Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φέρνει στην Ελλάδα τρένα που... καταργήθηκαν στην Ελβετία | xronos.gr
INVESTIGATE EUROPE

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φέρνει στην Ελλάδα τρένα που... καταργήθηκαν στην Ελβετία

24/02/22 - 9:00
324325476-48.jpg

Μοιραστείτε το

Τα οποία μάλιστα διαφημίζει ως «υπερσύγχρονα»

Προβληματικές αμαξοστοιχίες που οι ελβετικοί σιδηρόδρομοι έστειλαν πριν χρόνια για «παλιοσίδερα» φέρεται να έχει αγοράσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους, παρουσιάζοντας μάλιστα τα εν λόγω τρένα ως υπερσύγχρονα, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Investigate Europe, που μετέφερε η LIFO.

Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, τα τρένα ETR 470 ήταν ο μεγαλύτερος «πονοκέφαλος» των ελβετικών σιδηροδρόμων αλλά στη χώρα μας τα ίδια τρένα θεωρήθηκαν πολύ προηγμένα. Πριν από 20 χρόνια, ο ελβετικός Τύπος χαρακτήριζε το ETR 470 ως «τρένο βλαβών».

«Δύο πρώην αξιωματούχοι εξοικειωμένοι με το εν λόγω τρένο, με τους οποίους επικοινώνησε το Investigate Europe και το Reporters United, δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι τα πέντε εναπομείναντα ETR 470 που δε στάλθηκαν στο διαλυτήριο διαφημίζονται τώρα ως το μέλλον της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας-Θεσσαλονίκης», σημειώνεται στο δημοσίευμα. 

«Η συμβουλή από την Ελβετία: μακριά από αυτά τα τρένα», λέει ο Γουόλτερ Φινκμπόνερ, πρώην γραμματέας του διοικητικού συμβουλίου της Cisalpino AG, της θυγατρικής των ιταλικών και ελβετικών σιδηροδρόμων που αγόρασε το ETR 470 από τον κατασκευαστή.

Όμως η Ελλάδα, όπως σημειώνει το ρεπορτάζ, δεν είναι σε θέση να δεχτεί τέτοιες συστάσεις καθώς οι σιδηρόδρομοί της ιδιωτικοποιήθηκαν πλήρως πριν από πέντε χρόνια, όπως απαιτούσαν οι πιστωτές. Η ιταλική κρατική εταιρεία Ferrovie dello Stato Italiane (FSI) αγόρασε το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έναντι μόλις 45 εκατομμυρίων ευρώ. Η σύμβαση ιδιωτικοποίησης παραμένει μυστική, αλλά αξιωματούχοι που γνωρίζουν τους όρους της, όπως ο σημερινός υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, την αποκαλούν «αποικιακή». 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr