Εκτός οχήματος ο εξεταστής για το δίπλωμα οδήγησης και όχι μόνο | xronos.gr
ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΛΗΨΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ΣΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ

Εκτός οχήματος ο εξεταστής για το δίπλωμα οδήγησης και όχι μόνο

13/01/18 - 11:00

Επιφυλακτικοί οι δάσκαλοι οδήγησης της Κομοτηνής για την εφαρμογή των νέων μέτρων   

Έκπληκτοι, αλλά κυρίως επιφυλακτικοί για την εφαρμογή των αλλαγών που σχεδιάζει το υπουργείο Μεταφορών στον τρόπο απόκτησης διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου, εμφανίζονται οι δάσκαλοι οδήγησης της Ροδόπης. 


Σύμφωνα με όσα είπε στο ράδιο Χρόνος 87.5 fm ιδιοκτήτης της σχολής οδήγησης Auto Κίνησις Αλέκος Σκιαδόπουλος, οι δάσκαλοι δεν έχουν καμία επίσημη ενημέρωση για τις σχεδιαζόμενες αλλαγές, πλην μίας πρόχειρης ενημέρωσης που είχαν τον Ιούλιο του 2017.


«Εμείς τα ακούμε με έκπληξη, είναι πράγματα για τα οποία δεν έχουμε καμιά επίσημη ενημέρωση πέρα από μια συνάντηση που είχε κάνει ο πρόεδρος της ομοσπονδίας τον Ιούλιο με το υπουργείο. Περιμένουμε να δούμε αλλά προσωπικά πιστεύω ότι είναι πολύ δύσκολο» λέει κατ’ αρχήν ο κος Σκιαδόπουλος και μπαίνοντας στην ουσία του θέματος, προσπαθεί να περιγράψει τις αλλαγές που σχεδιάζονται, σύμφωνα με τις πληροφορίες που διαθέτει: «Αυτό που έχουν πει είναι ότι θα υπάρχουν έξι κάμερες μέσα στο αυτοκίνητο, θα είναι συνδεδεμένο με εξεταστή ο οποίος θα είναι σε άλλη πόλη, για παράδειγμα θα εξετάζεται οδηγός στην Κομοτηνή και θα τον εξετάζει εξεταστής από την Κοζάνη, την Θεσσαλονίκη ή την Αθήνα.

Μέσω διαδικτύου θα έρχονται οι εντολές για το που θα πηγαίνει ο μαθητής ο οποίος θα πρέπει να απαντάει αν άκουσε την εντολή. Θα ξέρει ο εξεταστής που να καθοδηγεί τον μαθητή γιατί θα έχει μπροστά του ένα σχεδιάγραμμα».
Και στο σημείο αυτό ο κος Σκιαδόπουλος εκφράζει τις ενστάσεις του κλάδου: «Πρώτα από όλα είναι θέμα ασφάλειας. Άλλο να βλέπω ένα σχεδιάγραμμα και να λέω είμαι στην Παναγή Τσαλδάρη και άλλο να είμαι πάνω στην Παναγή Τσαλδάρη και να βλέπω ότι έχει κίνηση ή ότι έχει γίνει ένα ατύχημα».


Δεύτερο θέμα που απασχολεί τους ιδιοκτήτες των σχολών οδηγών είναι το ποιος θα επωμιστεί το κόστος του εξοπλισμού των αυτοκινήτων με τα νέα συστήματα εξέτασης, τα οποία είναι κοστοβόρα: «Το σύστημα ολόκληρο από ότι είπανε κοστίζει γύρω στις 200χιλιάδες για το οποίο θα γίνει διαγωνισμός, για τις κάμερες δε των αυτοκινήτων το κόστος θα πέσει στους εκπαιδευτές. 


Όταν είναι ένα μέτρο προς την καλή πλευρά να το δεχτούμε, αλλά είναι κάτι το οποίο δεν μπορούμε να καταλάβουμε. Προς το παρόν είμαι πολύ επιφυλακτικός αν θα γίνει. Σε αυτά τα χρόνια που είμαι δάσκαλος έχω ακούσει πολλά πράγματα και για πίστες και για βαθμολογίες και για σώμα εξεταστών. Αυτά είναι τα βήματα που πρέπει να γίνουν για να φτάσουμε σε όλο αυτό» λέει χαρακτηριστικά. 


Ανάλογα με την περιοχή το συνολικό κόστος για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης σήμερα μπορεί να φτάσει έως και τα 1.200 € (μαζί με τα θεωρητικά μαθήματα, την πρακτική άσκηση και τα παράβολα), όμως το τελικό κέρδος των ιδιοκτητών των σχολών οδήγησης είναι μηδαμινό, εξηγεί ο κος Σκιαδόπουλος, μιας και όπως λέει και ο συγκεκριμένος κλάδος έχει επηρεαστεί από την οικονομική κρίση. 


Πάντως σε κάθε περίπτωση, επίσημη ενημέρωση δεν υπάρχει και ό,τι γνωρίζουν οι εκπαιδευτές είναι αποσπασματικές πληροφορίες μέσω του συνδικαλιστικού τους οργάνου, με τον κο Σκιαδόπουλο να λέει: «Εγώ μίλησα και με τον πρόεδρο στην Αθήνα, σας είπα ότι μόνο μια ενημέρωση έχει από τον Ιούλιο και από τότε δεν τον έχουνε ξαναενοχλήσει.

Προσπάθησε να επικοινωνήσει μαζί τους και του είπαν ότι έχουν φόρτο εργασίας και δεν μπορούν για την ώρα. Πιστεύω ότι είναι ένα μέτρο που δύσκολα θα εφαρμοστεί τον Μάιο στην πράξη. Οι δανειστές αυτό που θέλουν είναι να σταματήσουν οι εξετάσεις να γίνονται εκτός ωραρίου και το κόστος που είναι για τους εξεταστές -γιατί είναι έξτρα τα χρήματα που παίρνουνε- θέλουν να το κόψουν. Αν κάνανε αυτό το σώμα εξεταστών που η δουλειά τους θα ήτανε μόνο να εξετάζουν δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα». 


Στην αναμονή για απόκτηση διπλώματος στη Ροδόπη
Εν τω μεταξύ και ενώ οι σχεδιαζόμενες αλλαγές στον τρόπο απόκτησης του διπλώματος έχουν επιβεβαιωθεί μερικώς από τον υφυπουργό Μεταφορών, οι εκπαιδευτές και οι εκπαιδευόμενοι οδηγοί ειδικά στη Ροδόπη καλούνται να αντιμετωπίσουν και ένα ακόμη πρόβλημα, που όμως περιορίζεται στα στενά όρια του νομού. Αυτό έχει να κάνει με την πολύμηνη αναμονή για την απόκτηση του διπλώματος και έχει ανακύψει εδώ και καιρό.

Επ’ αυτού ο κος Σκιαδόπουλος, λέει: «Αυτή την στιγμή υπάρχει μια παράταση μέχρι τις 30 Απριλίου καθότι η τρόικα πιέζει οι εξετάσεις να γίνονται εντός ωραρίου. Δεν υπάρχει σώμα εξεταστών για να γίνονται εντός ωραρίου και πάμε από παράταση σε παράταση. Τώρα τι σκοπιμότητες υπάρχουν, τι σκοπό έχει η κυβέρνηση, δεν μπορούμε να ξέρουμε. Αυτά που ακούμε για το καινούριο σύστημα είναι ένα θέμα ολόκληρο. 


Με την καθυστέρηση στην δικιά μας περιοχή υπάρχει μια ιδιαιτερότητα. Έφυγε ο υπάλληλος από τη Διεύθυνση Συγκοινωνιών, αναπληρώθηκε με άλλους τρεις, προχωρήσαμε για άλλους δύο μήνες, αλλά μετά σταματήσαμε πάλι γιατί τελείωσε ο δανεισμός των υπαλλήλων αυτών». 


Εν τέλει, και αναφορικά με τις σχεδιαζόμενες αλλαγές, ο εκπαιδευτής επισημαίνει ότι ανάλογα με τον τελικό σχεδιασμό και το πόσο θα κοστίσουν στις Σχολές τα νέα συστήματα εξέτασης, είναι πιθανό να επηρεαστεί ανοδικά και η τελική τιμή του διπλώματος οδήγησης. 
 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr