Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Η ξενόφερτη Παρασκευή των προσφορών, κατά πολλούς επαγγελματίες θεωρείται θετικό εργαλείο - κατά άλλους δεν συντελεί στην επίτευξη τζίρου
Αρχής γενομένης της περσινής χρονιάς, τα ελληνικά καταστήματα μπήκαν στον "χορό" της Black Friday. Φέτος, το εμπορικό ...έθιμο συνεχίζεται, ενώ στην Κομοτηνή παρατηρούνται διαφορετικές προσεγγίσεις προς αυτό.
Για όσους δεν γνωρίζουν, ενημερώνουμε πως η Παρασκευή 24 Νοεμβρίου αποτελεί -σχεδόν παγκοσμίως πλέον- ημέρα μεγάλων προσφορών σε εμπορικά καταστήματα που συμμετέχουν στη Black Friday. Στην Κομοτηνή, τα μεγάλα καταστήματα έχουν προετοιμαστεί, ο μέσος επιχειρηματίας συνήθως εντάσσει την ημέρα στο πλαίσιο δεκαήμερων προσφορών, ενώ ο μικρός-συνοικιακός καταστηματάρχης φαίνεται να απέχει.
"Πρόκειται για ένα ξενόφερτο εμπορικό έθιμο το οποίο γίνεται την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου και περιλαμβάνει πολύ μεγάλες εκπτώσεις", μας ενημερώνει σχετικά η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής Κική Κωνσταντινίδου, η οποία φέτος παρατηρεί αυξημένη κινητικότητα εντός της πόλης: "Φέτος έχουμε περισσότερα καταστήματα που δήλωσαν ενδιαφέρον να συμμετάσχουν, σε σχέση με πέρσι".
Η ίδια διευκρινίζει πως ο εμπορικός θεσμός πέρσι ήταν πολύ "άγουρος" στην Ελλάδα. "Πέρσι συνέβη πρώτη φορά στην Ελλάδα και τα καταστήματα δεν ήταν αρκετά προετοιμασμένα. Φέτος όμως περισσότεροι -και καλύτερα προετοιμασμένοι- είναι όσοι συμμετέχουν σε αυτή τη μεγάλη εμπορική γιορτή, όπως την χαρακτηρίζω", δηλώνει.
Παράλληλα, η κα Κωνσταντινίδου διευκρινίζει πως ο Εμπορικός Σύλλογος Κομοτηνής χαιρετίζει τη συγκεκριμένη μέρα. "Η αγορά της Κομοτηνής συμμετέχει και καλούμε όλο τον κόσμο να μείνει και να καταναλώσει στην Κομοτηνή, στηρίζοντας τα καταστήματα που συμμετέχουν στις προσφορές", όπως μας λέει.
Βεβαίως, όπως ήταν αναμενόμενο "από τα μικρά συνοικιακά μαγαζιά, δε βλέπουμε κάποια κινητικότητα. Το να δημιουργηθεί ακόμη μία εκπτωτική μέρα, πριν την εορταστική περίοδο, η αλήθεια είναι πως σπάει την εορταστική αγορά. Όμως, είναι κάτι που δε μπορούμε να αποφύγουμε, γι' αυτό και η συμμετοχή στη Black Friday είναι φυσικά προαιρετική.
Τα συνοικιακά μαγαζιά δεν είναι δυνατό να συμμετάσχουν σε κάτι τέτοιο, καθώς η μέρα απευθύνεται κυρίως στα μεγάλα καταστήματα, ιδίως σε ηλεκτρονικά είδη και είδη επίπλων", είναι τα λόγια της Κικής Κωνσταντινίδου.
Ένας από τους επιχειρηματίες που προσαρμόστηκε άμεσα στη νέα τάξη πραγμάτων, είναι και ο Παναγιώτης Τζεβελεκίδης, ιδιοκτήτης των "Welcome Stores Τζεβελεκίδης". "Η δικιά μας εταιρία συμμετάσχει στο Black Friday, και με τα δύο μας μαγαζιά σε Κομοτηνή και Αλεξανδρούπολη - σε έπιπλα, ηλεκτρικά και άλλα προϊόντα", μας λέει ο νεαρός επιχειρηματίας.
Ο ίδιος παρατηρεί ότι η αγορά "ψήνεται" ενόψει των εκπτώσεων, γι' αυτό και η κίνηση έχει πέσει το τελευταίο δεκαήμερο. "Έχουμε προετοιμαστεί για την ημέρα, κι αυτό έχει φανεί και στις πωλήσεις μας, γιατί τα πράγματα είναι συγκρατημένα όλο τον μήνα. Από τις 10 Νοεμβρίου η κίνηση είναι μειωμένη, γιατί ο κόσμος περιμένει τις προσφορές. Πολλοί έρχονται και μας ρωτούν ποιες προσφορές θα έχουμε την Παρασκευή.
Πιστεύω ότι θα έχουμε πάρα πολύ δουλειά την συγκεκριμένη μέρα, γι' αυτό εμείς κάνουμε τριήμερο προσφορών, από Πέμπτη μέχρι Σάββατο, ώστε να εξυπηρετηθούν όλοι χωρίς ταλαιπωρία", εξηγεί για το λόγο που επέλεξε ένα τριήμερο προσφορών αντί μίας και μοναδικής ημέρας.
Η μέρα των προσφορών είναι αύριο κι αναμένουμε να δούμε κατά πόσο θα υπάρξει όντως το αγοραστικό δέλεαρ.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News