Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Πρόεδρος ΕΛΜΕ Ροδόπης Μ. Βασιλειάδης: "Η πρόταση αναμοριοδότησης, θα απομακρύνει τους εκπαιδευτικούς από τη Ροδόπη"
Μετά τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας, σειρά είχαν οι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για να προσέλθουν στην κάλπη. Έτσι, χθες Πέμπτη 25 Μαΐου, μεσημεριανές και απογευματινές ώρες, οι εκπαιδευτικοί της ΕΛΜΕ Ροδόπης ψήφισαν για την ανάδειξη των εκπροσώπων τους για την Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ). Τα σχολεία έμειναν κλειστά, ώστε να εξυπηρετηθεί -νομότυπα- η εκλογική διαδικασία, ενώ υπήρξαν παράπονα γονέων για το παραπάνω. Η καταμέτρηση ολοκληρώθηκε τις βραδινές ώρες και, άρα, τα αποτελέσματα θα δημοσιευθούν στην αυριανή έντυπη έκδοση του "Χ".
Μ. ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ: "ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗ"
Στην ανάγκη οι εκπαιδευτικοί να μην απέχουν, στάθηκε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ροδόπης Μιχάλης Βασιλειάδης. "Όσο μεγαλύτερη είναι η συμμετοχή, τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η εκπροσώπηση της Ροδόπης. Συνολικά είμαστε 600 εκπαιδευτικοί, άρα το μέγιστο μπορούμε να εκλέξουμε έξι εκπροσώπους. Εμείς γυρίσαμε όλα τα σχολεία και ενημερώσαμε τους εκπαιδευτικούς για την ανάγκη συμμετοχής στις εκλογικές διαδικασίες. Θέλουμε μέσα από τον πλουραλισμό να έχουμε ευρεία εκπροσώπηση ως εκπαιδευτικοί Ροδόπης, για να προωθήσουμε τα ζητήματά μας, εθνικά και τοπικά", είπε.
Ο ίδιος συμμετείχε στην εκλογική διαδικασία με το ψηφοδέλτιο της προοδευτικής ενότητας καθηγητών (ΠΕΚ).
"Ως παράταξη έχουμε δουλέψει για την επίλυση των εκπαιδευτικών προβλημάτων, γι' αυτό και κοιτάμε στα μάτια όλους τους εκπαιδευτικούς. Παρόλα αυτά έχουμε αρκετά προβλήματα. Πρώτον, υπάρχουν πολλά κενά εκπαιδευτικών και ζητάμε διορισμούς. Δεύτερον, ένα τοπικό ζήτημα, είναι η αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων, γιατί υπάρχει πρόταση για μείωση της μοριοδότησης που δίνεται στα σχολεία Ροδόπης, κάτι που θα προεκτείνει τα κενά μέχρι τον Δεκέμβριο, στην αρχή κάθε χρονιάς. Αν η Κομοτηνή παίρνει ένα μόριο, και η Αθήνα ένα, τότε αυτό είναι αντικίνητρο για έναν εκπαιδευτικό, να φύγει από το αστικό κέντρο και να έρθει στην Κομοτηνή. Τρίτον, πρόβλημα αποτελεί και γενικά η μνημονιακή πολιτική την οποία καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε", είπε, απαριθμώντας τα κύρια προβλήματα του κλάδου και συμπλήρωσε: "και οι τρεις βουλευτές του νομού μας έχουν ακούσει, έχουν δει τις προτάσεις μας κι έχουν συμφωνήσει και στηρίζουν τις περισσότερες από αυτές".
Μ. ΚΑΪΟΠΟΥΛΟΥ: "ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΜΟΝΟ ΣΕ ΔΥΟ ΘΕΣΕΙΣ"
Με το ψηφοδέλτιο της δημοκρατικής ανεξάρτητης κίνησης εκπαιδευτικών (ΔΑΚΕ), η Ματούλα Καϊοπούλου αναφέρει ότι "αγωνιζόμαστε για ένα ανοιχτό σχολείο, χωρίς αποκλεισμούς, όπου τα βιβλία και οι εκπαιδευτικοί να έρχονται από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Είμαστε αντίθετοι στην ύπαρξη συναδέλφων πολλών ταχυτήτων, οι οποίοι καλούνται να πηγαίνουν σε διαφορετικές βαθμίδες, δηλαδή σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια. Αναρωτιέμαι πόσο αποτελεσματικός μπορεί να είναι ένας συνάδελφος, όσο εξαιρετικός κι αν είναι ακαδημαϊκά, όταν υποχρεούται να διακτινίζεται σε διαφορετικές σχολικές μονάδες, με διαφορετικό ηλικιακό δυναμικό και διαφορετικές ανάγκες στο γνωστικό αντικείμενο".
Η ίδια αναγνωρίζει την οικονομική κρίση και προτείνει εναλλακτική λύση στην αδυναμία προσλήψεων. "Εξαιτίας της κρίσης και της αδυναμίας πρόσληψης 20.000 εκπαιδευτικών, ζητάμε -τουλάχιστον- οι συνάδελφοι να αποσπώνται μόνο σε δυο θέσεις, δηλαδή στην οργανική τους και σε μια ακόμη σχολικό μονάδα. Επίσης, ζητάμε την επιστροφή του σχολικού ωραρίου από τις 23 στις 21 ώρες, και τη δημιουργία σχολής δημόσιας διοίκησης στην οποία να περνούν όλοι οι συνάδελφοι οι οποίοι θα αποτελέσουν τα εν δυνάμει διοικητικά στελέχη της εκπαίδευσης. Τέλος, θεωρούμε πως το θέμα της αξιολόγησης βρίσκεται ξανά στο προσκήνιο, όμως με μια άλλη ονομασία, δηλαδή μιλούν για αποτίμηση εκπαιδευτικού έργου και όχι για αξιολόγηση", αναφέρει.
Μ. ΣΟΥΛΙΩΤΗ: "ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΔΕΝ ΗΡΘΑΝ ΣΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ"
Το ζήτημα ότι πριν τις εκλογές δεν πραγματοποιήθηκε η συνέλευση, ανέδειξε η Μεταξία Σουλιώτη από τις συνεργαζόμενες εκπαιδευτικές κινήσεις (ΣΥΝΕΚ). "Πριν ξεκινήσει η εκλογική διαδικασία, ενώ είχαμε συνέλευση στις 10:30, οι συνάδελφοι δυστυχώς δεν ήρθαν, για να συζητήσουμε σοβαρά ζητήματα, όπως η κατάσταση στο σχολείο και τα εργασιακά μας δικαιώματα", τόνισε.
Στη συνέχεια, μίλησε για τη συμμετοχή των ΣΥΝΕΚ: "Ως παράταξη προσπαθούμε να έρχονται όλοι οι εκπαιδευτικοί στις συνελεύσεις και να καταθέτουν τις απόψεις και τα προβλήματά τους, για να μπορέσουμε να τα προωθήσουμε μέσα από την ΟΛΜΕ. Κατεβαίνουμε στις εκλογές εδώ και πολλά χρόνια και διεκδικούμε ψήφο, ώστε να έχουμε περισσότερες ψήφους στην συνέλευση, για να δημιουργήσουμε μια ΟΛΜΕ αγωνιστική, ενωτική, ριζοσπαστική, και θα βοηθήσει προς ένα σχολείο για όλα τα παιδιά, που θα σέβεται τον εκπαιδευτικό και σε αυτό θα έχει πρωτεύων ρόλο ο σύλλογος διδασκόντων. Ο ρόλος της ΟΛΜΕ είναι να στηρίζει εργασιακά, οικονομικά και επιστημονικά τους εκπαιδευτικούς και να συμβάλει στην αναβάθμιση του ρόλου τους".
Κ. ΠΑΤΗΡΗ: "ΠΡΩΤΟΙ ΣΕ ΑΓΩΝΕΣ"
Με την αγωνιστική συσπείρωση εκπαιδευτικών που υποστηρίζεται από το ΠΑΜΕ, η Κάκια Πατήρη δηλώνει πως "είμαστε πρώτοι σε αγώνες, επάλξεις, απεργίες, στήριξη προς τους συναδέλφους μας σε κάθε επίπεδο".
Η ίδια αισθάνεται αναξιοπρεπής απέναντι στους μαθητές της, καθώς "τα μέτρα που έρχονται κάθε μέτρα μας κόβουν τα πάντα, τον μισθό και την ασφάλειά μας. Στις τάξεις νιώθουμε αναξιοπρεπείς απέναντι στους μαθητές μας, γιατί νιώθουμε πως δε μπορούμε να τους υποστηρίξουμε και να τους δώσουμε ελπίδα, διότι από το σχολείο αποφοιτούν μαθητές που πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης από τις μεγάλες επιχειρήσεις.
Ζητάμε αναπλήρωση όλων των κενών, μόνιμους διορισμούς των αναπληρωτών, μικρότερα τμήματα, διατήρηση των τομέων στα ΕΠΑΛ, βελτίωση των σχολικών υποδομών, δωρεάν παιδεία που μπορεί να υπάρχει τυπικά αλλά ουσιαστικά οι γονείς καλούνται να βάζουν βαθειά το χέρι στην τσέπη, ώστε τα παιδιά τους να μπουν στο πανεπιστήμιο".
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Από την ανεξάρτητη εκπαιδευτική συνεργασία δεν υπήρξε εκείνη τη στιγμή υποψήφιος που ήθελε να μιλήσει δημόσια. Παρόλα αυτά, σας ενημερώνουμε ότι το συγκεκριμένο ψηφοδέλτιο δεν στηρίζεται από κάποιο πολιτικό κόμμα, συμφωνεί στα βασικά αιτήματα περί αναπλήρωσης των κενών και βελτίωσης των σχολικών υποδομών.
Η ειδοποιός διαφορά αυτής της προσπάθειας είναι πως δίνει έμφαση σε αυτή καθεαυτή την παρεχόμενη εκπαίδευση. Τα μέλη της θεωρούν ότι η δευτεροβάθμια εκπαίδευση τείνει να γίνει προθάλαμος για ένα εξεταστικό κέντρο, έχει χάσει την αυταξία της, ενώ, παράλληλα, έχει απολέσει τον δωρεάν χαρακτήρα της.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News