Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
16 ειδικότητες έχουν ενταχθεί ως τώρα στο πρόγραμμα μαθητείας των ΕΠΑΛ
Πέντε νέες ειδικότητες θα ενταχθούν από την επόμενη σχολική χρονιά στα τμήματα του «Μεταλυκειακού έτους – Τάξης Μαθητείας» των ΕΠΑΛ. Συγκεκριμένα πρόκειται για τις ειδικότητες: Συντήρησης Έργων Τέχνης – Αποκατάστασης. Τεχνικός Μηχανολογικών Εγκαταστάσεων και Κατασκευών. Τεχνικός ΗΥ και Δικτύων ΗΥ. Βοηθός Φαρμακείου.
Κομμωτικής Τέχνης. Οι νέες ειδικότητες έρχονται να προστεθούν στις δεκαέξι που ήδη λειτουργούν στο πλαίσιο του νέου θεσμού του Μεταλυκειακού Έτους – Τάξης Μαθητείας των ΕΠΑΛ που καθιερώθηκε με τον ν. 438616. Η σταδιακή αύξηση του αριθμού των ειδικοτήτων, των σχολικών μονάδων στις οποίες λειτούργησαν, των τμημάτων τάξης μαθητείας, καθώς και των μαθητευόμενων σε αυτά, όπως διαμορφώθηκαν κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων ετών λειτουργίας του θεσμού (με βάση τις αποφάσεις λειτουργίας των τμημάτων), έχει ως εξής:
2016-2017 7 ειδικότητες, 120 σχολεία, 180 τμήματα, 1.175 μαθητευόμενοι.
2017-2018 16 ειδικότητες (+129%), 187 σχολεία (+56%), 406 τμήματα (+126%), 3.452 μαθητευόμενοι (+194%).
Οι 16 ειδικότητες που έχουν ενταχθεί ως τώρα στο πρόγραμμα μαθητείας των ΕΠΑΛ είναι οι εξής: Υπάλληλος Διοίκησης και Οικονομικών Υπηρεσιών. Υπάλληλος Τουριστικών Επιχειρήσεων. Ηλεκτρολογικών Εγκαταστάσεων. Τεχνικός Ηλεκτρονικών και Υπολογιστικών Συστημάτων, Εγκαταστάσεων, Δικτύων και Τηλεπικοινωνιών. Τεχνικός Εγκαταστάσεων Ψύξης, Αερισμού και Κλιματισμού. Τεχνικός Οχημάτων. Τεχνικός Τεχνολογίας Τροφίμων και Ποτών. Τεχνικός Εφαρμογών Πληροφορικής. Σχεδιαστής Δομικών Έργων και Γεωπληροφορικής. Τεχνικός Φυτικής Παραγωγής. Βοηθός Νοσηλευτή.
Βοηθός Ιατρικών –Βιολογικών Εργαστηρίων. Βοηθός Βρεφονηπιοκόμων. Βοηθός Φυσικοθεραπευτή. Αισθητικής Τέχνης. Γραφικών Τεχνών. Για την επιλογή των ειδικοτήτων που εντάσσονται σταδιακά στην Τάξη Μαθητείας, λαμβάνονται υπ’ όψη κριτήρια όπως οι ειδικότητες να ανήκουν σε διαφορετικούς τομείς και να έχουν ικανό αριθμό αποφοίτων, η προοπτική τους στην αγορά εργασίας και στις ανάγκες της οικονομίας, καθώς και η διάθεση αντίστοιχων θέσεων στον δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα. Ιδιαίτερα σημαντικό για την ανάπτυξη του νέου θεσμού είναι το γεγονός πως τον έχει αγκαλιάσει η συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών στα σχολεία. Θετικά επίσης είναι τα πρώτα σχόλια για τον θεσμό από δημόσιους και δημοτικούς οργανισμούς, ιδιώτες εργοδότες και κοινωνικούς φορείς.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News