Υποστελεχωμένη η ΔΕΔΔΗΕ παλεύει με κακοκαιρία και κρίση | xronos.gr
ΚΑΛΥΠΤΕΙ 68.570 ΧΡΗΣΤΕΣ ΣΕ ΔΙΚΤΥΟ 1.216 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ

Υποστελεχωμένη η ΔΕΔΔΗΕ παλεύει με κακοκαιρία και κρίση

11/02/17 - 11:00

Διευθύντρια Γ. Ανδρέου: «Οι μάχιμοι συνάδελφοι που σπεύδουν στις βλάβες είναι επτά για όλο το νομό»

Εν έτη 2017 το ρεύμα έχει αναδειχθεί σε ένα από τα υψηλότερης σημασίας αγαθά στην καθημερινότητά μας. Μια μόνο διακοπή του αρκεί, προκειμένου μια γειτονιά, ένα χωριό, μια πόλη να ανακατωθεί, ενώ παράλληλα προκαλούνται πραγματικοί κίνδυνοι, κυρίως για τις ευπαθείς ομάδες, όπως ασθενείς, ΑμεΑ, νήπια.


Κόντρα στην οικονομική κρίση και δεδομένων των δεκάδων δυσκολιών που έχει να αντιμετωπίσει, η εταιρία-Διαχειριστής του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας, γνωστή σε όλους ως ΔΕΔΔΗΕ, και οι εργαζόμενοί της, προσπαθούν να κρατούν το δίκτυο ηλεκτροδότησης ενεργό 365 ημέρες τον χρόνο. Η εταιρία δεν ασχολείται με το ρεύμα ως προϊόν, δηλαδή με πληρωμές, ταμία, κλπ, που αποτελούν αρμοδιότητα της Γενικής Διεύθυνσης Εμπορίας ΔΕΗ.


ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΚΑΙ ΠΑΛΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΟΛΟΥ
Μόλις επτά άτομα-εργαζόμενοι απαρτίζουν μια βάρδια, η οποία καλύπτει όλο το εύρος του Νομού Ροδόπης, με ελάχιστες εξαιρέσεις, και καλείται να αντιμετωπίσει όσα προβλήματα προκύπτουν. 


Η διευθύντρια της ΔΕΔΔΗΕ Ροδόπης, Γεωργία Ανδρέου, μας ενημερώνει σχετικά: «Οι μάχιμοι συνάδελφοι που σπεύδουν σε βλάβες είναι μια βάρδια, όπως το λέμε χαρακτηριστικά, δηλαδή γύρω στα επτά άτομα. Συνολικά έχουμε δώδεκα άτομα, αλλά υπάρχει ωράριο και πρέπει να δίνουν άδειες και ρεπό βάση της νομοθεσίας. 


Αυτός είναι ένας πολύ μικρός αριθμός», αναφέρει, ενώ για το πως αντιμετωπίζονται τα προβλήματα προσθέτει ότι «πέρσι τα βγάλαμε πέρα χάρη στη συνδρομή της Περιφέρειας ΑΜ-Θ, καθώς έρχονταν συνάδελφοι στο Νομό από όλη τη Βόρεια Ελλάδα, για να συνδράμουν στο έργο μας.  Ελπίζουμε στο επόμενο διάστημα να ενισχυθούμε σε προσωπικό, κάτι που ζητάμε συχνά. 


Χρειαζόμαστε τουλάχιστον άλλα δέκα άτομα, ώστε να έχουμε μια ευχέρεια», αναφέρει σχετικά με την ανάγκη στελέχωσης. Εκτός από την έλλειψη προσωπικού παρατηρείται και ...γήρανση, καθώς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του μέχρι 29/11/2015 ο μέσος όρος ηλικίας του προσωπικού ήταν τα 53 έτη.


Αναφορικά με το στόλο οχημάτων, εκεί «είμαστε καλά αριθμητικά, αλλά πρώτον δεν έχουμε πολύ προσωπικό για να μπει στα οχήματα και δεύτερον εμφανίζουν μεγάλη παλαιότητα κι αρκετά χρειάζονται εγκατάσταση. Τα συντηρούμε, όμως εμφανίζουν συχνά βλάβες, γιατί είναι ένας παλιός εξοπλισμός».


Μ. ΑΝΔΡΕΟΥ: «ΕΝΑ ΣΥΝΕΧΕΣ ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ»
Παρά την κρίση, η ΔΕΔΔΗΕ προσπαθεί να υλοποιεί νέα έργα, ενώ παράλληλα συντηρεί το υπάρχον δίκτυο. «Υπάρχουν νέα έργα και κάνουμε προγραμματισμό», επισημαίνει η κα. Ανδρέου, εξηγώντας τα έργα: «Υπογειοποίηση, αντικατάσταση αγωγών στο εναέριο δίκτυο, ιδίως στα ορεινά της Ροδόπης, νέες γραμμές σε νευραλγικά σημεία, όπως οι παραλίες και ο ορεινός όγκος, ώστε να μπορούν να τροφοδοτούνται από δυο-τρεις πλευρές, για να υπάρχει εναλλακτική λύση και να μη μένουν χωρίς ρεύμα. Αυτά γίνονται με δικές μας δαπάνες, που είναι μεγάλο αγαθό σε αυτές τις εποχές και πραγματοποιούνται με μεγάλο κόπο.


ΕΜΠΟΔΙΟ Ο ΚΑΙΡΟΣ
«Οι καιρικές συνθήκες είναι απρόβλεπτος παράγοντας και όσο καλή δουλειά κι αν έχει γίνει σε συντήρηση, επιθεώρηση, ενίσχυση στα δίκτυά μας, αυτά πάντα εναπόκεινται στους αστάθμητους παράγοντες. Ζητάμε την κατανόηση των συμπολιτών μας. Να γνωρίζουν ότι οι εργαζόμενοι δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους, δεδομένων και των ελλείψεων που αντιμετωπίζουμε σε ανθρώπινο δυναμικό και σε υλικά. Πιστεύω ότι τα βγάζουμε πέρα ικανοποιητικά», αναδεικνύει η διευθύντρια για το πως επηρεάζει η κακοκαιρία το δίκτυο. «Οι συνάδελφοι έχουν την κατάρτιση, ώστε να μπορούν να ανταπεξέρχονται στις δυσκολίες, όμως δεν έχουν το επαρκή ανθρώπινο δυναμικό, ώστε να εκπληρώνουμε με ταχύτητα τα προβλήματα που προκύπτουν», συμπληρώνει. Λόγω του παραπάνω αρκετές διακοπές ρεύματος που υπήρξαν σε χωριά της Ροδόπης κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας, κατέστη αδύνατο να αντιμετωπιστούν με ταχύτητα, αφήνοντας τους κατοίκους προβληματισμένους και δυσκολεύοντάς τους. Και με 62.980 ενεργούς χρήστες, αν τα σημαντικά προβλήματα εντοπίστηκαν περί τους 2.000, τότε η αντιμετώπιση δεν θεωρείται αρνητική.


ΔΥΣΚΟΛΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΟΙ ΡΕΥΜΑΤΟΚΛΟΠΕΣ
Εκτός από την έλλειψη προσωπικού και την παλαιότητα του στόλου η επιχείρηση έχει να υπερπηδήσει κι άλλα εμπόδια. Ένα από αυτά είναι οι ρευματοκλοπές, οι οποίες είναι συχνές και -ελλείψει στελεχών στην πρωτογενή εργασία αλλά και τεχνικού και διοικητικοοικονομού προσωπικού- απασχολούν τα λοιπά στελέχη της εταιρίας. Εκτός από τις ρευματοκλοπές, οι οποίες δεν είναι πάντα εύκολο να γίνουν αντιληπτές, πόσο μάλιστα άμεσα, πρόβλημα δημιουργούν και οι ελλείψεις σε υλικά και εξοπλισμό, όπως ασφάλειες, μετρητές, καλώδια παροχών, μονωτήρες, κοντάρια κ.ά. 


Η ΔΕΔΔΗΕ ΕΚΟΨΕ ΤΗΝ ΠΙΤΑ ΤΗΣ
Σε ευχάριστο κλίμα και με τη διευθύντρια Γεωργία Ανδρέου να φροντίζει όλους τους καλεσμένους σαν ...παιδιά της, η εταιρία -Διαχειριστής του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας Νομό Ροδόπης έκοψε την ετήσια βασιλόπιτά της, με ευχή το ρεύμα να μην ...κοπεί. Την πίτα ευλόγησε ο μητροπολίτης Μαρωνείας-Κομοτηνής κ.κ. Παντελεήμων, ο οποίος αναγνώρισε την αξία του ρεύματος ως αγαθού απαραίτητου στη ζωή μας. «Δε μπορούμε να κάνουμε τίποτα χωρίς το ρεύμα. Σε μια διακοπή μόλις δέκα λεπτών τα πάντα παραλύουν», ανέδειξε σχετικά.  Σύντομο χαιρετισμό προς τους καλεσμένους και τους εργαζομένους απηύθυνε και η κα. Ανδρέου, αναγνωρίζοντας πως «το μεροκάματο είναι μια σημαντική αξία κι έχουμε χρέος να το τιμάμε και να δείχνουμε στους δημότες πως είμαστε άξιοι έργου και εμπιστοσύνης». Έπειτα παρακάλεσε τους εργαζομένους να επιστρέψουν στο πόστο τους, για να μην υπάρξει ταλαιπωρία των πελατών.
 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr