Τι θα δούμε το αθλητικό Σαββατοκύριακο στη Ροδόπη
Επώνυμα ή ανώνυμα μπορούν να υποβάλλονται οι καταγγελίες σε πέντε διαφορετικές θεματικές
Τέθηκε σε λειτουργία από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων η ψηφιακή πλατφόρμα για καταγγελίες από τους καταναλωτές, με στόχο τον έλεγχο της αγοράς για παραβάσεις επιχειρήσεων κατά καταναλωτών και για πλασματικές εκπτώσεις.
Πέντε διαφορετικές θεματικές για ανώνυμες ή επώνυμες καταγγελίες
Οι καταγγελίες από τους καταναλωτές θα μπορούν να γίνονται στην πλατφόρμα kataggelies.mindev.gov.gr και αφορούν παραβάσεις εντός Ελλάδας, εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στην πλατφόρμα εμφανίζονται πέντε διαφορετικές θεματικές επί των οποίων μπορούν να υποβάλλουν, επώνυμα ή ανώνυμα, καταγγελία οι καταναλωτές: καταναλωτικά αγαθά, υπηρεσίες, τραπεζικές υπηρεσίες, ασφαλιστικές και λοιπές χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών, ρύθμιση χρεών και προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
Μεταξύ των θεμάτων για τα οποία μπορεί να γίνει καταγγελία είναι καταναλωτικά είδη όπως τρόφιμα, καλλυντικά, φάρμακα, συμπληρώματα διατροφής κλπ), αλλά θα μπορεί να γίνει καταγγελία και για θέματα ασφάλειας τροφίμων, για κανόνες εμπορίας (ζύγιση, ερμηνεία νομοθεσίας, παραπλανητικές διαφημίσεις κλπ), για απομιμητικά προϊόντα, υπηρεσίες προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, και άλλα θέματα τα οποία δεν είναι όλα αρμοδιότητα του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Δυνατότητα καταγγελίας πλασματικών εκπτώσεων
Σύμφωνα με τον «κανόνα των 30 ημερών», που περιγράφεται στην διάταξη του νόμου 4933/2022 ως τιμή πριν από την έκπτωση νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερου των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Σε περίπτωση, μάλιστα, παράβασης της παραπάνω διάταξης προβλέπεται πρόστιμο που φτάνει ως και το 4% του συνολικού τζίρου της επιχείρησης.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News