Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Στόχος πιο ενεργή συμμετοχή του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης στην τουριστική προβολή του τόπου, σύμφωνα με τον Απ. Παλακίδη
Ανέκαμψε από τη δύσκολη περίοδο του κορωνοϊού ο τουρισμός στη Θράκη και στόχος πλέον είναι να αυξηθεί περαιτέρω, ως εναλλακτική επιλογή Ελλήνων και ξένων τουριστών όλο το χρόνο.
«Τα μηνύματα δείχνουν ότι θα περάσουμε ένα επιτυχημένο καλοκαίρι, καλύτερο από το 2022, όπου πλησιάσαμε τα νούμερα του 2019. Φέτος θεωρώ ότι θα τα φτάσουμε κι ίσως να τα ξεπεράσουμε κιόλας την καλοκαιρινή περίοδο» σημείωσε στο ράδιο Χρόνος 87.5fm ο εκ νέου πρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης Απόστολος Παλακίδης, ο οποίος στάθηκε κυρίως ότι φέτος φάνηκε να υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον για διαμονές και τους χειμερινούς μήνες: «αποτυπώνεται μία κινητικότητα τον χειμώνα, κυρίως σε επίπεδο τριημέρων και κυρίως στις βασικές πόλεις της Θράκης, κάτι το οποίο είναι αισιόδοξο και δείχνει ότι ο προορισμός μας κερδίζει το μερίδιο που του αναλογεί στον τουρισμό εκτός καλοκαιριού. Σε αυτό τον τομέα πρέπει να κάνουμε περισσότερες κινήσεις, γιατί τα περισσότερα ξενοδοχεία μας είναι 12μηνης λειτουργίας και πρέπει ν’ ανταποκριθούν».
Στόχος, σύμφωνα με τον κο Παλακίδη, είναι η Θράκη να δέχεται τουρίστες όλο το χρόνο και να προβάλλεται ως τουριστικός προορισμός 12μηνών, δηλαδή όχι μόνο με βάση το πρότυπο ήλιος θάλασσα, που εξυπηρετεί κυρίως τα παράλια της Θράκης και φυσικά τη Σαμοθράκη. «Έχουμε πολύ ωραία ξενοδοχεία στη Θράκη για όλα τα οικονομικά μεγέθη κι όλες τις προτιμήσεις, κυρίως 12μηνης λειτουργίας, που κατά μεγάλο βαθμό δίνει την ταυτότητα της περιοχής, που μπορεί να δεχθεί τουρίστες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου» σημείωσε, ενώ όπως είναι λογικά στα παράλια της Θράκης και τη Σαμοθράκη σηκώνεται το μεγάλο βάρος την καλοκαιρινή περίοδο.
Συνδιαμορφωτές της τουριστικής προβολής
Σύμφωνα με τον Απόστολο Παλακίδη, αυτή τη θητεία ο Σύνδεσμος Ξενοδόχων Θράκης θα δώσει μεγαλύτερη έμφαση στο να γίνει συνδιαμορφωτής της τουριστικής προβολής του τόπου μας σε Ελλάδα και εξωτερικό, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης και τους κατά τόπους Δήμους. Οι ξενοδόχοι είναι αυτοί που λαμβάνουν άμεσα την πληροφορία, την ανταπόκριση και τα θέλω των ταξιδιωτών, γι’ αυτό πρέπει η γνώμη τους να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη από την πολιτεία.
Κοινός στόχος ξενοδόχων κι αυτοδιοίκησης πρέπει να είναι η προσέλκυση όσο το δυνατό περισσότερων τουριστών στον τόπο, αφού όπως εξηγεί ο πρόεδρος ο τουρισμός δίνει έσοδα σε πολλά παράλληλα επαγγέλματα, άρα ενισχύει την τοπική οικονομία. Η τουριστική προβολή «είναι κάτι που έχει μόνιμα ανάγκη η Θράκη» σημείωσε και στάθηκε στο ότι «κυκλοφορούν με την καλή έννοια λεφτά σε Περιφέρεια και Δήμους (για τουριστικές καμπάνιες). Καλό είναι αυτά να χρησιμοποιούνται σωστά, πάνω απ’ όλα συντονισμένα και με μετρήσιμα αποτελέσματα».
Σε λοιπά τουριστικά ζητήματα, ο εκπρόσωπος των ξενοδόχων αναγνώρισε ότι οι υποδομές προσβασιμότητας στη Θράκη έχουν βελτιωθεί, αλλά όπως τόνισε εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, γιατί εν έτει 2023 «το τουριστικό προϊόν είναι πολυσχιδές, δεν εξαρτάται μόνο από τη φιλοξενία και τα ξενοδοχεία, αλλά από πολλούς παράγοντες, για να είναι επιτυχημένο».
Προβληματίζει το ενεργειακό κόστος
Τα ξενοδοχεία, ιδίως οι μεγάλες μονάδες, έχουν επηρεαστεί έντονα από το αυξημένο ενεργειακό κόστος στο οποίο καλούνται να ανταποκριθούν. Έτσι, σύμφωνα με τον Απόστολο Παλακίδη, το ενεργειακό κόστος «έχει εκτιναχθεί, και σε συνάρτηση με τα υπόλοιπα κοστολόγια που παραμένουν υψηλά, καθιστούν τη λειτουργία ενός ξενοδοχείου κυρίως 12μηνης λειτουργίας… ευαίσθητη».
Εξήγησε πως τα ξενοδοχεία της Θράκης δεν έχουν τιμές… Μυκόνου ή κάποιου δημοφιλούς τουριστικού προορισμού, ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στα αυξημένα κοστολόγια.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News