Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Άνοδος μόνο στην αγορά της Αλεξανδρούπολης, πτώση για Δράμα, Καβάλα και Ξάνθη
Η εμπορική κίνηση σε αγορές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης καταγράφεται σε έρευνα του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ για τις τάσεις της καταναλωτικής δαπάνης κατά τη διάρκεια της εορταστική αγοράς του Δεκεμβρίου. Σύμφωνα με την έρευνα στα ίδια επίπεδα ήταν η κίνηση στην αγορά της Κομοτηνής.
Άνοδος υπήρξε μόνο για την αγορά της Αλεξανδρούπολης και πτώση σε Καβάλα, Δράμα και Ξάνθη. Πανελλαδικά για το 55% των επιχειρήσεων, οι πωλήσεις είτε αυξήθηκαν είτε παρέμειναν στάσιμες ενώ για το 42% των επιχειρήσεων οι πωλήσεις μειώθηκαν. Οι πωλήσεις κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι για το 42% των επιχειρηματιών, ποσοστό αισθητά μειωμένο, έναντι του αντίστοιχου ποσοστού το 2016 (76%).
Σύνοψη αποτελεσμάτων
• Το ποσοστό των επιχειρήσεων που κινήθηκαν σε υψηλότερα επίπεδα εμφανίζεται υψηλότερο σε σύγκριση με προηγούμενες εποχικές έρευνες του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ.
• Η καλύτερη περίοδος των εορτών από άποψη αγοραστικής κίνησης, σύμφωνα με τη γνώμη των επιχειρηματιών λιανικού εμπορίου, ήταν η εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα (46%), ενώ για ένα σημαντικό ποσοστό (29%), η εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.
• Σχεδόν οι 6 στους 10 επιχειρηματίες πραγματοποίησαν προσφορές στα καταστήματα τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, ποσοστό διπλάσιο σε σύγκριση με πέρυσι.
• Η επιπλέον Κυριακή της 17ης Δεκεμβρίου που λειτούργησαν τα εμπορικά καταστήματα κατά τη φετινή εορταστική περίοδο σε σύγκριση με πέρυσι, δεν φαίνεται να επηρέασε το ήμισυ του επιχειρηματικού κόσμου.
Εκτίμηση της κίνησης των πωλήσεων κατά
την περίοδο των Χριστουγέννων στα καταστήματα περιοχών της Αν. Μακεδονίας και Θράκης
Α/Α Περιοχές ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΟ
ΠΟΣΟΣΤΟ (%)
μείωσης/αύξησης
01 Καβάλα (-) 11-20%
02 Αλεξανδρούπολη (+) 1-10%
03 Κομοτηνή Στα ίδια επίπεδα
04 Δράμας (-) 11-20%
05 Ξάνθης (-) 11-20%
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News