Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Γιώργος Πετρίδης: "Δηλώθηκε η παρουσία της Κομοτηνής, ως εκπροσώπου της Ελλάδας, μεταξύ 24ων χωρών"
Πήραν 3800 ευρώ από τον δήμο Κομοτηνής αλλά τα αξιοποίησαν δημιουργικά, επιστρέφοντας στην Κομοτηνή με επιστημονικές εμπειρίες και μια τιμητική διάκριση.
Αναφερόμαστε στους εκκολαπτόμενους επιστήμονες του 1ου γενικού λυκείου Κομοτηνής, για τους οποίους στα τέλη Μαρτίου το δημοτικό συμβούλιο είχε εγκρίνει κονδύλι της τάξης των 3.800, για τα έξοδα μετακίνησης και διαμονής στη Δανία. Εκεί, πραγματοποιήθηκε η 15η Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών – EUSO 2017 στη Δανία. Η Ελλάδα εκπροσωπήθηκε μόνο από δυο σχολεία, το 1ο ΓΕΛ Κομοτηνής και το Κολέγιο Αθηνών.
Από την Κομοτηνή αναχώρησαν οι Νίκος Καλλιγάς, Παναγιώτης Καρακωστίδης, Κερασούλα Χριστακάκη, οι οποίοι διαγωνίστηκαν κόντρα σε σχολεία από 24 χώρες και μπορεί να μην κατάφεραν την πρώτη θέση, αλλά πέτυχαν στο τιμητικό -και ομαδοποιημένο μεταξύ κι άλλων αποστολών- χάλκινο μετάλλιο.
"Είχαμε πάρει απόφαση να ενισχύουμε τους συγκεκριμένους μαθητές, αλλά και άλλους μαθητές και συλλόγους, που είχαν να παρουσιάσουν σημαντικό έργο. Τα παιδιά τελικά πήγαν στη Δανία, γύρισαν μου εξέφρασαν την ικανοποίηση γιατί ήταν ένας πολύ ενδιαφέρων διαγωνισμός. Το χάλκινο μετάλλιο που κατάφεραν ήταν τιμητικό και πολύ σημαντικό, γιατί τα παιδιά αποκόμισαν πολλές εμπειρίες. Μεταξύ 24ων χωρών, η Ελλάδα εκπροσωπήθηκε από το δικό μας σχολείο, κι έτσι δηλώθηκε η παρουσία της Κομοτηνής κι εκτός συνόρων", ανέδειξε ο δήμαρχος Κομοτηνής για την αξία της χρηματοδότησης.
Τα παιδιά δεν ξέχασαν το δημοτικό συμβούλιο. Δεν ...επέστρεψαν τα 3.800 ευρώ, αλλά επεφύλαξαν κέρασμα γλυκών στους δημοτικούς σύμβουλους, κατά τη συνεδρίαση της Δευτέρας. "Θέλοντας να ευχαριστήσουν το σώμα, μας έφεραν γλυκά! Σοκολάτες Δανίας", ανέφερε σχετικά η πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Κλεοπάτρα Στογιαννίδου, και το κέρασμα ξεκίνησε.
Η ΕΥΡΩ-ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ
Η Ολυμπιάδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Επιστήμη (EUSO) είναι ένας επιστημονικός διαγωνισμός για τη νεολαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου οι νέοι παρουσιάζουν τις ικανότητές τους στις φυσικές επιστήμες. Το EUSO θεσμοθετήθηκε το 2003 και σήμερα σχεδόν όλες οι χώρες της Ε.Ε. συμμετέχουν. Κάθε συμμετέχουσα χώρα στέλνει δύο ομάδες των τριών σπουδαστών στον τελικό γύρο, ο οποίος πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια μιας εβδομάδας κάθε χρόνο σε διάφορες χώρες της Ε.Ε. Ο διαγωνισμός δύο μερών διανέμεται σε δύο ημέρες και η διάρκεια κάθε εργασίας είναι τέσσερις ώρες. Κάθε εργασία είναι μια πρακτική δραστηριότητα που ενσωματώνει στοιχεία της βιολογίας, της χημείας και της φυσικής. Τα καθήκοντα έχουν σχεδιαστεί για να συνδέουν τους κλάδους της επιστήμης, να παρέχουν σχετικές και βασισμένες στην έρευνα προκλήσεις, να εμπλέκουν όλα τα μέλη της ομάδας, να υποστηρίζουν την αυτο-βηματοδότηση, να προωθούν την ανώτερη και δημιουργική σκέψη, και να ενθαρρύνουν την ουσιαστική επικοινωνία.
Αυτός ο διαγωνισμός διαφέρει από τις άλλες επιστημονικές Ολυμπιάδες τα εξής τρία σημεία: 1. οι συμμετέχοντες είναι 16 ετών ή νεότεροι, στις 31 Δεκεμβρίου πριν από τον διαγωνισμό 2. είναι ένας ομαδικός διαγωνισμός. 3. οι δεξιότητες σε τρεις τομείς – βιολογία, χημεία και φυσική – δοκιμάζονται.
Στόχοι της EUSO είναι: Να ενθαρρύνει τους ταλαντούχους σπουδαστές να αναπτύξουν τα ταλέντα τους και να προωθήσουν τη σταδιοδρομία τους ως επιστήμονες. Να προσφέρει ανεκτίμητη εμπειρία σε φοιτητές οι οποίοι αργότερα μπορούν να συμμετάσχουν στις Διεθνείς Ολυμπιάδες Επιστήμης. Οι μέντορες και οι εκπαιδευτικοί να προσφέρουν την ευκαιρία να συγκρίνουν τα εκπαιδευτικά συστήματα σπουδών και επιστημών στα κράτη μέλη της Ε.Ε. και να μοιραστούν τις βέλτιστες πρακτικές που θα συμβάλουν στη βελτίωση της εκπαίδευσης των επιστημών σε εθνικό επίπεδο. Να τονώσει το ενεργό ενδιαφέρον των φοιτητών στις επιστήμες. Να προωθήσει και να επιβραβεύσει την επιδίωξη της αριστείας στην επιστημονική προσπάθεια.
Να καλλιεργήσει μια θετική και υψηλού προφίλ εικόνα της επιστήμης και των επιστημόνων. Να ενθαρρύνει την εκτίμηση της αξίας της επιστήμης στην ευρύτερη κοινότητα. Να μεταδώσει στους σπουδαστές, στα σχολεία και στην κοινότητα, τη σημασία της προηγμένης μελέτης και της προοδευτικής μάθησης στην επιστήμη. Να ενθαρρύνει την ενίσχυση των επαφών και της συνεργασίας μεταξύ των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών από την Ε.Ε.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News