Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Συνδιδασκαλία σε μαθηματικά και γλώσσα, τοποθέτηση ψυχολόγων, σύμβουλοι - καθηγητές μαθητών, προγράμματα με προστιθέμενη αξία, δικτύωση σχολείων
Με αφορμή την έναρξη από το σχολικό έτος 2018-19 της καθολικής εφαρμογής των δράσεων του προγράμματος "Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ - Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑΛ", στην Α' Τάξη όλων των επαγγελματικών λυκείων, πραγματοποιήθηκε ενημερωτική συνάντηση με θέμα "οι πυλώνες του προγράμματος ΜΜΕ - από τα εννιά πιλοτικά σχολεία στην καθολική εφαρμογή" στο 2ο ΕΠΑΛ Κομοτηνής, την Δευτέρα 28 Ιανουαρίου και ώρες 11:00 με 14:30.
Κεντρικός ομιλητής στην εκδήλωση, μεταξύ πολλών εισηγητών, ήταν ο Θέμης Κοτσιφάκης πρόεδρος της συντονιστικής επιτροπής του έργου. Εναρκτήριο χαιρετισμό απηύθυνε ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης ΑΜ-Θ Παναγιώτης Κεραμάρης, ενώ παρόντες ήταν οι διευθυντές των ΕΠΑΛ, εκπαιδευτικοί, ψυχολόγοι, η διευθύντρια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης Μαίρη Κοσμίδου, και άλλοι.
Οι 5 καινοτομίες στα Επαγγελματικά Λύκεια
Ο "Χ" συνομίλησε με τον Θέμη Κοτσιφάκη, προκειμένου να αναδείξει τους πέντε βασικούς άξονες του προγράμματος. Συνολικά αφορούν σε μία "καινούργια θεώρηση για την επαγγελματική εκπαίδευση που βλέπει το σχολείο ολιστικά", όπως λέει ο συντονιστής.
Πρώτον, στα Επαγγελματικά Λύκεια από φέτος εισήχθη ο θεσμός της συνδιδασκαλίας, στα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών, τα οποία, κατά τον συντονιστή είναι "οι βασικοί πυλώνες σε οποιαδήποτε επιστήμη". Στόχος είναι "να βοηθήσουμε τα παιδιά με την ενισχυτική διδασκαλία με αυτό τον εναλλακτικό τρόπο", εξηγεί ο κος Κοτσιφάκης, σημειώνοντας ότι θα αξιοποιηθεί η εμπειρία που υπάρχει στα ΕΠΑ.Λ. από την συνδιδασκαλία στα εργαστήρια. "Πλέον έχουμε συνδιδασκαλία σε όλα τα ΕΠΑΛ της χώρας", καθώς έγιναν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις.
Δεύτερον, και στα 400 ΕΠΑ.Λ. της χώρας έχουν τοποθετηθεί ψυχολόγοι, συνήθως ένας ανά δύο σχολεία, εκτός από τις πολύ μεγάλες σχολικές μονάδες. Πέρσι το πρόγραμμα έτρεξε πιλοτικά σε εννιά σχολεία της Ελλάδας, ενώ φέτος επεκτάθηκε σε όλα. "Έχουμε μέχρι στιγμής καλά χαρακτηριστικά, αλλά αυτό θα το αποτιμήσουμε στο τέλος της χρονιάς", εξηγεί ο συντονιστής, προσθέτοντας ότι οι ψυχολόγοι παρέχουν και δικτύωση των μαθητών με τις τοπικές δομές υποστήριξης που υπάρχουν σε κάθε πόλη.
Τρίτον, ξεκινάει το προσεχές διάστημα ο θεσμός του συμβούλου - καθηγητή: "Ένας καινούργιος θεσμός, ο οποίος θα βοηθάει τα παιδιά από την πρώτη τάξη του ΕΠΑ.Λ. να έχουν έναν καθηγητή στον οποίο θα ξέρουν πως θα μπορούν να μιλήσουν λίγο παραπάνω".
Τέταρτον, υπάρχουν "επιπλέον προγράμματα χρηματοδοτούμενα, με περίπου 2.500 ευρώ ανά σχολείο", τα οποία αφορούν σε πλήθος θεματικών, όπως για παράδειγμα σε περιβάλλον ή υγεία, τα οποία μπορούν να τρέξουν μαθητές κι έχουν προστιθέμενη αξία για τις κοινωνίες τους.
Πέμπτον, επιδιώκεται η δικτύωση των Επαγγελματικών Λυκείων μεταξύ τους, ώστε "να ανταλλάσσουν καλές πρακτικές", σημειώνει ο συντονιστής, ο οποίος δίνει την είδηση "σε λίγο καιρό θα αγοραστεί και τοποθετηθεί σε όλα τα ΕΠΑ.Λ. ένας διαδραστικός πίνακας, στον οποίο θα γίνεται η δικτύωση".
Τέλος, αυτή η νέα αρχή για τα Επαγγελματικά Λύκεια έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση μέχρι και το 2022-23, ενώ όσον αφορά στην δικτύωση υπάρχουν χρήματα για την αγορά του απαραίτητου εξοπλισμού.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News