Στήριξη της ΒΙΠΕ Κομοτηνής και λεωφορεία από τον κάθετο άξονα ζητούν οι επαγγελματίες της Ροδόπης | xronos.gr
ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΕΝΟΨΕΙ ΔΕΘ

Στήριξη της ΒΙΠΕ Κομοτηνής και λεωφορεία από τον κάθετο άξονα ζητούν οι επαγγελματίες της Ροδόπης

29/08/24 - 8:00
Στήριξη της ΒΙΠΕ Κομοτηνής και λεωφορεία από τον  κάθετο άξονα ζητούν οι επαγγελματίες της Ροδόπης

Εκτός από τα γενικά ζητήματα της επιχειρηματικότητας, τον τοπικό παλμό μετέφεραν στο κυβερνητικό κλιμάκιο ενόψει Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο και το Επαγγελματικό & Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Ροδόπης

Η Βιομηχανική Περιοχή πρέπει να αναστηθεί κι αυτό θα γίνει μόνο εάν κατευθυνθούν μεγάλες επενδύσεις σε αυτή, τόνισε ο Νίκος Αγγελίδης

Να γίνει η πρωθυπουργική εξαγγελία μεταφορικού ισοδύναμου πράξη για να στηριχθούν οι επιχειρήσεις, ζήτησε ο Αντώνης Γραβάνης

Στοχευμένες συσκέψεις παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, κυβερνητικού κλιμακίου και εκπροσώπων της επιχειρηματικότητας από όλη τη Βόρεια Ελλάδα έγιναν στη Θεσσαλονίκη, ενόψει της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, το χρονο-τοπόσημο στο οποίο είθισται να γίνονται οι μεγάλες οικονομικές εξαγγελίες της χρονιάς από τον εκάστοτε πρωθυπουργό.

Με το δημοσιονομικό πλαίσιο πάντως να είναι συγκεκριμένο (και συγχρόνως να μη διανύουμε προεκλογική περίοδο), δεν αναμένονται… τεράστιες ειδήσεις. Παρόλα αυτά, οι συναντήσεις αποτέλεσαν ευκαιρία, για ακόμη μία φορά, να τεθούν επί τάπητος από τη μία τα κοινά-πανελλαδικά αιτήματα, όπως -φορολογικό, ασφαλιστικό, ενεργειακό, ανατιμήσεις, τραπεζικό- από την άλλη τοπικά ζητήματα, τα οποία μετέφεραν ο πρόεδρος του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Ροδόπης Νίκος Αγγελίδης και ο πρόεδρος του Επαγγελματικού & Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Ροδόπης Αντώνης Γραβάνης στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ενώ έπειτα τα κοινοποίησαν μέσα από το ράδιο Χρόνος 87.5fm.

Το βλέμμα στη ΒΙΠΕ Κομοτηνής
Σε δύο βασικά ζητήματα στάθηκε ο Νίκος Αγγελίδης, ο οποίος παρέδωσε επίσης υπόμνημα με 12 θέσεις-προτάσεις, ενώ επίσης συντάχθηκε με τις γενικότερες πανελλαδικές προτάσεις.

Το πρώτο αφορά τη Βιομηχανική Περιοχή Κομοτηνής, που «για εμάς είναι στοίχημα». Όπως περιέγραψε, ενώ η Αλεξανδρούπολη και η Καβάλα αναπτύσσονται, κυρίως λόγω γεωστρατηγικού ρόλου και τουρισμού, η έμφαση στην Κομοτηνή πρέπει να δοθεί στη ΒΙΠΕ, όπου με κυβερνητικό σχεδιασμό πρέπει να στοχεύουν σημαντικές επενδύσεις σε ενέργεια και μεταποιητικό τομέα. «Να αναστήσουμε τη Βιομηχανική Περιοχή» είναι το στοίχημα που έθεσε, μη κρύβοντας όμως ότι η ΒΙΠΕ έχει αρκετά προβλήματα τα οποία πρέπει να λυθούν.

Το δεύτερο αφορά τη διάνοιξη του κάθετου άξονα σε λεωφορεία και φορτηγά (σ.σ. το δεύτερο μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνο). Εδώ αναμένεται η συμφωνία της Βουλγαρικής πλευράς, γι’ αυτό -ζήτησε ο Νίκος Αγγελίδης- πρέπει να ασκηθούν πιέσεις από τον πρωθυπουργό προς αυτή την κατεύθυνση, ώστε η Κομοτηνή να καρπωθεί μεγαλύτερα τουριστικά οφέλη, από τα ελάχιστα που έχει μέχρι στιγμής. Πρότεινε, επίσης, να μπουν διόδια, από τα οποία θα προκύπτει οικονομικό όφελος για την Π.Ε. Ροδόπης, ενώ συγχρόνως θα μειωθεί η αιμορραγία οικονομικού κεφαλαίου από τους Κομοτηναίους που καταναλώνουν στη Βουλγαρία.

Σιδηρόδρομος και μεταφορικό ισοδύναμο
Η ΒΙΠΕ Κομοτηνής πρέπει να συνδεθεί με τον σιδηρόδρομο, υπογράμμισε ο Αντώνης Γραβάνης, αναγνωρίζοντας παράλληλα την πραγματικότητα ότι αυτά τα χρόνια… ούτε η ίδια η Κομοτηνή είναι συνδεδεμένη σιδηροδρομικά! Γι’ αυτό «υπενθύμισα στον πρωθυπουργό, ότι ο ίδιος είχε εξαγγείλει το μεταφορικό ισοδύναμο, δηλαδή την επιδότηση μεταφορικού κόστους και για τις περιοχές της περιφέρειάς μας», είπε και υπογράμμισε: «θέλουμε να δούμε την εξαγγελία του πρωθυπουργού να γίνεται πράξη». Η θεσμοθέτηση του μεταφορικού ισοδύναμου μπορεί να ανακουφίσει οικονομικά τις επιχειρήσεις της περιοχής και να τις βοηθήσει να ενισχύσουν την εξαγωγική τους δραστηριότητα.

Ακόμη, επανάλαβε το αίτημα αλλαγής θεσμικού πλαισίου Τειρεσία, λέγοντας χαρακτηριστικά «οι ποινές ήταν απίστευτες, για να μη τις χαρακτηρίσω αλλιώς», συμπληρώνοντας πως «οι Τράπεζες το χρησιμοποιούσαν ως άλλοθι, για να μη δίνουν πρόσβαση σε τραπεζικό δανεισμό, κυρίως σε μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις».

Επίσης, συντάχθηκε με γενικότερα ζητήματα της επιχειρηματικότητας, όπως το ιδιωτικό χρέος, η μείωση εργοδοτικών εισφορών, η αλλαγή της τεκμαρτής φορολόγησης και η πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα. Τέλος, ενημέρωσε ότι φέτος τα δύο Επιμελητήρια του Νομού θα συμμετάσχουν με κοινό περίπτερο στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr