Αγώνας δρόμου για να αποκτήσει Open Mall η Κομοτηνή | xronos.gr
ΝΑ ΜΗ ΝΑΥΑΓΗΣΕΙ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

Αγώνας δρόμου για να αποκτήσει Open Mall η Κομοτηνή

18/07/18 - 10:00

Πρέπει να δεσμευτεί τουλάχιστον το 70% των επιχειρηματιών, εμπορικών καταστημάτων της Ερμού και των παρακείμενων δρόμων  

Να αντιληφθούν οι επιχειρηματίες της Ερμού και των παρακείμενων δρόμων, το τί θα αποδώσει στα εμπορικά καταστήματα το brand ενός ανοικτού κέντρου εμπορίου (Open Mall) ζήτησε ο Εμπορικός Σύλλογος Κομοτηνής από τους επιχειρηματίες της περιοχής παρέμβασης, το βράδυ της Δευτέρας 16 Ιουλίου, σε σχετική εκδήλωση στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο. Επρόκειτο για μία ενημερωτική ημερίδα, για κοινωνία της πληροφορίας και συγκέντρωση δεσμεύσεων συμμετοχής, για το πρόγραμμα "ανοικτά κέντρα εμπορίου" που προκηρύχθηκε πρόσφατα από την ειδική υπηρεσία διαχείρισης του επιχειρησιακού προγράμματος "ανταγωνιστικότητα, επιχειρηματικότητα και καινοτομία".

Σημαντική δράση, ούτε ευρώ από την τσέπη των επιχειρηματιών
Στόχος της δράσης είναι η ενίσχυση και τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας που αναπτύσσεται σε εμπορικές περιοχές. Κάθε σχήμα θα υλοποιήσει ένα σύνολο συνεκτικών και αλληλένδετων παρεμβάσεων που πρώτον, θα αναβαθμίσει τη λειτουργικότητα και αισθητική της περιοχής παρέμβασης και δεύτερον, θα οργανώσει την οικονομική δραστηριότητα που αναπτύσσεται εντός της περιοχής αυτής, με υιοθέτηση και χρήση έξυπνων εφαρμογών.

Η έναρξη υποβολής των αιτήσεων έγινε στις 29 Ιουνίου, ενώ η λήξη είναι στις 24 Σεπτεμβρίου. Κοινώς μέχρι τότε, πρέπει να έχουν υπάρξει οι δεσμεύσεις, να γίνουν οι μελέτες και το τελικό σχέδιο, καθώς και οι εγκρίσεις από όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες. Γι' αυτό, αρχικά, απαιτούμενο είναι η σύμφωνη γνώμη των ίδιων των επαγγελματιών, ώστε το σχέδιο να μην "ναυαγήσει".
Συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 50 εκ. ευρώ, τα οποία θα διαμοιραστούν στους δικαιούχους Δήμους και συνδικαιούχους Εμπορικούς Συλλόγους που θα δηλώνουν εμπρόθεσμα ενδιαφέρον. Από τις προτάσεις θα επιλεγούν προφανώς, ανταγωνιστικά, οι καλύτερες, ως εξαντλήσεως του κονδυλίου. Το μέγιστο που μπορεί να δεχθεί κάθε σχήμα Δήμος - Εμπορικός Σύλλογος είναι 1,9 εκ. ευρώ, τα οποία διαμοιράζονται από 1,5 εκ. στους Δήμους για παρεμβάσεις στον δημόσιο χώρο και 400.000 ευρώ στα εμπορικά καταστήματα για ιδιωτικές (ομοιόμορφες) παρεμβάσεις. Τα χρήματα τα διαχειρίζεται ο Δήμος και ο Εμπορικός Σύλλογος αντίστοιχα, όχι οι ίδιοι οι επιχειρηματίες.

70% να συμφωνήσουν, αλλιώς ναυάγιο
Όσον αφορά την Κομοτηνή, επιλέχθηκε ως περιοχή παρέμβασης, όπως μας ενημερώνει η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής Κική Κωνσταντινίδου, ο πεζόδρομος της Ερμού και οι παρακείμενοι κάθετοι και παράλληλοι δρόμοι. Σύμφωνα με την καταγραφή, σε αυτούς τους δρόμους δραστηριοποιούνται 113 εμπορικές επιχειρήσεις. Σύμφωνα πάλι με το πρόγραμμα, για να μπορέσει να κατέβει πρόταση, θα πρέπει να υπάρχει πρώτα έντυπη δέσμευση του 70% των επιχειρηματιών. 

Επομένως, για να γίνουν παρεμβάσεις σε όλους τους δρόμους (Ερμού, Ηπείρου, Μπιζανίου, Κοραή, Κανάρη, Κιλκίς, Σερρών κλπ), θα πρέπει να συγκεντρωθούν άμεσα περί των 80 υπογραφών. Η όποια ευελιξία εφαρμόζεται ώστε να ...περιοριστούν οι δρόμοι και έτσι να περιοριστεί και ο αριθμός που χρειάζεται. Πάντως, κατ' ελάχιστο πρέπει να συμμετέχουν τουλάχιστον 50 επιχειρηματίες, αν συγχρόνως αυτοί είναι το 70% της περιοχής παρέμβασης (σ.σ. αν περιοριστεί η πρόταση μόνο στον πεζόδρομο της Ερμού).

Όσον αφορά τα χρήματα που θα διαχειριστεί ο Εμπορικός Σύλλογος, αυτά είναι ως 2.000 ευρώ ανά κατάστημα, άρα στην καλύτερη περίπτωση ο Εμπορικός Σύλλογος Κομοτηνής θα ξεπεράσει κατά τι τα 150.000 ευρώ.

"Είναι κρίμα ο κόπος και οι δράσεις μας να πάνε χαμένες, αν δεν βρεθούν οι απαιτούμενες επιχειρήσεις", είπε η πρόεδρος, καλώντας τους επιχειρηματίες που συμφωνούν, να γίνουν κοινωνοί της ιδέας στους "γείτονές τους". Εξήγησε ότι "δεν θα σας  βάλουμε το μαχαίρι στο λαιμό", δηλαδή κάποιος μπορεί να αποσύρει μετέπειτα την δέσμευσή του. Το αρνητικό όμως είναι πως, αν μαζευτούν οριακά οι απαιτούμενοι επιχειρηματίες και κάποιος αποσύρει το ενδιαφέρον του μετά (κατά το στάδιο έγκρισης ή υλοποίησης του σχεδίου), τότε το σχέδιο ναυαγεί και ο επιχειρηματίας παίρνει στον πάτο και τους υπόλοιπους. Γι' αυτό οι Εμπορικοί Σύλλογοι ελπίζουν όχι σε 70%, αλλά σε άνω του 75% ώστε να υπάρχει μία "δικλείδα ασφαλείας".

Γιατί η Ερμού και οι παρακείμενοι δρόμοι
"Στόχος μας είναι η ενίσχυση της τοπικής αγοράς. Με την ολοκλήρωση του προγράμματος θα έχει δημιουργηθεί ένα ενιαίο υπαίθριο εμπορικό κέντρο, που θα έχει αυξημένη κινητικότητα καταναλωτών και θα αναδεικνύει τα πολιτιστικά στοιχεία της περιοχής", σημείωσε η Κ. Κωνσταντινίδου για την στόχευση του προγράμματος, ενώ για την επιλογή της Ερμού και των παρακείμενων δρόμων εξήγησε πως "πάμε να δημιουργήσουμε μία παραδοσιακή αγορά, ένα σημείο που να αναδεικνύει την ιστορικότητα του χώρου. Να προσδώσει μεγαλύτερη οικονομική και ιστορική αξία στον τόπο. Αλλιώς δεν θα επιλέγαμε το πρόγραμμα". Η Ερμού διαθέτει κι όλα εκείνα τα απαραίτητα τεχνικά χαρακτηριστικά (πολιτιστικά, πλήθος εμπορικών καταστημάτων κλπ).

Τι θα αλλάξει, αν εξασφαλιστεί η συμμετοχή στο πρόγραμμα
Όπως εξήγησε ο δήμαρχος Γ. Πετρίδης, το έργο έχει τρεις πυλώνες:  Πρώτον, έργα υποδομής/εξωραϊσμού της περιοχής που τα αναλαμβάνει η δημοτική αρχή. Δεύτερον, εφαρμογή νέων τεχνολογιών σε όλο το ανοικτό κέντρο. Τρίτον, ανάπλαση των εμπορικών καταστημάτων ώστε να έχουν μία ενιαία ταυτότητα (σ.σ. όποιου είδους επιλεγεί από τους καταστηματάρχες, π.χ. κοινό χρώμα, μία δευτερεύουσα κοινή ταμπέλα). 

"Όλα θα γίνουν κατόπιν έγκρισης και της Εφορείας Νεοτέρων Μνημείων, γιατί είναι ένας τόπος ιστορικός", είπε ο δήμαρχος, και συνέχισε: "Στους τρεις συνεταίρους αυτής της προσπάθειας (Δήμος, Σύλλογος, Επαγγελματίες) οι δεσμεύσεις είναι αρκετά σφιχτές, οπότε αυτό θα μας δώσει τη δυνατότητα να κάνουμε πράγματα και στον δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα. Στον Δήμο έχουμε εμπειρία, γι’ αυτό ξεκινάμε με τις δεσμεύσεις. Υπήρξε μία προετοιμασία σε προγενέστερο χρόνο, η οποία και συνεχίζεται ως τις 24 Σεπτεμβρίου". Ο κος Πετρίδης εξήγησε πως "δεν πάμε απλά να καταναλώσουμε χρήματα", αλλά "είναι μία ευκαιρία, να αξιοποιήσουμε ένα πρόγραμμα και να συνεργαστούμε όλοι μαζί"

Η παρουσίαση από την εταιρία Lever
Ο Δήμος Κομοτηνής και ο Εμπορικός Σύλλογος Κομοτηνής θα συνεργαστούν με την εταιρία Lever, που έχει καλό παρελθόν σε αναπλάσεις, με παράδειγμα το success story της αγοράς Κολωνακίου στην Αθήνα. Στο πλαίσιο της εκδήλωσης ο εκπρόσωπος της εταιρίας Θεόδωρος Καρυπίδης, παρουσίασε την ευελιξία που δίνει το πρόγραμμα. "Υπάρχουν πολλές λύσεις, απλώς εσείς καλείστε να βρείτε αυτές που ταιριάζουν στην αγορά σας", είπε.

Η παρουσίασή του ξεκίνησε με ένα σχόλιο ιδιαιτέρως αρνητικό για την αγορά της περιοχής, το οποίο όμως εν πολλοίς ανταποκρίνεται στους περισσότερους επισκέπτες, φοιτητές, στρατιώτες ή όποιους τουρίστες της περιοχής: "Έχω έρθει αρκετές φορές στην πόλη και σας εξομολογούμαι ότι ποτέ δεν έχω ψωνίσει από εδώ. Αυτό είναι το πρόβλημα, που καλείται η συγκεκριμένη δράση να λύσει. Είμαι λοιπόν ένας δυνητικός καταναλωτής, τον οποίο δεν έχετε κερδίσει, γιατί δεν του έχετε πει τί είναι αυτό που πουλάτε καλύτερα από τις άλλες περιοχές. Γι' αυτό, για παράδειγμα, οι φοιτητές ψωνίζουν στις περιοχές τους, ενώ ακόμη και οι Κομοτηναίοι έχουν συνδυάσει την αγοραστική εμπειρία με τις αγορές της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας ή της Θεσσαλονίκης, όπου πάνε για τα ψώνια τους". Όπως υπερτόνισε, η δημιουργία αυτού του Open Mall, θα έχει ως αποτέλεσμα περισσότερος κόσμος να έρχεται στην αγορά: "Ανταγωνιστής σας δεν είναι το δίπλα κατάστημα, είναι οι δίπλα αγορές τις οποίες επιλέγουν πολλοί καταναλωτές, κι έτσι εσείς χάνετε μεγάλο μερίδιο".

Διάλογος με επιχειρηματίες και αυτοδιοικητικούς
Πολλές ήταν οι απορίες που εξέφρασαν επιχειρηματίες, με κύριες το κατά πόσο η ενιαία εικόνα μίας αγοράς μπορεί να αποτελέσει δέλεαρ ώστε περισσότεροι να καταναλώνουν στην περιοχή, και με το ποιά θα είναι η κοινή κατεύθυνση που θα επιλεγεί (μιας που άλλα μαγαζιά είναι πιο παραδοσιακά, άλλα πιο μοντέρνα). Το μόνο σίγουρο, όταν είπε κι ο Γ. Πετρίδης είναι "πως θα γίνει κάποιο θαύμα, δεν θα γίνουμε Madison Square Garden", και ρώτησε τους επιχειρηματίες αν είναι "ευχαριστημένοι για τα χρήματα που αφήνουν στο εμπορικό κομμάτι οι φοιτητές", με τους ίδιους να αποκρίνονται αρνητικά. 

Παρούσα στην εκδήλωση ήταν και η επικεφαλής της αντιπολίτευσης Δήμου Κομοτηνής Φ. Καζάκου, δίνοντας καταρχήν την στήριξή της για συμμετοχή στο πρόγραμμα, αλλά καταδεικνύοντας την πεποίθησή της ότι δεν υπάρχει συνολικό σχέδιο και μακροχρόνιος σχεδιασμός από πλευράς δημοτικής αρχής. Παρών ήταν και ο πρόεδρος του ΕΒΕΡ και δημοτικός σύμβουλος της άνω παράταξης Αντώνης Γραβάνης, να υπερτονίσει την έλλειψη "σε μάρκετινγκ και προώθηση", στην οποία συμφώνησε και ο δήμαρχος.
 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr