Μικροκομοτηναίικα 10-04-2025 | xronos.gr
ΓΡΑΦΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΜΠΑΚΙΡΤΖΑΚΗΣ

Μικροκομοτηναίικα 10-04-2025

10/04/25 - 9:00
Μικροκομοτηναίικα 10-04-2025

Αν και βρέθηκε συναινετική λύση και μάλιστα σε αγαστή συνεργασία με την αρχαιολογική υπηρεσία, να συνεχιστεί απρόσκοπτα η κατασκευή του παραλιακού δρόμου Μαρώνειας –Πετρωτών, λόγω των πολλών αρχαιολογικών μνημείων που ανακαλύπτονται κατά τη διάρκεια ολοκλήρωσης του έργου, φαίνεται ότι ένα νέο εμπόδιο φέρνει πάλι κάποιες καθυστερήσεις.
Κι ας ελπίσουμε να είναι μικρές όπως μας διαβεβαιώνουν. Αφού τα σκαπτικά μηχανήματα έφεραν στο φως στην υπάρχουσα χάραξη ένα παλιό πολυβολείο του 1940, οπότε επόμενο ήταν να παρέμβει και ο στρατός, που σαφώς θέλει να διατηρήσει αυτό το στρατιωτικό μνημείο ουσιαστικά.
Και έτσι όπως πληροφορούμαστε ήδη το έργο σε αυτό το συγκεκριμένο σημείο έχει σταματήσει, γιατί χρειάζεται να οδηγηθούν σε μία νέα χάραξη που θα το παρακάμπτει και θα περνάει δίπλα από το πολυβολείο. Δίνοντας και αυτή η αλλαγή των σχεδίων κάποιες μικρές καθυστερήσεις στο έργο.
Το αναφέρουμε γιατί πρόσφατα στην παρουσίαση του τουριστικού σχεδίου της περιφέρειας ΑΜΘ υπήρξε η διαβεβαίωση ότι η καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης και παράδοσης αυτού του δρόμου είναι τέλος του 2026.
Αλλά με δεδομένο όμως ότι εκείνη η περιοχή βρίθει και από άλλου είδους τέτοια στρατιωτικά πολυβολεία λόγω της αμυντικής γραμμής στην πιο ιδανική θέση, για να αποτραπούν αποβάσεις εχθρικών σκαφών στο δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, μήπως θα πρέπει να κρατήσουμε και μικρό καλάθι στα χρονοδιαγράμματα;
Για να δούμε τελικά και πως θα λυθούν, αλλά και σε πόσο χρόνο όλα τα προβλήματα και τα εμπόδια που προκύπτουν στην πορεία του έργου, είτε αρχαιολογικής φύσεως, ή στρατιωτικής σημασίας;


Αλήθεια όταν ολοκληρωθεί αυτός ο δρόμος κάποια στιγμή, άραγε έχουν σκεφθεί και πως μπορεί να τον αξιοποιήσουν στην περιοχή αυτή και να μην λειτουργήσει μόνο ως μια απλή δίοδος παραλιακής διέλευσης;
Και φυσικά αν δεν συνοδευτεί παράλληλα με την κατασκευή της γέφυρας στον ποταμό Λίσσο στην περιοχή του Ιμέρου, θα είναι ημιτελής. Επειδή ως παραλιακός δρόμος θα πρέπει να συνδέεται έστω και με τον ασφαλτοστρωμένο κατσικόδρομο με τις πολλές στροφές, που θα οδηγεί τους πολίτες και τους τουρίστες από το νομό Έβρου παραλιακά, στη Μέση και στο Φανάρι που είναι και το ζητούμενο.
Και φυσικά ένα τέτοιος δρόμος χρειάζεται κι άλλες υποδομές στη διαδρομή του για να καταστεί λειτουργικός και ωφέλιμος σε όσους θέλουν να δουν τα γεωλογικά φαινόμενα και τους μεγάλιθους, έστω τα πολυβολεία του στρατού, αλλά και τις αρχαιότητες που είδαν το φως.
Χρειάζονται κάποιοι χώροι αναψυχής και μικρές επιχειρήσεις, αλλά και δίοδοι που θα οδηγούν και θα δίνουν τη δυνατότητα στον κάθε επισκέπτη να δει και τη ρωμαϊκή αγορά στον Άγιο Χαράλαμπο, αλλά συγχρόνως και το αρχαίο θέατρο της Μαρώνειας, αλλά και πολλά άλλα αρχαιολογικά ευρήματα που διαθέτει η περιοχή και να απολαύσουν το φυσικό της κάλλος.
Όλα αυτά βέβαια και πολλά άλλα, ήδη θα έπρεπε να δρομολογούνται αν θέλουν να φέρει προστιθέμενα οφέλη στην περιοχή ο δρόμος αυτός, φυσικά με σεβασμό στο περιβάλλον και τη διατήρηση ενός τόπου απαράμιλλου φυσικού κάλλους.


Πριν λίγες ημέρες παρουσιάστηκε το τουριστικό πρόγραμμα της περιφέρειας και ανακοινώθηκαν επίσημα οι μελλοντικοί σχεδιασμοί και υποδομές, αν και πολλά έργα από ότι φαίνεται δεν διαθέτουν και συγκεκριμένη χρηματοδότηση για να διεκπεραιωθούν. Είναι όμως μια καλή αρχή για την περιφέρεια.
Θα θέλαμε να μάθουμε όμως και να πληροφορηθούμε τι γίνεται και με το τουριστικό πρόγραμμα του δήμου Κομοτηνής. Πόσο δεν μάλλον και των άλλων δήμων, αφού δεν βλέπουμε να υπάρχει ιδιαίτερη κινητικότητα.
Για το μητροπολιτικό μας όμως δήμο επειδή δεν πρέπει να ξεχνάμε, υπήρχε ένας μπούσουλας που ήταν ο στρατηγικός σχεδιασμός της τουριστικής προβολής, αλλά και με βάση υποτίθεται το σχεδιασμό αυτό θα προχωρούσαν μία σειρά έργα από υποδομές σε βάθος χρόνου.
Ακόμα θα γίνονταν όλες και εκείνες οι ενέργειες και οι δράσεις που θα έδιναν ένα προστιθέμενο όφελος στο τουριστικό προϊόν στην περιοχή μας, πέραν φυσικά της παραλιακής ζώνης και μέσα στην πόλη.
Όμως από ότι φαίνεται δεν υπάρχουν συγκεκριμένα κονδύλια για να υποστηριχθούν πολλές από αυτές τις δράσεις και έτσι μάλλον υπομονετικά περίμεναν οι υπεύθυνοι πότε θα ανακοινώσει η περιφέρεια το δικό της πρόγραμμα. Όπως φυσικά και η περιφέρεια περίμενε με τη σειρά της κάποιες χρηματοδοτήσεις από τα υπουργεία.
Και από το μερίδιο αυτό και ο δήμος περιμένει κάποιες μικρότερες βέβαια χρηματοδοτήσεις από τον περιφερειακό σχεδιασμό, για να μπορέσει να κινηθεί με συγκεκριμένους τρόπους και στοχευμένες δράσεις.


Υπάρχει όμως μια σχετική αργοπορία, γιατί ήδη έρχεται ο Μάιος και μεσολαβεί και το Πάσχα που κινούνται όλα υποτονικά. Ενώ μπαίνουμε στο καλοκαίρι ουσιαστικά και θα έπρεπε να τρέχουν με πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς και όχι στο παρά πέντε για να προσελκύσουν έστω και κάποιο μικρό τουριστικό ρεύμα.
Εκτός αν περιμένουν όλοι να ωφεληθούν απλώς από τον κάθετο άξονα της Νυμφαίας, που ούτως ή άλλως έρχεται ένα μεγάλο τουριστικό ρεύμα. Και εκτός αν διαχρονικά η αναμονή αυτή αφορά και την ολοκλήρωση του έργου ανάδειξης του ιστορικού κέντρου της πόλης και των 22 δρόμων.
Που και αυτά όμως, με βάση το χρονοδιαγράμματα θα γίνουν το τέλος του 2026 για να μπορεί να πάρει και η πόλη της Κομοτηνής έστω ένα μεγαλύτερο μερίδιο τουριστών. Αποδεικνύεται όμως για άλλη μία φορά ότι καλοί είναι οι στρατηγικοί σχεδιασμοί, αλλά αν δεν κουμπώνουν συγχρόνως σε κάποια χρηματοδοτικά εργαλεία, δεν μπορούν να φέρουν και άμεσα οφέλη.
Πληροφορούμαστε όμως ότι και στο δήμο Κομοτηνής υπάρχει μία κινητικότητα τις τελευταίες ημέρες, γίνονται συναντήσεις πρώην και νυν στελεχών και υπεύθυνων για τον τουρισμό και προγραμματίζονται επαφές και με την περιφέρεια.
Προκειμένου να βρεθούν χρηματοδοτήσεις για κάποιες συμμετοχές και δράσεις, ώστε να διαφημιστεί ως τουριστικός προορισμός και η πόλη. Περιμένουμε να τα δούμε όλα αυτά όμως να εξελίσσονται στην πράξη.

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr