Ε. Στυλιανίδης: Ευκαιρία για τη νεολαία του τόπου τα Πειραματικά Σχολεία | xronos.gr
ΡΑΔΙΟ ΧΡΟΝΟΣ 87.5FM

Ε. Στυλιανίδης: Ευκαιρία για τη νεολαία του τόπου τα Πειραματικά Σχολεία

30/03/22 - 9:00
3243253658-36.jpg

Κατηγορεί τον ΣΥΡΙΖΑ για ιδεοληπτική λογική, απαντά σε ανακρίβειες και υπογραμμίζει θετικά στοιχεία των σχολείων

Έντονα απασχολεί ακόμη τον δημόσιο διάλογο, ιδίως στους κύκλους μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών της περιοχής, ο μετασχηματισμός τεσσάρων σχολείων της περιοχής (15ο Νηπιαγωγείο, 5ο Δημοτικό, 5ο Γυμνάσιο, 3ο Λύκειο) σε Πειραματικά από την προσεχή κιόλας χρονιά.

Αποκατάσταση της αδικίας που βίωσε η Ροδόπη και παροχή ευκαιριών στη νεολαία του τόπου, αποτελεί η ίδρυση των σχολείων, σύμφωνα με τον βουλευτή Ροδόπης της ΝΔ Ευριπίδη Στυλιανίδη, που μίλησε αναλυτικά επί του θέματος στο ράδιο Χρόνος 87.5fm και τον Δήμο Μπακιρτζάκη. «Στον 1ο κύκλο ίδρυσης πειραματικών και πρότυπων σχολείων υστερούσε ο Νομός μας και είχε μείνει εντελώς εκτός. Sε μια δεύτερη παρέμβαση ανταποκρίθηκε η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και μας έδωσε τα 4 από τα 8 νεοϊδρυθέντα, όχι Πρότυπα, αλλά Πειραματικά Σχολεία. Στο Πρότυπο σχολείο μπαίνουν με εξετάσεις και επιδοτείται η ‘αριστεία’ σε επίπεδο διδασκόντων και διδασκομένων, επιδιώκεται να δοθεί μεγαλύτερη ταχύτητα προώθησης σε παιδιά και εκπαιδευτικούς. Στο Πειραματικό επιδοτείται η ‘καινοτομία’ και δεν υπάρχουν εξετάσεις για την εισαγωγή, υπάρχει όμως η εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων», είπε αρχικά.


Τέσσερις… ανακρίβειες
Απαντήσεις σε τέσσερις ανακρίβειες, που όπως υποστήριξε έχει ακούσει να λέγονται από εκπαιδευτικούς και πολιτικούς, έδωσε ο βουλευτής.

Αναλυτικά τα λεγόμενά του: «Έχω ακούσει πάρα πολλές ανακρίβειες, δυστυχώς πολλές ακούω κι από συνδικαλιστές εκπαιδευτικούς. Απαντώ στα ψέματα και την πολιτική προβοκάτσιας:

Πρώτον, δεν υπάρχουν δίδακτρα και δεν υπάρχουν εξετάσεις εισαγωγής (σ.σ. αυτή η θέση δεν έχει διατυπωθεί επίσημα από συνδικαλιστή ή πολιτικό. Ο βουλευτής υποστήριξε ότι έχει «ακουστεί» σε ανεπίσημες συζητήσεις).

Δεύτερον, όσοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν μπορούν να μείνουν επί διετία και να ανανεώσουν απανωτά επί τετραετία τη διαμονή τους αφότου όμως αξιολογούνται στο τέλος της διετίας/τετραετίας ότι μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός τέτοιου σχολείου. Δεν τίθεται θέμα απομάκρυνσης εκπαιδευτικών.

Τρίτον, δεν υπάρχει εκτεταμένο ωράριο, εάν δεν θέλει ο μαθητής να συμμετέχει σε εκτεταμένο ωράριο. Δηλαδή, εάν θέλει να παρακολουθεί απλά το κανονικό πρόγραμμα, αυτό και κάνει. Εάν όμως νιώθει ότι χρειάζεται μια επιπλέον ενισχυτική διδασκαλία ή έχει ενδιαφέρον για εκμάθηση ξένων γλωσσών, ρομποτική, ρητορική κλπ, τότε μπορεί να το επιλέξει και να μείνει. Είναι δικαίωμα του μαθητή να επιλέγει. Αυτή την ευκαιρία που την έχουν ενδεχομένως τα πλουσιόπαιδα που σπουδάζουν σε ιδιωτικά σχολεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, δεν την είχαν μέχρι στιγμής τα παιδιά της επαρχίας ή ενός χαμηλού εισοδήματος.

Τέταρτον, οι μαθητές κάνουν απολύτως το ίδιο πρόγραμμα για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο, αλλά είναι διευρυμένο κατά τα ενισχυτικά μαθήματα ή δεξιοτήτων».


«Ευκαιρία για τη νεολαία»
Αναλύοντας τα θετικά ίδρυσης και λειτουργίας Πειραματικών σχολείων σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης στην Κομοτηνή, ο βουλευτής κατέγραψε τα εξής στοιχεία:

«Πρώτον, εφαρμόζουν σύγχρονα καινοτόμα προγράμματα σε συνεννόηση με το Πανεπιστήμιο. Είναι μια αφορμή για το Πειραματικό να συνδεθεί το Πανεπιστήμιο με τη πόλη και να εφαρμόσει καινοτόμες μεθόδους, παιδαγωγικές, διδακτικές και εκπαιδευτικές που δεν υπάρχει η ευκαιρία να απολαύσεις όταν συμμετέχεις σε ένα απλό δημόσιο σχολείο.

Δεύτερον, τα τμήματα είναι ολιγομελή, μέχρι 25 άτομα κατά μέσο όρο στο Δημοτικό. Στο Γυμνάσιο δύο τμήματα των 20 ατόμων και στο Λύκειο είναι μέχρι τέσσερα τμήματα των 22 ατόμων. Οι εκπαιδευτικοί που θέλουν να εργαστούν εκεί, είναι αυτοί που έχουν αυξημένα προσόντα και θέλουν να τα εφαρμόσουν προς όφελος των παιδιών, ή αυτοί που θέλουν να ενισχύουν τα προσόντα τους.

Το σημαντικό κοινωνικό στοιχείο είναι ότι δίνεται η δυνατότητα να γίνεται ενισχυτική διδασκαλία στα παιδιά για την καλύτερη προετοιμασία τους για το Πανεπιστήμιο, δεν υπάρχουν δίδακτρα, εξετάσεις εισαγωγής και πρόσθετα ωράρια εάν το παιδί δεν τα θέλει. Εφόσον τα παιδιά έχουν λυμένο το πρόβλημα της μετακίνησης, γιατί υπάρχουν τέτοια προγράμματα από το Υπουργείο Παιδείας, δεν υπάρχει κανένα ζήτημα. Υπάρχουν ειδικά προγράμματα τα οποία προβλέπεται ότι μπορούν να ενισχύσουν τη λειτουργία των πειραματικών σχολείων με πρόσθετες κτηριακές οικοδομές και πρόσθετα εποπτικά μέσα. Είναι μια μοναδική ευκαιρία για τους νέους της πόλης μας. Ειδικά προγράμματα χρηματοδότησης υπάρχουν από το Υπουργείο Παιδείας και για το κτηριακό που συνδέεται με τον Δήμο».

Τέλος, κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ, πως ενώ τα Πειραματικά σχολεία προσφέρουν ευκαιρίες στη νεολαία του τόπου, «είναι καθηλωμένος σε μία ιδεοληπτική λογική του παρελθόντος που θέλει απόλυτη ισοπέδωση. Άλλο η ισότητα ευκαιριών κι άλλο η ισοπέδωση».
 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr