Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Η πρώτη ρεαλιστική προσπάθεια για τουριστική οργάνωση στην περιοχή
Μία ενδιαφέρουσα εκδήλωση διοργανώθηκε από το Επαγγελματικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ροδόπης στην αίθουσα του κοινοτικού καταστήματος της Μαρώνειας το απόγευμα της Τρίτης 4 Ιουλίου με θέμα τον τουρισμό και της προοπτικές στην Μαρώνεια.
Ομιλητής της εκδήλωσης ήταν ο Θεόδωρος Χαρτοματζίδης, υπεύθυνος πωλήσεων και μάρκετινγκ της εταιρίας Filos Holidays and Travel. Υπενθυμίζουμε ότι η Filos Holidays and Travel, μέσω της θυγατρικής της εταιρία Filos Xenia, εδώ και δύο μήνες δραστηριοποιείται στην περιοχή της Μαρώνειας, έχοντας νοικιάσει και λειτουργώντας υπό την αιγίδα της πλέον, τα ξενοδοχεία Ίσμαρος στην παραλία Πλατανίτη και Ρωξάνη στο χωριό της Μαρώνειας.
Η πρόσκληση απευθυνόταν στους επαγγελματίες/επιχειρηματίες της περιοχής, από το ΕΒΕΡ, με σκοπό μία πρώτη γνωριμία, και φυσικά τη δημιουργία μίας κοινής «συμμαχίας» των επαγγελματιών και της Filos Holidays and Travel με σκοπό τη δημιουργία ενός πακέτου τουριστικού προϊόντος για την ευρύτερη περιοχή της Μαρώνειας. Μόλις 23 άτομα παραβρέθηκαν στην ομιλία του κ. Χαρτοματζίδη ο οποίος μίλησε για τη δημιουργία τουριστικού προϊόντος και brand name, τις στρατηγικές ιδιαιτερότητες της Ροδόπης και κατ’ επέκταση της Μαρώνειας, την δική του εμπειρία από την περιοχή στους 3 πρώτους μήνες δραστηριοποίησης της Filos Holidays and Travel στην περιοχή της Μαρώνειας. Μετά το πέρας της ομιλίας υπήρξαν κάποιες τοποθετήσεις και ερωτήσεις προς τον εισηγητή.
Η μικρή προσέλευση καταγράφεται ως αρνητική.
Είναι πλέον φαινόμενο της περιοχής μας, οι επαγγελματίες είτε λόγω ελλιπής ενημέρωσης των εμπλεκόμενων φορέων, είτε λόγω αδιαφορίας να απέχουν από τέτοιες ημερίδες. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, θεωρώ ότι όσοι δραστηριοποιούνται στη Μαρώνεια, σε οπουδήποτε επαγγελματικό ή επιχειρηματικό κλάδο, θα έπρεπε να ήταν εκεί, να επιδιώξουν μία γνωριμία και να αρχίσουν ήδη να δημιουργούν ένα κοινό πλαίσιο λειτουργίας, ώστε να μπορέσουν να δώσουν την απαραίτητη ώθηση στην περιοχή. Γιατί καλώς ή κακώς, μπορεί η Μαρώνεια να είναι ένας ευλογημένος τόπος όσον αφορά τη φυσική ομορφιά, την πολιτιστική κληρονομία της, τα τοπικά προϊόντα κτλ, αλλά το τουριστικό προϊόν και την ευθύνη της επιτυχίας ή της αποτυχίας, την έχουν οι άνθρωποι που μένουν και δραστηριοποιούνται εκεί. Με όσους επαγγελματίες είχα την ευκαιρία να μιλήσω, όλοι είχαν παράπονα όσον αφορά την ενημέρωση και την επικοινωνία της ημερίδας καθώς δεν το ήξεραν και το έμαθαν από τρίτους ή γνωστούς την ίδια ή προηγούμενη ημέρα.
Στην αίθουσα παραβρέθηκαν οι Ανέστης Βαφειάδης, εκ νέου πρόεδρος της ΟΕΒΕΣ Ροδόπης, και Κική Κωνσταντινίδου πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, ο δήμαρχος Μαρώνειας – Σαπών, Γιάννης Σταυρίδης ο οποίος λόγω της μεγάλης φωτιάς στη Νέα Σάντα, έφυγε σχετικά νωρίς από την ημερίδα, ο Παναγιώτης Μαργαρίτης μέλος του Δ.Σ. του ΕΒΕΡ και μέλος του Ελαιοκομικού Συνεταιρισμού Μαρώνειας, οι επαγγελματίες Θοδωρής Περβανάς, Δημήτρης Φρατζίδης, Αθηνά Σμαραγδά, Σερβούλης Ευστράτιος, Παγκοζίδης Γιάννης, Μεραχτσάκης Νίκος κ.α.
Η ώρα της Μαρώνειας είναι τώρα. Η επένδυση της Filos, μπορεί και πρέπει να συστρατεύσει γύρω της όλους τους κατοίκους και τους επιχειρηματίες της ευρύτερης περιοχής, και να αποτελέσει τον υποκινητή της όλης προσπάθειας. Άλλωστε και σε θέματα όπου λόγο έχει η τοπική αυτοδιοίκηση, ένα κοινό μέτωπο των επαγγελματιών μαζί με την Filos, θα μπορούσε ίσως να επιφέρει πιο αποτελεσματικές κινήσεις στο επίπεδο αιτημάτων και υποστήριξης σε προβλήματα, -πινακίδες στους δρόμους, θέματα καθαριότητας κτλ, τα οποία και έθιξαν οι παριστάμενοι στην ημερίδα.
Τα στάδια ανάπτυξης ενός τουριστικού προορισμού, είναι πέντε σύμφωνα με τον κ. Χαρτοματζίδη. Η εξερεύνηση, η εμπλοκή, η ανάπτυξη, η εδραίωση και ο μαρασμός. Η Μαρώνεια βρίσκεται στο στάδιο της εξερεύνησης. Είναι στο χέρι των ανθρώπων της, μεθοδικά να προχωρήσει στα επόμενα στάδια και να καταφέρει να εδραιωθεί ως ένας αναγνωρισμένος προορισμός.
Όπως δήλωσε ο κ. Χαρτοματζίδης, «Η αφορμή της εκδήλωσης ήταν το γεγονός της πρώτης παρουσίας μας στην περιοχή με μια πρώτη επαφή που είχαμε με τους επαγγελματίες της αγοράς. Ο σκοπός είναι να ξεκινήσει ένας αμφίδρομος διάλογος, να δούμε πως μπορούμε από κοινού συντονισμένα να καταστήσουμε προορισμό την περιοχή. Η περιοχή έχει άπειρες δυνατότητες τόσο από φυσικής ομορφιάς όσο και άλλων ποιοτικών χαρακτηριστικών που θα μπορούσε πραγματικά να αποτελέσει έναν προορισμό για πολλές αγορές όχι μόνον των γειτονικών χωρών αλλά και την δυτικής Ευρώπης.
Είμαστε στην αρχή της προσπάθειας, και για να μπορέσουμε να κάνουμε έναν απολογισμό πρέπει να περιμένουμε και το κλείσιμο της σεζόν προς το τέλος Οκτωβρίου. Από εκεί και πέρα αυτό που ξεκίνησε τώρα εδώ είναι μια πρώτη καταγραφή των συγκριτικών πλεονεκτημάτων για να ακουστούν όλες αυτές οι φωνές, όλοι οι φορείς οι οποίοι μπορούν από την πλευρά τους ο καθένας, να προσθέσουμε κάτι την διαμόρφωση της συνολικής εικόνας που πρέπει να έχουμε σαν περιοχή και να καταστεί ο τουρισμός εφικτός».
Φάνηκε από την ημερίδα ότι η Filos έχει σχέδιο και πλάνο, πρωτίστως για να διασφαλίσει τις δικές της επενδυτικές κινήσεις. Όπως αποκάλυψε ο κ. Χαρτοματζίδης υπάρχουν σκέψεις και συζητήσεις ώστε από του χρόνου να δημιουργηθούν κάποιες τσάρτερ πτήσεις από την Δυτική και Κεντρική Ευρώπη προς το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης, κάτι το οποίο είναι σε πολύ εμβρυακό επίπεδο την παρούσα στιγμή. Επίσης λεωφορείο του ιδιόκτητου στόλου της FIlos θα έρθει μόνιμα στη Μαρώνεια με σκοπό να εξυπηρετεί τους πελάτες των ξενοδοχείων στις μετακινήσεις τους προς το χωριό, ενώ την προηγούμενη εβδομάδα οργάνωσε την παρουσίαση της Μαρώνειας στην Ρουμανική τηλεόραση, καθώς συνεργείο και παρουσιαστές γνωστής ρουμανικής εκπομπής βρέθηκαν στη Μαρώνεια μία ολόκληρη εβδομάδα για γυρίσματα.
Η πικρή αλήθεια είναι ότι αν μπορούσε η Μαρώνεια μόνη της, και αναφέρουμε σε όλες τις δυνάμεις που συγκροτούν την παραγωγική μερίδα της περιοχής από επαγγελματίες, δημάρχους, αυτοδιοικητικούς κτλ, να γίνει τουριστικός προορισμός, θα είχε γίνει. Για να μην το πέτυχε τόσα χρόνια, σημαίνει ότι κάπου υπάρχει πρόβλημα. Η παρουσία της Filos είναι η ευκαιρία όλων να αφήσουν πίσω τους τυχόν διαφορές μεταξύ τους, να ξεπεράσουν προβλήματα, να οργανωθούν και προσπαθήσουν για το καλό του τόπου τους να δημιουργήσουν ένα δελεαστικό τουριστικό προϊόν, από το οποίο στην τελική αυτοί έχουν να κερδίσουν.
Ανέστης Βαφειάδης, πρόεδρος ΟΕΒΕΣ: "Ήταν μία ενδιαφέρουσα εκδήλωση, από έναν ιδιώτη επενδυτή, που επέλεξε την Μαρώνεια, για να δραστηριοποιηθεί. Οφείλουμε όλοι να στηρίξουμε τις ιδιωτικές επενδύσεις οι οποίες, πέρα από την προβολή του τόπου μας, δημιουργούν και θέσεις εργασίας. Αν πετύχουν αυτές του είδους οι επενδύσεις θα ακολουθήσουν και άλλες. Οφείλουμε όλοι να ακούσουμε τις προτάσεις τους, για την ανάπτυξη της περιοχής μας. Μάλιστα έκανα την πρόταση και υπήρχε θετική ανταπόκριση από τον κ. Χαρτοματζίδη, ώστε αντίστοιχη ημερίδα να γίνει και στην Κομοτηνή, το Σεπτέμβριο στο τέλος της σεζόν . Θεωρώ ότι από τέτοιους ανθρώπους και επιχειρηματίες μόνο να κερδίσουμε έχουμε. Μακάρι να είχε μεγαλύτερη συμμετοχή από τους επαγγελματίες αλλά και από πρόσωπα της τοπικής αυτοδιοίκησης το Νομού. Οφείλω να δώσω τα συγχαρητήρια μου στο ΕΒΕΡ για τη διοργάνωση αυτής της ημερίδας εκτός της πόλης".
Κική Κωνσταντινίδου πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής: "Οποιαδήποτε προσπάθεια γίνεται στην περιοχή μας για το θέμα του τουρισμού, είναι ευπρόσδεκτη. Είμαστε μία παρθένα περιοχή όσον αφορά τον τομέα αυτόν και τέτοιες προσπάθειες αποτελούν ευπρόσδεκτες κινήσεις. Ο κ. Χαρτοματζίδης ήταν εξαιρετικός, είχε ορθή σκέψη και ενημέρωση για την περιοχή. Η ιδιωτική πρωτοβουλία είναι αυτή που θα μας βγάλει από το αδιέξοδο για ακόμα μία φορά. Πρέπει σαν περιοχή και σαν Ν. Ροδόπης, να χτίσουμε το brand name μας, και να το προωθήσουμε. Προβλήματα υπάρχουν πολλά, θεωρώ ότι από τα μεγαλύτερα είναι η έλλειψη πινακίδων που θα καθοδηγούν τους επισκέπτες τόσο στο εσωτερικό της πόλης, όσο και στης παραλιακές μας ζώνης, αλλά και στα σημεία ενδιαφέροντος της περιοχής. Μας λείπει ένας τουριστικός οδηγός ευρείας κυκλοφορίας που να υποδεικνύει στον επισκέπτη της περιοχής μας όλα όσα χρειάζεται να ξέρει. Η εικόνα της άδειας σχεδόν αίθουσας με λυπεί, καθώς το κεντρικό θέμα της ομιλίας ήταν υψίστης σημασίας, όχι μόνο για την Μαρώνεια, αλλά για όλη την περιοχή της Ροδόπης. Η επένδυση της Filos στην περιοχή, δίνει μία διαφορετική εικόνα για τον τουρισμό. Η οργάνωση και η τεχνογνωσία που έχει, και φέρνει στην περιοχή μας, είναι κάτι που το έχουμε ανάγκη. Η δημιουργία ενός τουριστικού προϊόντος είναι μία αλυσίδα μεταξύ των ξενοδόχων, των τουριστικών πρακτόρων, της αγοράς, της τοπική αυτοδιοίκησης, των πολιτών κτλ. Αν αυτή η αλυσίδα μείνει ενωμένη θα υπάρξει και αποτέλεσμα".
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News