Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Πρόεδρος ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας: «Το ελληνικό εμπόριο θεωρεί ότι το επόμενο διάστημα είναι κρίσιμο για την πορεία της ελληνικής οικονομίας»
Πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 2 Σεπτεμβρίου 2019 συνάντηση ανάμεσα στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τους εκπροσώπους των θεσμικών κοινωνικών εταίρων. Η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) εκπροσωπήθηκε από τον πρόεδρο και τον γενικό γραμματέα της Γιώργο Καρανίκα και Νίκο Μπόνη αντίστοιχα.
Κύρια σημεία της εισήγησης του προέδρου της ΕΣΕΕ Γιώργου Καρανίκα:
Το ελληνικό εμπόριο θεωρεί ότι το επόμενο διάστημα είναι κρίσιμο για την πορεία της ελληνικής οικονομίας. Είναι απαραίτητες συντονισμένες και τολμηρές κινήσεις για να ξεφύγουμε από τον φαύλο κύκλο της κρίσης. Υπάρχουν δυνατότητες και θεωρούμε ότι υπάρχει και η πολιτική βούληση για να προχωρήσουν οι απαραίτητες μεταρρυθμίσεις. Χρειάζεται ένα γενικό σχέδιο ανάταξης της οικονομίας, το οποίο θα περνά μέσα από έναν ισχυρό ιδιωτικό τομέα και από ένα κράτος το οποίο θα είναι αρωγός και όχι εμπόδιο στο επιχειρείν. Είμαστε αισιόδοξοι για το μέλλον και δηλώνουμε παρόντες για να συνδράμουμε μια τέτοια προσπάθεια (…).
Στο πλαίσιο αυτό, για την ΕΣΕΕ υπάρχουν κάποιοι άξονες που συνιστούν πάγιες επιδιώξεις του ελληνικού εμπορίου:
- Εξορθολογισμός του φορολογικού συστήματος, που σχετίζεται με την εκλογίκευση των φορολογικών βαρών, την καθιέρωση λειτουργικών ρυθμίσεων για τις οφειλές, αλλά και την υιοθέτηση ενός σταθερού φορολογικού κώδικα.
- Ενίσχυση της ρευστότητας στην αγορά και βελτίωση της πρόσβασης των ΜΜΕ στη χρηματοδότηση.
- Η απλοποίηση των διαδικασιών έναρξης μιας επιχείρησης αλλά και των εν γένει σχέσεων της αγοράς με το κράτος.
- Υιοθέτησης μιας μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την ανάπτυξη των ΜΜΕ, ως μοχλού καινοτομίας και οικονομικής ανάπτυξης. Ήδη μέσω του προγράμματος των «Open Malls», πολλές εμπορικές αγορές προωθούν καινοτόμες επιχειρηματικές πρακτικές.
- Βελτίωση του εν γένει οικονομικού κλίματος, που θα επιδράσει και στην ψυχολογία επιχειρηματιών και καταναλωτών.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News