Προς αντικατάσταση η σιδηροδρομική γέφυρα ποταμού Κομψάτου | xronos.gr
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΧΡ. ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΜΟΤΗΝΗ

Προς αντικατάσταση η σιδηροδρομική γέφυρα ποταμού Κομψάτου

14/05/24 - 8:00
Προς αντικατάσταση η σιδηροδρομική  γέφυρα ποταμού Κομψάτου

Απαντήσεις σε βασικά έργα που αφορούν τη Ροδόπη, έδωσε ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών: Που βρισκόμαστε αναφορικά με το κατασκευασμένο φράγμα Ιασίου και το διεκδικούμενο αρδευτικό φράγμα Ιάσμου. Τι συμβαίνει με τον προβληματικό σιδηρόδρομο και το παλιό δικαστικό μέγαρο  

Διαβασμένος και με σαφείς απαντήσεις σε όλα μας τα ερωτήματα παρουσιάστηκε ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος πραγματοποίησε αναλυτικές συναντήσεις στη Ροδόπη ανήμερα του Σαββάτου 11 Μαΐου. Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε ότι ο υπουργός ήρθε στην περιοχή με ατζέντα και παρουσίασε δεδομένα σε ό, τι κι εάν κλήθηκε να σχολιάσει.

Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει πως οι απαντήσεις που δόθηκαν ήταν αυτές που θα ήλπιζε η Ροδόπη, καθώς δύο έργα κομβικής σημασίας, δηλαδή η κατασκευή του αρδευτικού φράγματος ποταμού Κομψάτου κι η ολική βελτίωση του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θράκη, παραμένουν εν πολλοίς κολλημένα.

Σε συνέντευξη Τύπου, που πραγματοποιήθηκε στο Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ροδόπης στην Κομοτηνή, ο υπουργός αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, σε τέσσερις παρεμβάσεις στην ΠΕ Ροδόπης που αφορούν: 1. Την κατασκευή του φράγματος Ιασίου. 2. Την οριστική μελέτη του φράγματος Ιάσμου. 3. Το παλιό δικαστικό μέγαρο Κομοτηνής. 4. Την παραλλαγή της Χάραξης της Σιδηροδρομικής Γραμμής μεταξύ Ιάσμου – Πολύανθου (Π.Ε. Ροδόπης) και Μέστης – Αλεξανδρούπολης (Π.Ε. Έβρου).

Από σύσκεψη στην Αντιπεριφέρεια Ροδόπης, παρούσης της Διοίκησης της Π.Ε. Ροδόπης



«Αυτές τις πολιτικές πρωτοβουλίες έχουμε την ισχυρή βούληση να τις τρέξουμε με καλούς ρυθμούς, με ποιότητα και αποδοτικότητα, ώστε να μπορούμε τεκμηριωμένα να ισχυριζόμαστε ότι η χώρα μας ενισχύει τη θέση της ως θετικό παράδειγμα, ως “παίκτης” θετικής μνημόνευσης», υποστήριξε χαρακτηριστικά ο Χρήστος Σταϊκούρας κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του.

Νωρίτερα, ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών συμμετείχε σε σύσκεψη με τον αντιπεριφερειάρχη της ΠΕ Ροδόπης ΜανώληΤαπατζά, ενώ συναντήθηκε με τον πρύτανη του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης Φώτη Μάρη, τον Μητροπολίτη Μαρωνείας & Κομοτηνής κκ Παντελεήμονα, καθώς και με εκπροσώπους Επιμελητηρίων και παραγωγικών Φορέων στο Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ροδόπης.

Ακολουθούν τα χρονοδιαγράμματα για τα 4 βασικά έργα που απασχόλησαν τις συναντήσεις και τη συνέντευξη Τύπου.

Από τη σύσκεψη με τα Επιμελητήρια, παρόντων των προέδρου του Επαγγελματικού & Βιοτεχνικού Αντώνη Γραβάνη και του Εμπορικού
& Βιομηχανικού Νίκος Αγγελίδη

Κατασκευή φράγματος Ιασίου
Αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή φράγματος χωρητικότητας 22,6 εκατ. κ.μ. νερού. Στο έργο περιλαμβάνεται και η κατασκευή του αναγκαίου οδικού δικτύου για την εξασφάλιση της πρόσβασης στο φράγμα και την αποκατάσταση της επικοινωνίας στην περιοχή, η οποία διακόπτεται λόγω κατάκλυσης από τον ταμιευτήρα του φράγματος.

Το φράγμα είναι ύψους 45,50 μέτρων, μήκους στέψης 400 μέτρων, και πλάτους στέψης 11 μέτρων. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι περίπου 20,5 εκατ. ευρώ, και η χρηματοδότησή του είναι από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2014 – 2020. Η υπογραφή της σύμβασης έγινε στις 10 Μαΐου 2002. Η προθεσμία περαίωσης ήταν η 31η Δεκεμβρίου 2021. Η κατασκευή του φράγματος έχει ολοκληρωθεί.

Υπεγράφη, στις 31 Μαρτίου 2021, το Συμφωνητικό για την σύνταξη του φακέλου πρώτης πλήρωσης (ΦΕΠΠ) του φράγματος, σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Διοικητικής Αρχής Φραγμάτων (το οποίο αποτελεί υποέργο της πράξης της κατασκευής του φράγματος), η οποία ολοκληρώνεται.

Η Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι Τελικός Δικαιούχος του έργου της κατασκευής και της υπηρεσίας για την σύνταξη του φακέλου πρώτης πλήρωσης του φράγματος.

Οριστική μελέτη φράγματος Ιάσμου
Σκοπός των προτεινόμενων έργων είναι η διάθεση του επιφανειακού νερού για την άρδευση καλλιεργούμενων εκτάσεων περίπου 200.000 στρεμμάτων, που σήμερα αρδεύονται από υπόγεια νερά, και συνεπώς η δρομολόγηση της επίλυσης των προβλημάτων άρδευσης της περιοχής.
Η υπογραφή της σύμβασης έγινε στις 28 Νοεμβρίου 2007. Η τελευταία εγκεκριμένη παράταση ήταν για τις 30 Σεπτεμβρίου 2016.

Σύμφωνα με τελευταία ενημέρωση, με έγγραφο της 29ης Ιουνίου 2016, της αρμόδιας Διεύθυνσης Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ο φάκελος της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) έχει τεθεί στο Αρχείο, καθώς υπάρχουν δύο αρνητικές γνωμοδοτήσεις σχετικά με τον σχεδιασμό του εν λόγω έργου, από την Διεύθυνση Προστασίας Βιοποικιλότητας, Εδάφους και Διαχείρισης Αποβλήτων και από τον Φορέα Διαχείρισης Δέλτα Νέστου, Βιστωνίδας και Ισμαρίδας.

Προτείνεται, κατόπιν συνεννοήσεων με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου αλλά και τις τοπικές υπηρεσίες της Περιφέρειας, ο έλεγχος του επανασχεδιασμού των προτεινόμενων έργων, υδραυλικός και περιβαλλοντικός, προκειμένου να μπορέσει αρχικώς το έργο να αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά, να ολοκληρωθεί ο υδραυλικός σχεδιασμός του και, στη συνέχεια, να εξετασθεί η δυνατότητα κατασκευής του φράγματος, αλλά και η εκπόνηση και κατασκευή του έργου των αρδευτικών δικτύων, προκειμένου να καταστεί το έργο πλήρως λειτουργικό.

Προκειμένου να υλοποιηθούν αυτά, προγραμματίζεται, μέχρι τέλος του μήνα, σύσκεψη στην περιοχή, με τη συμμετοχή αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων, επί του συγκεκριμένου θέματος.

Παλιό δικαστικό μέγαρο Κομοτηνής
Εκπονούνται μελέτες για την ενεργειακή αναβάθμιση του κτιρίου. Η ολοκλήρωσή τους εκτιμάται τον Ιούλιο του 2024.

Παραλλαγή της Χάραξης
της Σιδηροδρομικής Γραμμής μεταξύ Ιάσμου – Πολύανθου (ΠΕ Ροδόπης) και Μέστης – Αλεξανδρούπολης (ΠΕ Έβρου)

Η εκπόνηση των μελετών και των τευχών δημοπράτησης έχει λάβει χρηματοδότηση από το CEF. Ο διαγωνισμός για την ανάθεση των μελετών ολοκληρώθηκε και η συμβασιοποίησή της υπεγράφη στο τέλος του 2023.

Το έργο, με την υλοποίησή του, στοχεύει στην επίτευξη των ακόλουθων:

Βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της γραμμής με ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Κατασκευή ανισόπεδων διαβάσεων. Αντικατάσταση της γέφυρας Κομψάτου. Συμμόρφωση με τις αρχές της διαλειτουργικότητας για τη διάταξη των σιδηροδρομικών γραμμών και τις οδικές προσβάσεις του σταθμού Ιάσμου και της στάσης Πολυάνθου. Αναβάθμιση της υποδομής και επιδομής. Αντιμετώπιση προβλημάτων σε υπάρχουσες γέφυρες και σήραγγες. Κατασκευή σιδηροδρομικής σύνδεσης, μήκους 13 χλμ., της περιοχής ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης με το υφιστάμενο Σιδηροδρομικό Δίκτυο στον Σ.Σ. Ποταμού.

Τέλος, αναφορικά με την Εγνατία Οδό γνωστοποίησε ότι υλοποιήθηκαν όσα όριζε η σύμβαση για την παραχώρηση σε ιδιώτη και γίνονται ενέργειες ώστε να προχωρήσουν συντηρήσεις σε προβληματικά τμήματά της.

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr