Νέος αντιδήμαρχος Έργων ο Λαζαρίδης - Αντικαθιστά τον Καρασταύρου
Με επιστολή στον υπουργό Οικονομικών, στον απόηχο της εισόδου της Βουλγαρίας στη Ζώνη Σένγκεν, οι πρατηριούχοι της Βορείου Ελλάδας βλέπουν την πελατεία τους να φεύγει (ακόμη περισσότερο) στο εξωτερικό, προκειμένου να φουλάρει ντεπόζιτα στη φθηνότερη λόγω συναλλάγματος και μικρότερης φορολογίας Βουλγαρία
Η ΠΟΠΕΚ προειδοποιεί πως «η κατάσταση είναι κρίσιμη, βουλιάζει η τοπική επιχειρηματικότητα, συνάδελφοι βάζουν λουκέτο στις επιχειρήσεις τους!», φέρνοντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα πληττόμενης περιοχής το Νομό Ροδόπης: «Ο Έλληνας καταναλωτής επισκεπτόμενος τη Βουλγαρία έχοντας όφελος 40 ευρώ σε ένα φουλάρισμα με ευκολία ξενιτεύεται για να αγοράσει και πολλά άλλα προϊόντα γεγονός που μαραζώνει την μικρομεσαία ντόπια επιχείρηση της Ροδόπης»
Κραυγή αγωνίας για την επιβίωση των τοπικών βενζινάδικων στη Βόρεια Ελλάδα, ιδίως σε πόλεις που γειτνιάζουν με τη φθηνότερη Βουλγαρία, απευθύνει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), με επιστολή της προς τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη και τον υφυπουργό Χρίστο Δήμα. Οι ιδιοκτήτες των πρατηρίων, μετά την είσοδο της Βουλγαρίας στη Ζώνη Σένγκεν και την άρση ελέγχων ταυτοπροσωπίας στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, βλέπουν (ακόμη περισσότερο) την πελατεία τους να φεύγει στο εξωτερικό, καθώς τα βαλάντια των Ελλήνων δεν επαρκούν για τις τιμές των καυσίμων εντός Ελλάδας, καθώς υπάρχει υπερφορολόγηση.
«Η ΠΟΠΕΚ προειδοποιεί πως «η κατάσταση είναι κρίσιμη, βουλιάζει η τοπική επιχειρηματικότητα, συνάδελφοι βάζουν λουκέτο στις επιχειρήσεις τους!», φέρνοντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα πληττόμενης περιοχής το Νομό Ροδόπης: «Ο Έλληνας καταναλωτής επισκεπτόμενος τη Βουλγαρία έχοντας όφελος 40 ευρώ σε ένα φουλάρισμα με ευκολία ξενιτεύεται για να αγοράσει και πολλά άλλα προϊόντα γεγονός που μαραζώνει την μικρομεσαία ντόπια επιχείρηση της Ροδόπης».
Πρόταση της ΠΟΠΕΚ προς την κυβέρνηση είναι η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα, η δημιουργία ειδικής φορολογικής ζώνης στην περιοχή ή η θέσπιση μίας κάρτας πολίτη, για χαμηλότερες τιμές για τους ντόπιους.
Η επιστολή
Όπως γνωρίζετε, από την πρώτη Ιανουαρίου 2025 έγινε ταχύτερο το ταξίδι από την Ελλάδα στη Βουλγαρία και το αντίστροφο, καθώς η Βουλγαρία εντάχθηκε στη ζώνη ελεύθερης κυκλοφορίας Σένγκεν και καταργήθηκαν οι χερσαίοι έλεγχοι στα σύνορα.
Η διέλευση πλέον γίνεται ανεμπόδιστα, χωρίς κανένα έλεγχο αλλά με ιδιαίτερα αυξημένη επισκεψιμότητα κυρίως στα πρατήρια καυσίμων της Βουλγαρίας, λόγω του χάσματος των τιμών μεταξύ της Ελλάδας, που δεν φρόντισε η Πολιτεία μας μας να εξομαλύνει.
Είναι εύλογο, σε συνθήκες οικονομικής στενότητας οι πολίτες να αψηφούν την στήριξη της τοπικής ελληνικής επιχειρηματικότητας, καθώς το ίδιο το κράτος όχι μόνο δεν έχει προνοήσει, άλλα έχει αδιαφορήσει στην φωνή και τις προτάσεις της Ομοσπονδία μας, έστω δοκιμαστικά που θα συνδράμουν στην επιβίωση των τοπικών επιχειρήσεών.
Οι πρατηριούχοι στις παραμεθόριες περιοχές δέχονται άλλο ένα χτύπημα, καθώς η διέλευση πλέον στην Βουλγαρία είναι ανεμπόδιστη, μετρώντας σωρεία πολιτών να συρρέουν καθημερινά με αντίκτυπο την σημαντική συρρίκνωση των τζίρων όλων των επιχειρήσεων στις παραμεθόριες περιοχές.
Η κατάσταση είναι κρίσιμη, βουλιάζει η τοπική επιχειρηματικότητα, συνάδελφοι βάζουν λουκέτο στις επιχειρήσεις τους!
Απαιτούνται γενναίες, καθοριστικές παρεμβάσεις στήριξης των εναπομεινάντων πρατηρίων και επιχειρήσεων της περιοχής, που αιμορραγούν εξαιτίας της αθρόας “εξόρμησης” των καταναλωτών για εφοδιασμό καυσίμων και λοιπών αγαθών από την γειτονική Βουλγαρία, λόγω της τεράστιας απόκλισης τιμών καυσίμων κίνησης οφείλεται στους υψηλούς ΕΦΚ και ΦΠΑ που ισχύουν στην Ελλάδα.
Οι αριθμοί είναι χαρακτηριστικοί. Το υγραέριο κίνησης στη γείτονα χώρα πωλείται 350 ευρώ ο τόνος φτηνότερα από ότι πουλάνε εδώ τα δικά μας διυλιστήρια! Η αμόλυβδη βενζίνη έχει μέση τιμή στη Βουλγαρία 500 ευρώ το κυβικό (0,50 ευρώ το λίτρο) φθηνότερα από τη χώρα μας.
Το Βουλγάρικο πρατήριο που βρίσκεται κοντά στα σύνορα διαθέτει την βενζίνη περίπου 0,15 ευρώ το λίτρο ακριβότερα από τη μέση τιμή της Βουλγαρίας, εκμεταλλευόμενο τη διαφορά τιμής με την Ελλάδα κερδίζοντας εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ παραπάνω.
Πρέπει να διερευνηθεί και να απαντηθεί ο λόγος που η χώρα μας είναι κατά 11 θέσεις ακριβότερη από τη Βουλγαρία και 10 θέσεις από τη Γερμανία στην βενζίνη αμόλυβδη χωρίς τους περιβόητους φόρους.
Ο Έλληνας καταναλωτής επισκεπτόμενος τη Βουλγαρία έχοντας όφελος 40 ευρώ σε ένα φουλάρισμα με ευκολία ξενιτεύεται για να αγοράσει και πολλά άλλα προϊόντα γεγονός που μαραζώνει την μικρομεσαία ντόπια επιχείρηση της Ροδόπης.
Το κράτος μας οφείλει να προστατεύσει τόσο τους κατοίκους, όσο και τους επαγγελματίες των παραμεθόριων περιοχών, να διασφαλίσει κίνητρα για την παραμονή τους και για την πρόοδο των ακριτικών περιοχών, να λάβει άμεσα μέτρα στήριξης. Είναι αυτονόητο ότι οι τόσο μεγάλες διαφορές τιμών αυξάνουν και τη παραβατικότητα, που δεν είναι της παρούσης.
Εναλλακτικά, μπορεί να θεσπιστεί ειδικό φορολογικό καθεστώτος σε παραμεθόριες περιοχές, όπως η Ροδόπη, λόγω του ότι συνορεύουν με χώρες που εφαρμόζουν χαμηλότερη φορολογία σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 19 της οδηγίας 2003/96/ΕΚ.
Ζητάμε από εσάς, ως ύστατη έκκληση να ενεργοποιήσετε άμεσα μέτρα για την συγκράτηση της αγοράς.
Με την εκτίναξη των τιμών ενέργειας και προϊόντων, η κατάσταση εκτροχιάστηκε. Τα ελάχιστα πρατήρια που υπάρχουν, πλέον υπολειτουργούν και οδηγούνται σε αφανισμό. Η τοπική οικονομία έχει καταποντιστεί και το κράτος ζημιώνεται ανεπανόρθωτα από την αυξανόμενη εκροή κεφαλαίου στο εξωτερικό.
Μια δοκιμαστική περίοδος εφαρμογής θα αποτυπώσει τα ικανοποιητικά αποτελέσματα, ότι δηλαδή το επιπλέον έσοδο που θα εισρεύσει από την αύξηση των πωλήσεων, θα είναι αρκετά μεγαλύτερο από το προβλεπόμενο και θα ισοσκελίσει τη μείωση των εσόδων από τον αυξημένο ΕΦΚ.
Σας ζητούμε να μας ενημερώσετε άμεσα για τις προθέσεις σας να λάβετε μέτρα δεδομένου ότι οι επαγγελματίες της περιοχής πρέπει να εκτιμήσουν αν θα συνεχίσουν να λειτουργούν τα μαγαζιά τους.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News