Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Αποτελούσε την 3η διαβούλευση για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας
Ο Δήμος Κομοτηνής διοργάνωσε την 3η δημόσια διαβούλευση στο πλαίσιο εκπόνησης του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) με σκοπό την: «Παρουσίαση των προτεινόμενων μέτρων και παρεμβάσεων - Καταγραφή απόψεων φορέων και πολιτών». Η εκδήλωση έλαβε χώρα στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου στο Πολυλειτουργικό Κέντρο Κομοτηνής χθες 28/09 το πρωί με πολύ μικρή συμμετοχή πολιτών (σ.σ. μετρημένοι στα δάχτυλα).
Το ΣΒΑΚ είναι στην ουσία ένα στρατηγικό σχέδιο, το οποίο βασίζεται σε υφιστάμενες πρακτικές σχεδιασμού, λαμβάνοντας υπόψη αρχές όπως είναι η συμμετοχή των πολιτών στις διαδικασίες αποφάσεων, η ολιστική προσέγγιση στην άσκηση πολιτικής καθώς και η συνεχής αξιολόγηση των παρεμβάσεων. Βασικό κριτήριο για την εκπόνηση του σχεδίου είναι η ικανοποίηση των υφιστάμενων και των μελλοντικών αναγκών μετακίνησης προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής στα αστικά κέντρα.
Δ. Καρασταύρου: «Οι πόλεις και οι ανάγκες αλλάζουν»
Ο αντιδήμαρχος Έργων Δημήτρης Καρασταύρου ενημέρωσε ότι στο 1ο στάδιο είχε γίνει η καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης, δηλαδή για παράδειγμα «πως “κινούνται” οι θέσεις στάθμευσης στην Κομοτηνή, πως μετακινούνται οι συμπολίτες μας, ποιο είναι το πολεοδομικό σχέδιο της πόλης και κατά πόσο αυτό έχει εφαρμοστεί». Όλα αυτά έχουν καταγραφεί και έχουν συνταχθεί από την ομάδα μελέτης.
Στο τώρα, έγινε η παρουσίαση των προτεινόμενων δράσεων από την ομάδα μελέτης, «προκειμένου να δοθεί το στίγμα στον Δήμο Κομοτηνής για το πώς μπορεί να βελτιώσει και να προσαρμοστεί καλύτερα στις οδηγίες της ΕΕ, σε ότι αφορά την κινητικότητα μέσα στην πόλη» είπε ο κος Καρασταύρου.
Οι ανάγκες και οι πόλεις «αλλάζουν», όπως και οι τρόποι μετακίνησης παρατήρησε ο κος Καρασταύρου και πρόσθεσε ότι αναφορικά με την Κομοτηνή «μιλάμε για μια πόλη που έχει σχεδιαστεί (πολεοδομικά) το 1933, με άλλες ανάγκες και με άλλες υποδομές. Όλα αυτά πλέον έχουν αλλάξει και πρέπει και οι πόλεις να προσαρμοστούν. Αυτός ο σχεδιασμός που γίνεται είναι σε βάθος δεκαετίας για να γίνουν προτάσεις μέτρων και δράσεων, ώστε στο επόμενο στάδιο να γίνει η αξιολόγηση όλων αυτών». Εν συνεχεία τα μέτρα αυτά θα πρέπει να εγκριθούν από το Δημοτικό Συμβούλιο και μετά η ίδια ομάδα μελέτης θα «συνεχίσει την μελέτη ώστε να διαστασιολογεί το κάθε μέτρο που πρέπει να γίνει, όπως τον χρονικό ορίζοντα υλοποίησής του, το κόστος που απαιτείται και την ενδεχόμενη χρηματοδότηση».
Ερωτηθείς στο εάν αυτό σημαίνει διανοίξεις νέων δρόμων, ο αντιδήμαρχος απάντησε ότι «οι δρόμοι που θα διανοίξουμε τους ξέρουμε από πριν γιατί υπάρχουν από το ρυμοτομικό σχέδιο του 1933. Το θέμα είναι πως θα διαχειριστούμε αυτούς τους δρόμους και το εάν απαιτούνται μονοδρομήσεις, τοποθέτηση νέων φαναριών ή κατάργηση κάποιων φαναριών».
Το σχέδιο αυτό κατά τον κο Καρασταύρου έρχεται να «δέσει» μεταξύ άλλων με τον προγραμματισμό του Δήμου Κομοτηνής, «για το αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος που έχουμε σχεδιάσει».
Και ο ίδιος ο Δημήτρης Καρασταύρου δήλωσε πάντως ότι περίμενε την παρουσία περισσότερων πολιτών -ίσως και φορέων- επί του μικροφώνου κατά τον πρόλογό του στην διαβούλευση. Να σημειωθεί ότι στην διαβούλευση πέραν των ελαχίστων πολιτών, παρευρέθηκαν εκπρόσωποι φορέων της περιοχής μας.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News