Η 3η Συνέργεια ΑΜ-Θ απέτυχε σε προσέλευση | xronos.gr
ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΜΕΝΟΙ ΑΡΚΕΤΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ

Η 3η Συνέργεια ΑΜ-Θ απέτυχε σε προσέλευση

30/05/17 - 11:00

Χρ. Μέτιος: "Συντονιστικός ρόλος της Περιφέρειας σε αγροδιατροφική σύμπραξη με τη μορφή ΑΕ"

Απογοητευμένοι παρουσιάστηκαν οι περισσότεροι εκθέτες που επέλεξαν την τρίτη Θρακομακεδονική Συνέργεια, προκειμένου να προωθήσουν τα προϊόντα τους, κατά την επίσκεψή μας στην έκθεση, τις απογευματινές ώρες του Σαββάτου 27 Μαΐου στον χώρο του Εκθεσιακού Κέντρου του Εμπορικού Επιμελητηρίου Καβάλας στην Ν. Καρβάλη – "Απ. Μαρδύρης". Συγκεκριμένα, οι εκθέτες δεν παρουσιάστηκαν απογοητευμένοι από την στοχοθεσία της έκθεσης, που είναι η προώθηση των τοπικών προϊόντων και η ανάπτυξη της ενδοπεριφερειακής κατανάλωσης, αλλά από τη συμμετοχή η οποία ήταν κατώτερη του αναμενόμενου.


Κόσμος υπήρξε στα εγκαίνια της έκθεσης, το βράδυ της Παρασκευής, κυρίως όμως η αίθουσα γέμισε από θεσμικούς που ήρθαν και ...απήλθαν. Την έκθεση εγκαινίασε ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Β. Κόκκαλης, ανταποκρινόμενος στην πρόσκληση του περιφερειάρχη ΑΜ-Θ Χρήστου Μέτιου και του αντιπεριφερειάρχη Καβάλας Θεόδωρου Μαρκόπουλου, να εγκαινιάσει την 3η έκθεση SYNERGIA. Στο χαιρετισμό του ο κ. Κόκκαλης επεσήμανε τη σημαντικότητα της έκθεσης για την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη κι ενημέρωσε πως το υπουργείο του έχει ενσωματώσει στη στρατηγική του την οργάνωση των παραγωγών ώστε να δημιουργηθούν οι απαραίτητες οικονομίες κλίμακας και να καταστούν τα ποιοτικά προϊόντα τους ανταγωνιστικότερα και πιο ελκυστικά τόσο για τους καταναλωτές, τους εξαγωγείς, όσο και για τους επαγγελματίες του ξενοδοχειακού κλάδου και της εστίασης. 


Επίσης, τόνισε πως το στοίχημα για το προϊόν πρέπει να είναι η πιστοποίηση: "Σημασία έχει όχι απλά να παράγουμε ένα καλό προϊόν, αλλά να μπορέσουμε και να το πουλήσουμε. Για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει το προϊόν αυτό να έχει πιστοποίηση, αναγνωρισιμότητα, να έχει, δηλαδή, ένα brand name".


Με τη σειρά του το λόγο πήρε ο περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος, ο οποίος ανέδειξε τους στόχους της έκθεσης. "Στην Περιφέρειά μας ο πρωτογενής τομέας αποτελεί ανέκαθεν το ισχυρό αναπτυξιακό μας κεφάλαιο. Οι γεωλογικές και κλιματολογικές συνθήκες της περιοχής μας, η θάλασσα, ο κάμπος, ο ορεινός όγκος, έχουν προικίσει την Περιφέρειά μας με μια σημαντική παραγωγική δυνατότητα", είπε ενώ παραδέχθηκε πως "παράγουμε διαφορετικά μεταξύ τους, μοναδικά στο είδος τους ποιοτικά προϊόντα, πιστά στις τοπικές μας παραδόσεις και σε ποσότητα ικανή να καλύπτει όχι μόνο τις δικές μας ανάγκες αλλά και τη ζήτηση από την υπόλοιπη Ελλάδα και το εξωτερικό. Κι όμως, τα προϊόντα αυτά συχνά δεν είναι γνωστά ούτε σε μας τους ίδιους", κι εξήγησε ότι η Συνέργεια θα καλύψει αυτό το κενό.


Παρά τη μικρή συμμετοχή σε εκθέτες και την ελάχιστη σε απλούς πολίτες, ο περιφερειάρχης ανέδειξε κι ένα θετικό βήμα ότι δηλαδή η Περιφέρεια ΑΜ-Θ "θα αναλάβει συντονιστικό ρόλο με τη δημιουργία μιας περιφερειακής αγροδιατροφικής σύμπραξης.


Η σύμπραξη αυτή, που θα έχει τη μορφή Ανώνυμης Εταιρείας, θα αναλάβει να καταγράψει, να ομαδοποιήσει και να προωθήσει τα τοπικά μας προϊόντα σε νέες αγορές του εξωτερικού στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο".


ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ
Θεωρητικά μπορεί να υπήρχαν λίγο περισσότερες από εκατό συμμετοχές, όμως τελικά στον χώρο οι ενεργές συμμετοχές, που είχαν διαρκή παρουσία με άτομο, δεν ξεπέρασαν τις μισές.


"Νομίζω πως η έκθεση ήταν αποτυχημένη. Έρχονται οι γνωστοί του κάθε εκθέτη και ...οι εκθέτες μεταξύ μας. Όλοι αυτό λένε", είναι το παράπονο της Ανθής Θεοφυλακτίδου από την Οινοποιία Ταουχτσή, που με έδρα το Παγγαίο ξεκίνησε αποτελεί μια οικογενειακή οινοποιία εδώ και δεκαπέντε χρόνια. 


"Είμαστε κάθετη μονάδα, με αμπέλια στο Παγγαίο και στους πρόποδές του. Παράγουμε περίπου 30 τόνους, ενώ πριν την κρίση η παραγωγή μας ήταν διπλάσια. Περισσότερο εμπορευόμαστε σε Αλεξανδρούπολη, Καβάλα και Γερμανία. 


Ερχόμενοι στην Καβάλα διακοπές, Γερμανοί επιχειρηματίες δοκίμασαν το κρασί μας, κι έκτοτε τους στέλνουμε κάθε τέσσερις μήνες", δηλώνει ενώ για τα περιθώρια επιχειρηματικότητας σε καιρό κρίσης εξηγεί πως "πλέον υπάρχουν μόνο για τις οικογενειακές επιχειρήσεις, γιατί για τα εργατικά χέρια δεν το συζητώ, είναι πολύ δύσκολο (: να τα πληρώσεις)".


"Θα μπορούσε να είναι και καλύτερα. Ο καιρός δεν βοήθησε στην παρουσία των ανθρώπων της Καβάλας και των γειτονικών περιοχών", παραδέχεται και ο Χρήστος Παπαδόπουλος εκπρόσωπος της Εβρίτικα Κελλάρια Α.Ε., που δραστηριοποιείται με επιτυχία σε ποικιλίες κρασιών, τσίπουρου και ούζου. Για τη συμμετοχή τους αναδεικνύει ότι "μας ενδιαφέρει η αγορά της Καβάλας, δίνουμε το παρόν και προσπαθούμε για το καλύτερο. Στην περιφέρεια υπάρχουν πολλά τοπικά προϊόντα τα οποία, καλώς ή κακώς υποστηρίζουμε. 


Όμως, θα έπρεπε να είμαστε λίγο πιο ανοιχτόμυαλοι και να υποστηρίζουμε και τους γείτονές μας, όπως κάνουμε κι εμείς στον Έβρο", ενώ για το ...αντίδοτο της κρίσης καταλήγει στο ότι "αντέχουμε γιατί έχουμε καλό προϊόν σε καλές τιμές. 


Προσπαθούμε να διατηρούμε τη χρυσή τομή σε τιμή και ποιότητα, κάτι που ο κόσμος το εκτιμά".
Πιο αισιόδοξος ο Νίκος Μιχαηλίδης διευθυντής παραγωγής και διαχείρισης ποιότητας της εταιρίας Royal Mediterranean δηλώνει πως "όταν μιλάμε για έκθεση που αναδεικνύει τοπικά προϊόντα, οφείλουμε να συμμετάσχουμε. Εμείς συμμετέχουμε, προκειμένου να ενισχύσουμε την προσπάθεια της Περιφέρειας και για να θυμίσουμε στους Καβαλιώτες ότι υπάρχουν εξαγωγικές εταιρίες, leader στον τομέα τους, στην περιοχή μας. Επιλέξαμε προϊόντα που είναι σχετικά νέα στην εταιρία μας, γιατί η ψητή πιπεριά και η μακεδονική πιπεριά είναι ευρέως γνωστές. Γι' αυτό αναπτύσσουμε και τα νέα μας προϊόντα".

Ο ίδιος, κατά τη συνάντησή μας, προσδοκούσε σε αυξημένη προσέλευση αργότερα:  "Δεν ξέρω αν είναι θέμα ημέρας, όμως προσδοκώ ότι θα έρθει περισσότερος κόσμος σε λίγο. Πάντα, όταν ξεκινάει μια έκθεση, γίνεται με τον χρόνο γνωστή".
Όπως κι αν έχει, η επιλογή του Σαββάτου χαρακτηρίστηκε από τους περισσότερους εκθέτες ως άστοχη, ενώ ο καιρός ήταν ένα εμπόδιο που ποτέ δεν ξεπέρασε η έκθεση. Επιπλέον, η μερίδα του δέοντος, στις συμμετοχές, προερχόταν από τον νομό Καβάλας, ενώ με το σταγονόμετρο ήταν η παρουσία Ροδόπης και Έβρου. Παρόλα αυτά, δυο συμμετοχές της Ροδόπης που εντοπίσαμε ήταν αυτή του συνεταιρισμού Σπάρτακος και του Ελαιοκομικού Συνεταιρισμού Μαρώνειας.


Από τον Σπάρτακο, ο Δημήτρης Αμανατίδης επίσης διαπιστώνει ότι "η αλήθεια είναι πως η έκθεση δεν έχει πολύ κόσμο. Ίσως έχει να κάνει και με την ημέρα που επιλέχθηκε. Για τέτοιου είδους έκθεση, ίσως να ήταν καλύτερη επιλογή η Κυριακή, γιατί το Σάββατο μέχρι το μεσημέρι είναι κι ανοιχτή η αγορά. Επίσης, ο καιρός δεν βοήθησε". Και μας ενημερώνει για τη δική τους παρουσία στην έκθεση και τις θετικές εξελίξεις στον συνεταιρισμό. Εμείς κάναμε αισθητή την παρουσία μας και υπήρχε ενδιαφέρον από τον κόσμο, που μας ρωτούσαν για τα προϊόντα μας. Παρόλα αυτά υπάρχει το γενικό οικονομικό πρόβλημα που ταλαιπωρεί τον κόσμο, αλλά σε γενικές γραμμές η έκθεση και οι επαφές που γίνονται. Στις εξελίξεις μας, πήραμε άδεια για το εργαστήριο αλεύρων και ζυμαρικών.

Επίσης, έχουμε ξεκινήσει ήδη να προωθούμε τα προϊόντα μας σε κάποια καταστήματα στην Κομοτηνή, ενώ σε λίγο θα ξεκινήσουμε και στη Θεσσαλονίκη. Απευθυνόμαστε σε μια ιδιαίτερη αγορά αλλά έχουμε γευστικές και διαφορετικές προτάσεις. Δεν στοχεύουμε να μπούμε σε μάρκετ, γιατί εκεί οι κανόνες του παιχνιδιού είναι διαφορετικοί", είπε.


Συνεταιριστής στον ελαιοκομικό Μαρώνειας ο Παναγιώτης Νικούδης αναγνωρίζει τις καλές προθέσεις αλλά και τη μειωμένη προσέλευση. "Μια πολύ καλή κίνηση για την Περιφέρεια, γιατί βοηθάει την ανάδειξη των τοπικών προϊόντων. Είμαστε ικανοποιημένοι από τον σκοπό της έκθεσης, αλλά η προσέλευση του κόσμου, και λόγω καιρικών συνθηκών, δεν ήταν η καλύτερη δυνατή. Παρόλα αυτά, σε σχέση με πέρσι στην Αλεξανδρούπολη, μπορεί το επίπεδο να ήταν ίδιο, όμως υπήρχε καλύτερη οργάνωση.

Και πάλι δεν υπήρχε ανταπόκριση. Το λάδι της Μαρώνειας έχει γίνει γνωστό στην περιφέρειά μας, όμως στην έκθεση υπήρχε μικρότερο ενδιαφέρον, κάτω από το αναμενόμενο. Πιστεύω πως αυτό οφείλεται στη μικρή προσέλευση του κόσμου", δηλώνει και μας ενημερώνει για τις θετικές εξελίξεις στον συνεταιρισμό, καθώς σε λίγο εγκαινιάζονται τα νέα γραφεία και το σύγχρονο συσκευαστήριο λαδιού, ενώ στα "σκαριά" είναι και η νέα συσκευασία του προϊόντος. Τέλος, αυξανόμενο είναι το ενδιαφέρον για είσοδο νέων παραγωγών στον συνεταιρισμό.


Επομένως, καλές οι προθέσεις της Περιφέρειας, όμως η ενδοπεριφερειακή συνείδηση, για να προαχθεί, προϋποθέτει πρώτα και κύρια την ενδοπεριφερειακή ...επαφή. Η έκθεση, ως ιδέα, κινείται σε καλό πλαίσιο, στην υλοποίησή της όμως έμεινε ένα βήμα πίσω. 
 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr