Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Μία απάντηση που θα έπρεπε να είχε δώσει η διοίκηση έρχεται από τους εργαζόμενους
Σιγή ιχθύος τηρεί διαχρονικά -με ελάχιστες εξαιρέσεις- η διοίκηση της Εγνατία Οδός Α.Ε. στα εκατοντάδες παράπονα που κατά καιρούς εκφράζονται από τους χρήστες του δρόμου για τον συνεχώς αυξανόμενο αριθμό των σταθμών διοδίων, αλλά και για την κακή κατάσταση του οδοστρώματος στην περιοχή της Θράκης. Τα κάστανα από τη φωτιά, επιχειρούν να βγάλουν οι εργαζόμενοι της ανώνυμης εταιρίας, που μέσω του συλλογικού τους οργάνου εξέδωσαν ανακοίνωση για να πουν ότι για όλα φταίει το ΤΑΙΠΕΔ. Ανεξαρτήτως από το αν η απάντηση τους ευσταθεί ή όχι, ιδού τα επιχειρήματα που παραθέτουν
Α) Για τα διόδια:
Η "Εγνατία Οδός ΑΕ" δεν έχει ουδεμία εμπλοκή στην πολιτική των διοδίων της Εγνατίας Οδού, δηλαδή στο σχεδιασμό, τη χωροθέτηση και την τιμολόγηση των διοδίων. Όλα αυτά έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά και εν κρυπτώ από το ΤΑΙΠΕΔ με σκοπό την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, έχουν νομοθετηθεί τον Ιούνιο 2018, με τους εκβιασμούς των μνημονιακών αξιολογήσεων από την προηγούμενη κυβέρνηση και δυστυχώς συνεχίζουν να υλοποιούνται κατά γράμμα και από την παρούσα Κυβέρνηση. Το ΤΑΙΠΕΔ, έχει σχεδιάσει την πολιτική διοδίων της Εγνατίας Οδού, με αποκλειστικό γνώμονα την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των υποψήφιων παραχωρησιούχων, αδιαφορώντας επιδεικτικά για τις τοπικές κοινωνίες που θα επιβαρύνονται με διαρκώς πολλαπλασιαζόμενα διόδια. Η πολιτική του ΤΑΙΠΕΔ, είναι η άμεση κατασκευή συνολικά 61 μετωπικών και πλευρικών σταθμών διοδίων, η άμεση αύξηση της χρέωσης από 3 λεπτά το χιλιόμετρο σε 5 λεπτά και η περαιτέρω αύξηση μετά την παραχώρηση σε 7 λεπτά το χιλιόμετρο. Η συνολική αύξηση του κόστους μετακινήσεων στη Β. Ελλάδα θα προσεγγίσει το 300%. […]
Είναι όμως απόλυτα άδικο να κατηγορείται η "Εγνατία Οδός ΑΕ" για θέματα διοδίων και όχι το ΤΑΙΠΕΔ που τα σχεδίασε και τα αποφάσισε ή το υπουργείο, που, παρότι αρχικά εμφανιζόταν αντίθετο με τη συγκεκριμένη πολιτική, τελικά μεταστράφηκε, κατόπιν προφανών πιέσεων, και εφαρμόζει απόλυτα τους σχεδιασμούς του ΤΑΙΠΕΔ […]
Β) Για την κακή κατάσταση του οδοστρώματος:
Το έργο της Εγνατίας Οδού έχει αρχίσει να γερνάει και απαιτούνται άμεσα εργασίες αποκατάστασης (βαριάς συντήρησης) κυρίως των οδοστρωμάτων, που είναι πιο κοστοβόρες. Αυτό ήταν γνωστό εδώ και καιρό σε όλους και πολύ περισσότερο στο ΤΑΙΠΕΔ, που από το 2012 είναι ο κάτοχος των δικαιωμάτων συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού με σκοπό να τα παραχωρήσει σε ιδιώτες. Στην "Εγνατία Οδός Α.Ε.", την εταιρεία που κατασκεύασε τον αυτοκινητόδρομο, έχει εκχωρηθεί προσωρινά από το ΤΑΙΠΕΔ η υποχρέωση να συντηρεί και λειτουργεί την οδό μέχρι την παραχώρησή της.
Είναι απολύτως απαραίτητο να γνωστοποιηθεί σε όλους, ότι τα διόδια που καταβάλλονται σήμερα στην Εγνατία Οδό και κανονικά προορίζονται για τη συντήρηση της οδού, δεν εισπράττονται ουσιαστικά από την «Εγνατία Οδός ΑΕ» αλλά από Τραπεζικά Ιδρύματα, για την αποπληρωμή παλαιότερων δανείων τα οποία έχουν καταγγελθεί παρανόμως, με αποτέλεσμα την πλήρη αποστέρηση από την εταιρεία της δυνατότητας να προβεί άμεσα στις απαραίτητες εργασίες αποκατάστασης της οδού […]
Σε όλα τα παραπάνω οι εργαζόμενοι επαναλαμβάνουν: Η απόλυτη ευθύνη για ότι συμβαίνει με τα διόδια της Εγνατίας Οδού και την τιμολογιακή πολιτική ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ αλλά και στην κυβέρνηση που αποδέχεται την υποκατάστασή της από το ΤΑΙΠΕΔ σε ζητήματα άσκηση πολιτικής. Η ευθύνη για την κακή κατάσταση των οδοστρωμάτων (όπως και άλλα θέματα που σχετίζονται με την ασφαλή λειτουργία της οδού, όπως η καθυστέρηση κατασκευής των ΣΕΑ) αποτελεί ευθύνη του ΤΑΙΠΕΔ, εφόσον δεν μερίμνησε ώστε τα έσοδα διοδίων να κατευθύνονται στη συντήρηση, ούτε επέτρεψε ως μέτοχος να ενεργοποιήσουμε τις συμβάσεις των ΣΕΑ που έχουν μειοδότη, αλλά ούτε και ενδιαφέρθηκε για την εύρεση άλλων οικονομικών πόρων.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News