Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Ο χημικός σχολιάζει τα θέματα
Με Λατινικά, Χημεία και Πληροφορική συνεχίστηκαν σήμερα οι Πανελλαδικές Εξετάσεις για τους υποψήφιους Γενικών Λυκείων.
Τα θέματα Χημείας σχολιάζει στο www.xronos.gr ο χημικός του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης «Θεώρημα» Στέφανος Δημητρακόπουλος.
Η ανάλυση: «Τα σημερινά θέματα της Χημείας Θετικού Προσανατολισμού και Προσανατολισμού Υγείας διέπονται από σαφήνεια στις εκφωνήσεις, ενώ ευχάριστη έκπληξη, μετά από πολλά χρόνια, ήταν η λελογισμένη έκτασή τους. Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι όλα τα ερωτήματα ήταν εύκολα.
Υπήρχε όμως μια πολύ καλή διαβάθμιση, αναφορικά με τη δυσκολία.
Το θέμα Α’ (πολλαπλής επιλογής) είναι σαφές, χωρίς παγίδες, με ερωτήματα από τα περισσότερα κομμάτια της ύλης. Δεν παρουσιάζει κάποια ιδιαίτερη δυσκολία.
Το θέμα Β’ κάλυπτε επίσης μεγάλο κομμάτι της ύλης, με ερωτήματα δουλεμένα μέσα στις φροντιστηριακές αίθουσες, που “πατούσαν” στη γνώση και εφαρμογή της θεωρίας, χωρίς μαθηματικές πράξεις. Έκπληξη όμως αποτελεί το ερώτημα Β4, το οποίο ως προς τη διατύπωση της εκφώνησης (διάγραμμα) είναι κάτι διαφορετικό. Αρχικά θα ξάφνιαζε τους μαθητές, αλλά με λίγη παρατηρητικότητα, θα καταλάβαιναν προς τα που οδεύει η Χημική Ισορροπία, ώστε να απαντήσουν στα ερωτήματα.
Το θέμα Γ είναι μια ευχάριστη έκπληξη για τους υποψήφιους, αφού τα ερωτήματα ήταν απλά και σαφή, όμως η δυσκολία στις πράξεις είναι αισθητή και ίσως κόστισε σε χρόνο, ειδικά για τα ερωτήματα Γ2 και Γ3. Το Γ1 από την άλλη, αποτελεί κλασσικό κομμάτι θεωρίας, εφαρμόζοντας το στις αντιδράσεις οξειδοαναγωγής που δόθηκαν.
Στο θέμα Δ, έχουμε επιστροφή στο Δ1, μετά από δυο χρόνια, της Οργανικής Χημείας με την μορφή “δέντρου-αράχνης”, μορφή γνώριμη από την Β’ Λυκείου, χωρίς ιδιαίτερες παγίδες, με εφαρμογή βασικών Χημικών Ιδιοτήτων. Το Δ2 αποτελεί μια αναμενόμενη ογκομέτρηση με εφαρμογή των νόμων που την διέπουν. Εδώ όμως, η δυσκολία στις πράξεις, ειδικά για τους υποψήφιους του προσανατολισμού Υγείας, είναι εντονότερη. Το Δ3 (φαινόμενο συμπολυμερισμού) εκ πρώτης όψεως μπορεί να τρόμαξε τους υποψήφιους, όμως το πρώτο υποερώτημα είναι ένα απλό ερώτημα οσμομετρίας, ενώ το δεύτερο υποερώτημα θα δυσκόλεψε αρκετούς μαθητές, τόσο στην διατύπωση, όσο και στις πράξεις.
Γενικά τα θέματα είχαν έναν φυσιολογικό βαθμό δυσκολίας με καλή διαβάθμιση, που θα επιτρέψουν να ξεχωρίσουν οι μαθητές, ανάλογα με τον βαθμό προετοιμασίας και δουλειάς που έκαναν μέσα στη χρονιά».
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News