Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος εμπλουτίζει τις εργασίες του 3ου Θερινού σχολείου | xronos.gr
ΕΝΑΡΞΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΤΗ ΛΕΣΧΗ ΚΟΜΟΤΗΝΑΙΩΝ

Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος εμπλουτίζει τις εργασίες του 3ου Θερινού σχολείου

19/09/18 - 10:00
234235-6_21.jpg

Οι συμμετέχοντες θα έρθουν σε μία πρώτη επαφή με το σημερινό θέατρο και τις επαγγελματικές δυνατότητες που προσφέρει σε κλασικούς φιλολόγους

Με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος να συμπράττει και να εμπλουτίζει τις εργασίες του, ξεκίνησε το βράδυ της Δευτέρας 17 Σεπτεμβρίου στη Λέσχη Κομοτηναίων τις εργασίες του το 3o Θερινό Σχολείο «Αρχαίο Ελληνικό Δράμα 2018». Το σχολείο συνδιοργανώνουν το Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας – Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών της Σχολής Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης σε σύμπραξη με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Την συνεργασία με τον ΚΘΒΕ αναδεικνύει ο Γ. Τσομής, αναπληρωτής καθηγητής Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας Δ.Π.Θ., η οποία, σύμφωνα με τον ίδιο, "χτίστηκε κατά την διάρκεια του περσινού θερινού σχολείου όταν κλήθηκα να μιλήσω ως εισηγητής στο πλαίσιο της συνάντησης νέων καλλιτεχνών νοτιοανατολικής Ευρώπης".

Ο στόχος του θερινού σχολείου είναι συμμετέχοντες να εξετάσουν το αρχαίο ελληνικό δράμα όχι ως λογοτεχνικό κείμενο αλλά όπως ακριβώς παριστανόταν τον 5ο και τον 4ο αιώνα π.Χ., δηλαδή ως κείμενο προς παράσταση και όχι ως κείμενο προς ανάγνωση. Όπως εξηγεί περαιτέρω ο κος Τσομής "εκτός από την εμβάθυνση των γνώσεων πάνω στο αρχαίο ελληνικό θέατρο και την ανάλυση κειμένων, το θερινό σχολείο δίνει έμφαση στην πρακτική πρόσβαση στα αρχαία ελληνικά δράματα ως σκηνική τέχνη. Επιδιώκουμε δηλαδή με τις ενότητες της διδασκαλίας, τόσο στο θεωρητικό όσο και στον πρακτικό τομέα, να έρθουν οι συμμετέχοντες σε επαφή με τις βασικές τεχνικές της σκηνικής παράστασης και της από σκηνής επικοινωνίας με την πρόσληψη και επιβίωση του αρχαίου δράματος αλλά και με το σημερινό θέατρο, τις επαγγελματικές δυνατότητες που προσφέρει κυρίως σε έναν φιλόλογο.

Δεν αντιμετωπίζουμε το κείμενο ως λογοτεχνία, δεν εστιάζουμε στη μελέτη του κειμένου απλώς, το βλέπουμε ως παραστατικό κείμενο και τις δυνατότητες που μπορεί να έχει ένας φιλόλογος να ασχοληθεί με το αρχαίο κείμενο, με το αρχαίο δράμα ως παράσταση". Κατά την άποψη του καθηγητή "ένας φιλόλογος δεν είναι μόνο για να διδάσκει, αλλά μπορεί να ασχοληθεί και σε άλλους επαγγελματικούς τομείς, ως δραματολόγος σε ένα θέατρο, επίσης αποκτά εμπειρία για την ίδια του την παρουσία μέσα στο σχολείο με την βελτιστοποίηση της φωνής του, την καλύτερη άρθρωση, την βελτίωση προσωπικών του δεξιοτήτων".

Στο 3ο θερινό σχολείο συμμετέχουν κατόπιν επιλογής από την Επιστημονική Επιτροπή 25 φοιτητές όλων των κύκλων σπουδών (προμεταπτυχιακού, μεταπτυχιακού και  υποψήφιοι διδάκτορες) από το Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας του Δ.Π.Θ., των  Τμημάτων Ιστορίας και Εθνολογίας, Οικονομικών Επιστημών, Πολιτικής Επιστήμης του Δ.Π.Θ., το τμήμα Κλασικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου, τα τμήματα  Φιλολογίας των Ε.Κ.Π.Α. και Πατρών, το τμήμα Αγγλικής Φιλολογίας του Α.Π.Θ. και το τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πάτρας. 

Πρόγραμμα (διάρκεια: 2 εβδομάδες)
-     Ενότητες διδασκαλίας στον θεωρητικό τομέα: 7 × 4 ώρες διδασκαλίας (χώρος: Δημοτική Βιβλιοθήκη Κομοτηνής)
-     Ενότητες διδασκαλίας στον πρακτικό τομέα: 10 × 3 ώρες διδασκαλίας (χώρος: ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κομοτηνής)
-     Επίσκεψη στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο της 2ης Συνάντησης νέων καλλιτεχνών Νοτιοανατολικής Ευρώπης «Αρχαίο Δράμα και Πολιτική: Η αναζήτηση του Κωμικού» (22-29 Σεπτεμβρίου 2018)
-    2 εκδρομές σε αρχαία θέατρα/αρχαιολογικούς χώρους:  α) Μαρώνεια και αρχοντικό Ταβανιώτη: ξενάγηση στον χώρο του αρχαίου θεάτρου, στην περιοχή της αρχαίας Μαρώνειας και στο αρχοντικό Ταβανιώτη στη Μαρώνεια από την προϊσταμένη της ΕΦ.Α. Ροδόπης, αρχαιολόγο Δρ. Χρ. Καραδήμα και την αρχαιολόγο Δρ. Νάγια Δαλακούρα και β) Αρχαία Άβδηρα: Επίσκεψη στο μουσείο και τον αρχαιολογικό χώρο των αρχαίων Αβδήρων.

Διδάσκοντες:
M. Bauer, Lecturer, Institute of Languages and Literature, University of Innsbruck. M. Culumovic, Fellow in Pindaric Studies, Center for Hellenic Studies, Harvard University. M. Seibel, σκηνοθέτης θεάτρου και όπερας και καθηγητής υποκριτικής και φωνητικής, καλλιτεχνικός διευθυντής του Opera Studio του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ.  Πατρών,  M.A. στη σκηνοθεσία θεάτρου και όπερας από το Middlesex University London. Τζ. Κακουδάκη, σκηνοθέτης, θεατρολόγος και θεατροπαιδαγωγός - σύμβουλος εκπαιδευτικών προγραμμάτων, συνεργάτης Λυκείου Επιδαύρου. Α. Κοντογιάννη, θεατρολόγος, προϊσταμένη Τμήματος Καλλιτεχνικού Εργαστηρίου-Δραματολογίου του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Ι. Παπαδοπούλου, μόνιμη επίκουρος καθηγήτρια Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας Δ.Π.Θ., γνωστικό αντικείμενο: Κλασική Φιλολογία - Συνεργαζόμενο Επιστημονικό Προσωπικό του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου στη Θεματική Ενότητα «Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο».

Γ. Ρήγας, σκηνοθέτης, υπεύθυνος σπουδών της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Γ. Τσόκου, θεατρολόγος, εξωτερική συνεργάτης του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Γ. Τσομής, αναπληρωτής καθηγητής Τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας Δ.Π.Θ., γνωστικό αντικείμενο: Αρχαία Ελληνική Φιλολογία - Συνεργαζόμενο Επιστημονικό Προσωπικό του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστήμιου στη Θεματική Ενότητα «Ελληνικά Γράμματα Ι» - εντεταλμένος υφηγητής Κλασικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Goethe, Frankfurt am Main.  Μ. Αναστασιάδης, φιλόλογος, υποψήφιος διδάκτωρ Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας Δ.Π.Θ., ειδίκευση: Ελληνιστική Ποίηση. Χ. Ευστρατίου, φιλόλογος, υποψήφιος διδάκτωρ Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας Δ.Π.Θ., ειδίκευση: Αρχαίο Δράμα – θεατρικός παραγωγός. 

Την Παρασκευή, 28 Σεπτεμβρίου στις 19.00 στο «Θρακικό Πνευματικό Κέντρο – Θρακικό Ωδείο Κομοτηνής» θα πραγματοποιηθεί η τελετή λήξης των εργασιών, στην οποία περιλαμβάνονται η επίσημη παρουσίαση εργασιών των φοιτητών, στρογγυλό τραπέζι: «Αποτίμηση του θερινού σχολείου 2018» και η επίδοση βεβαιώσεων στους συμμετέχοντες.
Δήμητρα Συμεωνίδου 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr