδιάφορα. Θα πρέπει να πατάξουμε αυτό το έγκλημα […]. Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο, δεν γίνεται να σφυρίζουμε αδιάφορα, πρέπει να σωθούν οι πολίτες, είναι τραγικό αυτό που συμβαίνει».
Συγκεκριμένα, ως προς το αποτρεπτικό μέτρο χρήσης καρφιών, που στην πράξη δεν γίνεται ποτέ, ο Παναγιώτης Χαρέλας ζήτησε «καρφιά επιτέλους, για να σταματήσουμε την εγκληματικότητα».
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News