Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Είναι όλοι οι μουσουλμάνοι βίαιοι τρομοκράτες και εξτρεμιστές; Είναι η ισλαμοφοβία μια ειδική μορφή ρατσισμού; Απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα κλήθηκαν να δώσουν οι ομιλητές της ενδιαφέρουσας εκδήλωσης, Βασίλειος Γραμματίκας και Ιλχάν Αχμέτ
Είναι όλοι οι μουσουλμάνοι βίαιοι τρομοκράτες και εξτρεμιστές; Είναι η ισλαμοφοβία μια ειδική μορφή ρατσισμού και αφορά πράξεις βίας και διακρίσεων; Απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα κλήθηκαν να δώσουν οι ομιλητές της ενδιαφέρουσας εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε στην Κομοτηνή. Η ΔΑΠ-ΝΔΦΚ Παρευξεινίων, διοργάνωσε την πρώτη εκδήλωσή της για την ακαδημαϊκή χρονιά 2016-17, με θέμα: «Ισλάμ & τρομοκρατία» στην παλιά Νομική Κομοτηνής, το βράδυ της Δευτέρας 7 Νοεμβρίου. Ομιλητές της εκδήλωσης ήταν ο Βασίλειος Γραμματίκας, επίκουρος καθηγητής στο γνωστικό αντικείμενο του Δημοσίου Διεθνούς Δικαίου, με έμφαση στην προστασία των μειονοτήτων στον Παρευξείνιο χώρο και ο Ιλχάν Αχμέτ, δικηγόρος και βουλευτής Ροδόπης με το «Ποτάμι».
Στην κατάμεστη αίθουσα ο Βασίλειος Γραμματίκας μίλησε για την άνοδο της ισλαμικής τρομοκρατίας, μετά την 11η Σεπτεμβρίου, σημειώνοντας πως «το 93% των τρομοκρατικών ενεργειών που έχουν γίνει παγκοσμίως έχουν θρησκευτικό πρόσημο και συγκεκριμένα κατατάσσονται στην ισλαμική τρομοκρατία. Ο αριθμός είναι αδιαμφισβήτητος αλλά παράλληλα και ψευδής, διότι αν την ίδια στατιστική την κάναμε για την προηγούμενη εικοσαετία ο αριθμός της ισλαμικής τρομοκρατίας θα ήταν μηδέν και οι τρομοκρατικές ενέργειες θα μοιραζόταν μεταξύ απελευθερωτικής και πολιτικής τρομοκρατίας, άρα λοιπόν το φαινόμενο της ισλαμικής ή ισλαμικής προέλευσης τρομοκρατίας είναι κάτι το οποίο έχει σχέση και με τις γενικότερες διεθνείς εξελίξεις, δεν μπορούμε δηλαδή να το δούμε απομονωμένα». Αναφέρθηκε στο ισλαμικό κράτος, λέγοντας «είναι ένα νέο φαινόμενο, είναι κάποιοι άνθρωποι οι οποίοι επιδιώκουν να κατακτήσουν έδαφος και να φτιάξουν κράτος στο οποίο θα επιβάλλουν την δική τους ιδεολογία. Άρα, λοιπόν, θεωρώ ότι αποτυγχάνουμε στο ζήτημα της αντιμετώπισης αξιολογώντας το ισλαμικό κράτος γενικώς και αορίστως ως τρομοκρατική οργάνωση».
Όσον αφορά τη σύνδεση θρησκείας και τρομοκρατίας: «Η θρησκεία γίνεται όχημα πολλές φορές και όχι μόνο στο Ισλάμ, αυτό το έχουμε δει σε πάρα πολλές εποχές και παλιότερα, για παράδειγμα στις σταυροφορίες. Κατά καιρούς η θρησκεία έχει χρησιμοποιηθεί είτε εν τη ιδία βουλήσει είτε ακουσίως προκειμένω να δικαιολογηθούν πράγματα παντελώς άσχετα με τα θρησκευτικά ζητήματα».
Και μπορεί στην Ελλάδα να μην έχουν σημειωθεί τρομοκρατικά χτυπήματα με παραπομπή στο Ισλάμ, όμως, αυτό κατά τον κ. Γραμματίκα «είναι θέμα συγκυριών και τύχης. Δεν είμαστε ασφαλείς ή στεγανοποιημένοι από μια τέτοια απειλή. Οι ανοιχτές κοινωνίες έχουν μια εξαιρετικά μεγάλη δυσκολία να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα, γιατί αφενός έχουμε τους ανθρωπιστικούς παράγοντες που φυσικά υφίστανται και φυσικά επιβάλλουν συγκεκριμένη αντιμετώπιση τουλάχιστον στις πολιτισμένες κοινωνίες, κι αφετέρου έχουμε αυτή την απειλή που είναι διαρκώς διογκούμενη».
ΙΛΧΑΝ ΑΧΜΕΤ:
Οι διδαχές του Ισλάμ δεν μπορούν να δικαιολογήσουν την τρομοκρατία
Είναι όλοι οι μουσουλμάνοι βίαιοι τρομοκράτες και εξτρεμιστές, ήταν το ερώτημα που έθεσε στο κοινό της εκδήλωσης ο Ιλχάν Αχμέτ. Και καθώς οι αντιμουσουλμανικές διαμαρτυρίες αυξάνονται στην Ευρώπη, έκρινε χρήσιμο να διασαφηνίσει κάποιες παρανοήσεις και να απαντήσει σε ορισμένα από τα πιο συχνά ερωτήματα όσον αφορά τους μουσουλμάνους της Ευρώπης και το Ισλάμ.
«Παρότι δεν υπάρχει μία και μοναδική ερμηνεία του Ισλάμ, σεβαστές μορφές του Ισλάμ σε όλο τον κόσμο επιβεβαιώνουν επανειλημμένα ότι οι διδαχές του Ισλάμ δεν μπορούν να δικαιολογήσουν την τρομοκρατία, καθώς η θρησκεία τους προωθεί τη δικαιοσύνη και την ειρήνη. Μουσουλμάνοι ηγέτες και μελετητές συχνά καταφέρονται κατά της τρομοκρατίας και προσπαθούν να αντισταθμίσουν παρεξηγημένες ή διαστρεβλωμένες διδαχές που βασίζονται σε μια θεολογία βίας και θανάτου, την οποία εκμεταλλεύονται περιθωριακές ομάδες για να δικαιολογήσουν τις βίαιες πράξεις τους. Οι περισσότεροι μουσουλμάνοι αισθάνονται εξίσου απειλημένοι όσο και όλοι οι άλλοι άνθρωποι από αυτούς τους βίαιους εξτρεμιστές, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι δρουν στο όνομα του Ισλάμ. Πολλοί μουσουλμάνοι έχουν επίσης πέσει θύματα τρομοκρατικών ενεργειών και δεν χαίρουν καμίας προστασίας λόγω της θρησκείας τους. Μέχρι στιγμής, σε παγκόσμιο επίπεδο, οι μουσουλμάνοι μετρούν τα περισσότερα θύματα λόγω των τρομοκρατών τζιχαντιστών. Ορισμένα από τα θύματα στο Παρίσι ήταν μουσουλμάνοι», είπε ο κ. Αχμέτ και πρόσθεσε «οι περισσότερες μουσουλμανικές οργανώσεις καταδίκασαν δημόσια αυτές τις δολοφονίες (σε Παρίσι, Κοπεγχάγη και αλλού), επισημαίνοντας ότι τα λόγια τα καταπολεμάμε με λόγια και ότι το Ισλάμ δεν θα έπρεπε ποτέ να χρησιμοποιείται για να δικαιολογεί τρομοκρατικές επιθέσεις. Πολλές από αυτές τις οργανώσεις συμμετείχαν στην ειρηνική διαμαρτυρία της 11ης Ιανουαρίου 2015 στο Παρίσι και σε άλλες γαλλικές πόλεις και ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Ορισμένοι Ευρωπαίοι μουσουλμάνοι διανοητές έχουν επίσης τονίσει πόσο σημαντική είναι η ελευθερία του λόγου. Οι μουσουλμάνοι έχουν κληθεί να καταδικάσουν δημόσια τις επιθέσεις, στάση που υπονοεί ότι οι μουσουλμάνοι υποστηρίζουν εκ προοιμίου τους δράστες των επιθέσεων».
Τι είναι αυτό που ευνοεί την άνοδο του εξτρεμισμού στις τάξεις των νεαρών μουσουλμάνων στην Ευρώπη; Κατά τον βουλευτή Ροδόπης: «Οι διακρίσεις και ο κοινωνικός αποκλεισμός είναι κομβικοί παράγοντες που οδηγούν τους νεαρούς μουσουλμάνους, μεταξύ άλλων, να νιώθουν αποκλεισμένοι και υποδεέστεροι στην Ευρώπη, με αποτέλεσμα να γίνονται εύκολα θύματα ακραίων ιδεολογιών. Είναι απαραίτητο να αντιμετωπίσουμε τις κοινωνικές διακρίσεις και την περιθωριοποίηση στον εργασιακό τομέα, ώστε να ενταχθούν οι άνθρωποι στις δομές που ρυθμίζουν τις κοινωνίες μας: την οικογένεια, την εκπαίδευση και την απασχόληση. Η προπαγάνδα διαδίδεται ευρέως μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και μιλάει άμεσα στον συναισθηματικό κόσμο των νέων. Παρατηρείται μια ανησυχητική αύξηση των νέων Ευρωπαίων μουσουλμάνων που φεύγουν για να ενταχθούν σε οργανώσεις τζιχαντιστών. Ωστόσο, σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι νέοι αυτοί αντιστοιχούν σε λιγότερο από το 0,1% του συνόλου της μουσουλμανικής νεολαίας»
Η σύνδεση Ισλάμ και τρομοκρατίας ευνοεί την άνοδο της ισλαμοφοβίας. «Η ισλαμοφοβία είναι μια ειδική μορφή ρατσισμού και αφορά πράξεις βίας και διακρίσεων, καθώς και ρατσιστικό λόγο που προάγει ιστορικές ανακρίβειες και αρνητικά στερεότυπα σε βάρος των μουσουλμάνων, προκαλώντας τον αποκλεισμό και την απανθρωποποίηση των μουσουλμάνων και όλων όσων μοιάζουν μουσουλμάνοι. Η ισλαμοφοβία προκύπτει και ως θεσμική διάκριση. Η ισλαμοφοβία είναι μια μορφή ρατσισμού με την έννοια ότι απορρέει από μια κοινωνική απεικόνιση των μουσουλμάνων ως ενιαίας ομάδας, στην οποία αποδίδονται συγκεκριμένες ιδιότητες και στερεότυπα», ανέφερε ο Ιλχάν Αχμέτ.
Ο Ιλχάν Αχμέτ επέλεξε να κλείσει τη παρέμβασή του με τα λόγια του Πάπα Φραγκίσκου που πρόσφατα δήλωσε για το Ισλάμ τα εξής: «Η τρομοκρατία γεννιέται μεγαλώνει όταν δεν υπάρχει άλλη επιλογή, και μπαίνει στο κέντρο ο θεός χρήμα».
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News