ΔΕΥΑΚ: Εκπτώσεις σε καλοπληρωτές, προσαυξήσεις σε κακοπληρωτές και τιμολόγιο για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες | xronos.gr
ΣΕ ΝΕΑ ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΖΕΤΑΙ Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ

ΔΕΥΑΚ: Εκπτώσεις σε καλοπληρωτές, προσαυξήσεις σε κακοπληρωτές και τιμολόγιο για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες

07/06/19 - 10:00

Με την ανάληψη της νέας διοίκησης στη ΔΕΥΑΚ από 1η Σεπτεμβρίου 2019 αναμένεται να τεθεί προς συζήτηση η νέα τιμολογιακή πολιτική και τα μέτρα

Σε νέα τιμολογιακή πολιτική, με έκπτωση για τους καλοπληρωτές, προσαυξήσεις για τους κακοπληρωτές και ειδικό τιμολόγιο για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, προσανατολίζεται η διοίκηση της δημοτικής επιχείρησης ύδρευσης και αποχέτευσης Κομοτηνής. Στη βάση μίας οικονομοτεχνικής μελέτης θα διαμορφωθεί η νέα τιμολογιακή πολιτική, όπως και τα μέτρα που θέλει να λάβει η επιχείρηση απέναντι σε όσους είναι τυπικοί στην πληρωμή του λογαριασμού τους, αλλά και σε όσους αποδεδειγμένα έχουν να πληρώσουν αλλά δεν το κάνουν.

Με την ανάληψη της νέας διοίκησης στη ΔΕΥΑΚ από 1η Σεπτεμβρίου 2019 αναμένεται να τεθεί προς συζήτηση το θέμα. Αυτό θα γίνει καταρχήν στο διοικητικό συμβούλιο της επιχείρησης και στην συνέχεια στο δημοτικό συμβούλιο.

Για όποιον πληρώνει εντός του προκαθορισμένου χρονικού ορίου, να υπάρχει έκπτωση στον επόμενο λογαριασμό, είναι μία από τις προτάσεις που επεξεργάζονται στη ΔΕΥΑΚ, όπως μας λέει ο πρόεδρός της. Επίσης, αντίστοιχα, προσαυξήσεις για όσους συστηματικά δεν πληρώνουν και δεν ρυθμίζουν παλιές οφειλές.

Αναγκαστική είσπραξη οφειλών μέσω Εφορίας
Η ανταπόκριση, μέχρι σήμερα, των πολιτών στις κατά καιρούς προσκλήσεις της ΔΕΥΑΚ για ρύθμιση των οφειλών τους, δεν ικανοποιεί τον πρόεδρο Δημήτρη Καρασταύρου. Με αφορμή την τελευταία ρύθμιση που βρίσκεται στον "αέρα" και προβλέπει μέχρι και 100 δόσεις, λέει πως "πλέον δεν υπάρχουν δικαιολογίες για εκείνους που δεν προσέρχονται καθόλου στο ταμείο της επιχείρησης". Στρατηγικοί κακοπληρωτές που έχουν αλλά δεν πληρώνουν υπάρχουν, αναδεικνύει ο πρόεδρος και προσθέτει "είναι συνήθως οι ίδιοι". 

Από επαγγελματικούς χώρους προέρχονται οι περισσότερες οφειλές, όπως προκύπτει από τα δεδομένα της επιχείρησης. Και φυσικά η διακοπή της υδροδότησης δεν μπορεί να γίνει ελαφρά την καρδιά. Ενέργειες διακοπής νερού γίνονται ως τελικό μέτρο πίεσης σε όσους αδιαφορούν και όχι αδυνατούν να πληρώσουν το νερό που καταναλωτών, ενώ εναλλακτικά η ΔΕΥΑΚ προσφεύγει σε άλλα μέτρα είσπραξης των οφειλών. Στρέφεται προς την εφορία και εκεί βεβαιώνει τις οφειλές τρίτων προς αυτήν, με το μέτρο αυτό να αποδίδει σε έσοδα, όπως σημειώνει σχετικά ο κος Καρασταύρου, όχι όμως τα αναμενόμενα. Πρόκειται για ένα μέτρο που εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια από την δημοτική επιχείρηση ύδρευσης και αποχέτευσης.
Ρύθμιση οφειλών στη ΔΕΥΑ Κομοτηνής μέχρι 100 δόσεις

Μόλις χθες η ΔΕΥΑ Κομοτηνής, στο πλαίσιο του ν. 4.6112019 (ΦΕΚ 7317.05.2019 τεύχος Α’) «Ρύθμιση οφειλών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, τη Φορολογική Διοίκηση και τους ΟΤΑ α΄ βαθμού, Συνταξιοδοτικές Ρυθμίσεις Δημοσίου και λοιπές ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές διατάξεις, ενίσχυση της προστασίας των εργαζομένων και άλλες διατάξεις», ανακοίνωσε τη ρύθμιση οφειλών που έχουν βεβαιωθεί ή θα βεβαιωθούν έως και τις 16 Ιουλίου 2019. 

Ο νόμος ορίζει ότι:

Οι αιτήσεις υποβάλλονται το αργότερο έως τις 16 Σεπτεμβρίου 2019.
Οι οφειλές δύνανται να καταβληθούν εφάπαξ ή σε μηνιαίες ισόποσες δόσεις (πλην της τελευταίας που μπορεί να είναι μικρότερη των υπολοίπων), με απαλλαγή κατά ποσοστό από τις προσαυξήσεις και τους τόκους εκπρόθεσμης καταβολής που τις επιβαρύνουν, καθώς και από τα πρόστιμα λόγω εκπρόθεσμης υποβολής ή μη υποβολής ή ανακριβούς δήλωσης ή λόγω μη καταβολής τέλους.

Η ρυθμιζόμενη οφειλή εξοφλείται εφάπαξ ή η πρώτη δόση της καταβάλλεται μέσα σε τρεις εργάσιμες ημέρες από την ημέρα υπαγωγής στη ρύθμιση, διαφορετικά η ρύθμιση καταργείται αυτοδικαίως. Οι επόμενες δόσεις καταβάλλονται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του αντίστοιχου μήνα, χωρίς να απαιτείται ιδιαίτερη ειδοποίηση του οφειλέτη.

Κάθε δόση πλην της τελευταίας δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 20 ευρώ.
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο τμήμα καταναλωτών της ΔΕΥΑ Κομοτηνής (υπεύθυνοι επικοινωνίας Βασίλειος Χουρμούζης, Νικόλαος Πασχαλίδης– τηλ 25310-25555-32981-32982).

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr