Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Σύμφωνα με το ελληνικό σχέδιο για τη μεταφορά τους
Η ετοιμότητα της Ελλάδας να συμβάλει ως εναλλακτική για τη δυνατότητα μεταφοράς των ουκρανικών σιτηρών μέσα από λιμάνια στο έδαφός της -και ειδικότερα εκείνα της Αλεξανδρούπολης και της Θεσσαλονίκης-, όπως αυτή ανακοινώθηκε στο Κίεβο από τον υπουργό Εξωτερικών Γιώργο Γεραπετρίτη, αντανακλά ένα ευρύτερο σχέδιο, το οποίο η Αθήνα έχει ήδη συζητήσει με εταίρους της στην Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και εκτός αυτής.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Καθημερινής», αυτή τη στιγμή η συμφωνία μεταφοράς των σιτηρών μέσω της Μαύρης Θάλασσας έχει «παγώσει», με αποτέλεσμα να βρίσκεται σε εξέλιξη ένα τεράστιο, παρασκηνιακό, διπλωματικό παιχνίδι με σκοπό την εξεύρεση εναλλακτικών. Υπενθυμίζεται ότι στο μέχρι πρότινος ισχύον πλαίσιο συμφωνίας, η Τουρκία είχε μεσολαβητικό ρόλο και σημαντικό ειδικό βάρος.
Το προηγούμενο χρονικό διάστημα η Αθήνα σε συζητήσεις στις Βρυξέλλες με εταίρους στην ΕΕ αλλά και την Κομισιόν, αλλά και πέρα από αυτήν με το Λονδίνο το οποίο διαδραματίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη λήψη αποφάσεων περί την Ουκρανία, κατέληξε στην κατάρτιση μιας πρότασης η οποία περιλαμβάνει την αξιοποίηση των δύο βασικών λιμανιών της Ελλάδας στο Βόρειο Αιγαίο, τη Θεσσαλονίκη και την Αλεξανδρούπολη.
Τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Θεσσαλονίκης
Με βάση αυτό το σχέδιο, σύμφωνα πάλι με την «Καθημερινή», τα σιτηρά θα μεταφέρονται σιδηροδρομικώς από την Ουκρανία προς τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία, και από εκεί προς τα δύο λιμάνια Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης.
Είναι προφανές ότι ο ελληνόκτητος στόλος θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο, όπως άλλωστε έχει ήδη συμβεί σε παρόμοιες περιπτώσεις, περιλαμβανομένης της Μαύρης Θάλασσας.
Τα δύο λιμάνια Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης μπορούν, βεβαίως, να φιλοξενήσουν τα πλοία που απαιτούνται για τη συγκεκριμένη εργασία. Αν και οι καταστροφές στο σιδηροδρομικό δίκτυο στη Θεσσαλία δεν επηρεάζουν την πιθανότητα υλοποίησης αυτού του σεναρίου, είναι γνωστό ότι προβλήματα δυναμικότητας του σιδηροδρομικού δικτύου υπάρχουν και στη Βόρεια Ελλάδα. Στην Αθήνα η πιθανότητα επιλογής του δρόμου του Αιγαίου μπορεί να λειτουργήσει κατά συνέπεια και ως επιπλέον κίνητρο για την περαιτέρω επιτάχυνση των έργων, ειδικά στη διαδρομή Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο προς Βουλγαρία.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News