Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
«Δημοσιεύω υλικό σχετικό με το μάθημα, αλλά τους αναθέτω και ασκήσεις», αναφέρει για την εικονική τάξη που δημιούργησε, πάντοτε επικουρικά στο κανονικό μάθημα, ο μαθηματικός Ευριπίδης Θεμελής
Δυστυχώς ή ευτυχώς, το μόνο που φαίνεται να ενώνει την ελληνική κοινωνία είναι το ...facebook. Οι χρήστες του αυξάνονται καθημερινά, η σύνδεσή τους γίνεται όλο και μακρύτερη χρονικά, και η εφαρμογή έχει γίνει σχεδόν αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας.
Επομένως, πρέπει σιγά-σιγά να προσαρμοζόμαστε στη νέα τάξη πραγμάτων. Και, εφόσον οι νέοι είναι οι συχνότεροι και περισσότεροι χρήστες του facebook, καλούμαστε να κρατήσουμε τα θετικά στοιχεία του και να τα εκμεταλλευτούμε στο μέγιστο.
Την παραπάνω οπτική ανέδειξε ο μαθηματικός, MSc Στατικής και Επιχειρησιακής Έρευνας, Ευριπίδης Θεμελής, στην εισήγησή του «Το Facebook στην υπηρεσία της εκπαίδευσης», στο πλαίσιο της διημερίδας της μαθηματικής εταιρίας-παράρτημα Ροδόπης. Ο ομιλητής ανέδειξε τον αντίκτυπο που έχει το facebook στην ελληνική κοινωνία, καθώς και τη χρήση του στην εκπαιδευτική διαδικασία, μέσω της δημιουργίας μιας εικονικής τάξης. Η δομή του facebook, όπως αυτή περιγράφεται από τον ομιλητή, μπορεί να προσφέρει τα απαραίτητα εργαλεία που χρειάζονται για να υποστηρίζεται αποτελεσματικά και ποιοτικά η διαδικασία της μάθησης.
«Δημιούργησα την δική μου εικονική τάξη για τη Β’ γυμνασίου. Στην ώρα του μαθήματος, ενημέρωσα τους μαθητές μου για τη δημιουργία της ομάδας και τους έδωσα το όνομά της «BGYMMATHS». Αφιέρωσα άλλα δέκα λεπτά εξηγώντας τον σκοπό της δημιουργίας αυτής της εικονικής τάξης, αλλά και θέτοντας τους κανόνες συμπεριφοράς μέσα σε αυτή», ανέφερε ο ομιλητής για το εγχείρημά του, το οποίο διατηρεί τους εκπαιδευτικούς σκοπούς στο μέγιστο, αφού θέτει όρια και κανόνες που πρέπει να τηρούν οι μαθητές. «Ο ενθουσιασμός των παιδιών ήταν μεγάλος. Με το τέλος των μαθημάτων είχα κιόλας το πρώτο αίτημα μαθητή για να γίνει μέλος της ομάδας. Μέχρι το βράδυ όλοι οι μαθητές της τάξης ήταν μέλη της ομάδας. Έτσι έκανα και την πρώτη ανάρτηση, που ήταν ένα βίντεο που βρήκαν στο YouTube, σχετικό με μάθημα που είχα παραδώσει το πρωί, ζητώντας από τα παιδιά ένα σχόλιο. Περισσότερο από το 80% των μαθητών είδε το βίντεο και έκανε το σχόλιό του. Αφού ενέκρινα τα σχόλια των παιδιών, τα δημοσίευσα και έτσι όλοι οι μαθητές μπορούσαν να τα διαβάσουν.
Η όλη διαδικασία έγινε τόσο μέσω του υπολογιστή όσο και μέσω του κινητού τηλεφώνου μου, κάτι που έκανε τη δουλειά μου ακόμα πιο εύκολη και γρήγορη», συνέχισε αναφορικά με τη λειτουργία της τάξης αλλά και τη θετική ανταπόκριση των μαθητών του. «Τώρα πλέον εμπιστεύομαι τους μαθητές μου και τους έχω δώσει τη δυνατότητα να δημοσιεύουν χωρίς να χρειάζονται πρώτα τη δική μου έγκριση, αλλά πάντα ελέγχω τις δημοσιεύσεις τους. Δημοσιεύω υλικό σχετικό με το μάθημα, αλλά τους αναθέτω και ασκήσεις, τις οποίες είτε μου δίνουν στο μάθημα, είτε μου τις αποστέλλουν ηλεκτρονικά. Σχολιάζω όσα γράφονται αλλά οι μαθητές σχολιάζουν όσα γράφω. Εκτός από την επιπλέον βοήθεια που έχω στο μάθημά μου, έχω και την δυνατότητα να βελτιώσω τη συμπεριφορά των μαθητών μου εντός της εικονικής τάξης, βάζοντάς τους να τηρούν τους κανόνες που όρισα εξ’ αρχής», είναι τα θετικά στοιχεία που αναδεικνύει, καθώς το facebook δίνει τη δυνατότητα μιας διαρκούς αλληλεπίδρασης μεταξύ καθηγητή-μαθητών. Παράλληλα, τονίζει ότι μέσω της διδασκαλίας, οι μαθητές καταφέρνουν να εντοπίζουν τους κινδύνους που ελλοχεύουν στο διαδίκτυο και να τους αποφεύγουν.»Ένας από τους λόγους που θα πρέπει να εντάξουμε το facebook στην εκπαίδευση είναι ακριβώς για να μάθουμε στους μαθητές μας πώς να συμπεριφέρονται στα κοινωνικά δίκτυα, τόσο εντός της εικονικής τάξης, όσο και εκτός αυτής, στο προσωπικό τους προφίλ ο καθένας», καταλήγει ο ομιλητής.
Η δημιουργία μιας εικονικής τάξης στο facebook μπορεί να υποβοηθήσει το μάθημα με πολλαπλά οφέλη τόσο για τους μαθητές, όσο και για τον εκπαιδευτικό. Έτσι αν η δομή της εικονικής τάξης είναι σωστή και οι κανόνες που τη διέπουν εφαρμόζονται από όλα τα μέλη της ομάδας τότε: Υπάρχει συνεχής και άμεση επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή, υπάρχει συνεχής και άμεση επικοινωνία μεταξύ των μαθητών, οι μαθητές αλληλεπιδρούν μεταξύ τους, όλα τα μέλη της ομάδας μπορούν να σχολιάσουν τις δημοσιεύσεις, αλλά και τα σχόλια άλλων μελών, μεγιστοποιώντας τη διεπαφή μεταξύ τους, ο εκπαιδευτικός μπορεί να κοινοποιήσει στους μαθητές του οτιδήποτε θεωρεί ενδιαφέρον ή σχετικό με το μάθημά του (φωτογραφίες, βίντεο, άρθρα, σελίδες) γρήγορα όσο και εύκολα με ένα μόνο «κλικ». Οι μαθητές μπορούν και αυτοί να κοινοποιούν το υλικό που θέλουν και αφού περάσει από την κρίση του εκπαιδευτικού, κοινοποιείται στην υπόλοιπη τάξη.
Την ίδια στιγμή, σε επίπεδο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ολοένα και περισσότεροι καθηγητές πανεπιστημίων, χρησιμοποιούν αυτή την πρακτική, συνδυάζοντας τη φοιτητική πλατφόρμα e-class με τις δυνατότητες του facebook. Η νέα γενιά έχει έρθει, και στην εκπαίδευση, και οι εκπαιδευτικοί καλούνται να προσαρμοστούν σε αυτή, ώστε τα παιδιά να μην χάνουν το ενδιαφέρον τους στα μαθήματα.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News