Είναι το δημογραφικό, ηλίθιε!

Ισχυρός βραχίονας του λιμανιού ο εμπορικός σιδηρόδρομος
Ικανοποιημένος από την ανάπτυξη του λιμανιού Αλεξανδρούπολης παρουσιάστηκε στο ράδιο Χρόνος 87.5fm ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ) Κωνσταντίνος Χατζημιχαήλ. «Έχει ξεκινήσει η διαδικασία μετασχηματισμού της Αλεξανδρούπολης και της ευρύτερης περιοχής με επίκεντρο το λιμάνι σε εμπορικό, ενεργειακό και στρατιωτικό κόμβο, κρίσιμο και καθοριστικό για την ενεργειακή ασφάλεια των γειτονικών βαλκανικών χωρών. Η διαδικασία προχωράει με ταχύτερους ρυθμούς απ’ ό,τι έχει συνηθίσει κανείς με τα δεδομένα της ελληνικής γραφειοκρατίας», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ο πρόεδρος θύμισε πως τον Μάιο ο πρωθυπουργός εγκαινίασε την έναρξη εργασιών κατασκευής του πλωτού τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), ο οποίος έχει τέσσερις στόχους: Πρώτον, να αποτελέσει νέα ενεργειακή πύλη για την Ελλάδα - Βαλκάνια - Νοτιοανατολική Ευρώπη. Δεύτερον, να ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια και ανεξαρτησία. Τρίτον, να προσφέρει διαφοροποίηση πηγών & οδών εφοδιασμού σε φυσικό αέριο. Τέταρτον, να ενισχύσει την περιφερειακή συνεργασία.
Εμπορικό ενδιαφέρον για τον σιδηρόδρομο
Μπορεί να μην υπάρχουν δρομολόγια επιβατών στην ευρύτερη περιοχή, ωστόσο η εμπορική διάσταση του σιδηροδρόμου της Θράκης που καταλήγει στο λιμάνι βιώνει άνθιση τους τελευταίους μήνες. «Η κύρια χρήση είναι βαριά στρατιωτικά φορτία» ενημέρωσε ο κος Χατζημιχαήλ κι αναλυτικά σημείωσε τα εξής: «δεν έχουμε τρένα στο κομμάτι των επιβατών, αλλά έχουμε στο εμπορικό κομμάτι. Ο ισχυρότερος βραχίονας του λιμένα Αλεξανδρούπολης είναι αυτή τη στιγμή ο σιδηρόδρομος με μία έντονη δραστηριοποίηση. Ξεκινήσαμε δειλά-δειλά τον Ιούνιο ’20 και πλέον έχουμε δρομολόγια κυρίως προς την Κωστάντζα Ρουμανίας και δευτερευόντως στα βορειοδυτικά της Πολωνίας. Έχουμε αποστολές και αφίξεις εμπορικών αμαξοστοιχιών, γιατί έχουμε την τύχη να έχουμε τερματικό εμπορικό σταθμό τρένων εντός του νέου εμπορικού λιμένα Αλεξανδρούπολης και μάλιστα έχουμε τέσσερις παράλληλες σιδηροδρομικές προβλέψεις, κάτι που είναι μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα».
Κατ’ αυτό τον τρόπο γίνεται γνωστός ο λιμένας κι οι σιδηροδρομικές του δυνατότητες ευρύτερα στην αγορά, ανοίγοντας νέες εμπορικές ευκαιρίες «κι εκεί υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για μεταφορά σιτηρών και μίας σειράς βιομηχανικών υλικών από χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, κι επίσης να λειτουργήσει το λιμάνι ως πύλη εισόδου διαφόρων εμπορευμάτων από Ασία και ΗΠΑ με κατεύθυνση χώρες της Ανατολικής Ευρώπης» σημείωσε.
Συγκεκριμένα, ως προς τη δυνατότητα μεταφοράς ή μη ουκρανικών σιτηρών, στον απόηχο σχετικής συνάντησης που είχε με τον γενικό εμπορικό διευθυντή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Biasin Roberto, ο πρόεδρος γνωστοποίησε πως συζητήθηκαν λύσεις και πρωτοβουλίες για τη διάνοιξη σιδηροδρομικών διαδρομών μεταφοράς και εξαγωγής ουκρανικών σιτηρών από το λιμάνι Αλεξανδρούπολης. «Δεν έχουμε την πολυτέλεια του χρόνου, ο χρόνος πιέζει αυτό είναι αλήθεια» αναγνώρισε και έκανε λόγο για μία «τεράστια ευκαιρία που θα δημιουργήσει τους αναγκαίους διαδρόμους». Προσθετικά σημείωσε πως, εάν ανοίξουν αυτοί οι δίαυλοι λόγω των πολεμικών συγκυριών, θα παραμείνουν ενεργοί όταν ομαλοποιηθεί η κατάσταση στην Ουκρανία, άρα θα υπάρξουν εμπορικά οφέλη για την περιοχή.
Άλλωστε, όπως ενημέρωσε ο Κ. Χατζημιχαήλ πλέον η συνεισφορά της εμπορικής παραμέτρου στην κερδοφορία του ΟΛΑ είναι μεγαλύτερη από την αντίστοιχη των στρατιωτικών φορτίων.
«Νωρίς» για δρομολόγια… απλών επιχειρήσεων
Ως προς την πιθανότητα περαιτέρω ανάπτυξης του σιδηροδρόμου-λιμανιού με τη θεσμοθέτηση τακτικών εμπορικών δρομολογίων, ο πρόεδρος του ΟΛΑ παραδέχθηκε πως «είναι αρκετά νωρίς ακόμη να γίνει χρήση» του δικτύου από τοπικές εμπορικές επιχειρήσεις και πρόσθεσε: «αυτή τη στιγμή δεν έχουμε πετύχει περιοδικότητα των δρομολογίων, ό,τι κάνουμε μέχρι στιγμής είναι κατά περίπτωση, ανάλογα με τις ανάγκες που προκύπτουν τόσο στα στρατιωτικά φορτία όσο και στα σιτηρά».
Σε δεύτερο βαθμό, όταν ολοκληρωθούν οι επενδύσεις, «θα έχουμε τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσουμε δρομολόγια με εμπορικό ενδιαφέρον, που θα δώσει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να γνωρίζουν εξ αρχής ημερομηνίες και ώρες δρομολογίων» κατέληξε ο πρόεδρος του ΟΛΑ.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News