Ο Μ. Ταπατζάς απαντά για τη γέφυρα Κοσμίου: Το έργο πρέπει να γίνει, επικίνδυνη η γέφυρα | xronos.gr
ΡΑΔΙΟ ΧΡΟΝΟΣ 87.5FM

Ο Μ. Ταπατζάς απαντά για τη γέφυρα Κοσμίου: Το έργο πρέπει να γίνει, επικίνδυνη η γέφυρα

10/12/24 - 8:00
Ο Μ. Ταπατζάς  απαντά για  τη γέφυρα Κοσμίου:  Το έργο πρέπει να γίνει, επικίνδυνη η γέφυρα

Ο αντιπεριφερειάρχης επιχειρηματολογεί υπέρ της απόφασης να προχωρήσει η κατασκευή νέας γέφυρας μέσα στον χειμώνα, αντί για τους καλοκαιρινούς μήνες, όπου ο δρόμος έχει πολύ μεγαλύτερη κυκλοφοριακή επιβάρυνση σύμφωνα με μετρήσεις της Υπηρεσίας

Μετά τα συμβάντα του Σαββάτου ενισχύεται η φωτοσήμανση, για να γνωρίζουν εγκαίρως τα διερχόμενα αυτοκίνητα, ότι η ιρλανδική διάβαση είναι κλειστή και να μην προκαλείται κυκλοφοριακό αλαλούμ

Αυτό που δεν απαντήθηκε από τον αντιπεριφερειάρχη, είναι ο λόγος που -εφόσον η υπάρχουσα γέφυρα Κοσμίου είναι βεβαιωμένα τόσο επικίνδυνη- γιατί δεν έκλεισε εδώ και τόσους μήνες; Και γιατί άνοιξε το Σάββατο;

Κυκλοφοριακό κομφούζιο επικράτησε το Σάββατο, όταν πλημμύρισε η ιρλανδική διάβαση από την οποία διοχετευόταν η κίνηση μεταξύ Κομοτηνής και Κοσμίου για τις ανάγκες καθαίρεσης της υπάρχουσας γέφυρας και κατασκευής νέας. Ο «Χ» έγινε αποδέκτης πλήθους διαμαρτυριών διερχόμενων οδηγών για έλλειψη ασφάλειας στην εναλλακτική όδευση, απουσία επαρκούς αποτρεπτικής σήμανσης, ελλιπή συντονισμό στην ενημέρωση των οδηγών αλλά κι ευρύτερα ερωτηματικά, για το λόγο που αποφάσισε η διοίκηση της Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης, να προχωρήσει κατασκευαστικά το έργο αυτό κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών.

Απαντήσεις στα παραπάνω κλήθηκε να δώσει στο ράδιο Χρόνος 87.5fm ο αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης Μανώλης Ταπατζάς. Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη οι συσκέψεις που προηγήθηκαν των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, είχαν στόχο να δημιουργηθούν όλες οι προϋποθέσεις ασφάλειας ώστε να γίνει το έργο. Αποφασίστηκε τελικά να συνεχιστεί η διέλευση οχημάτων μέσω των παρακαμπτηρίων οδών, οι οποίες περιλαμβάνουν ως προτεινόμενη διέλευση την ιρλανδική διάβαση του Τρελοχείμαρρου, που όμως το Σάββατο πλημμύρισε, με αποτέλεσμα η διοίκηση να άρει προσωρινά τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και μετά τον σάλο που προκλήθηκε να επιτρέψει τη διέλευση από την κανονική γέφυρα, που δεν έχει ακόμη καθαιρεθεί.

Γιατί χειμώνα και όχι καλοκαίρι;
Σύμφωνα με τον Μ. Ταπατζά, το έργο έχει λάβει έγκριση από τον Δεκέμβριο του 2022, αλλά «δεν θα πω γιατί δεν έγινε το 2023, είναι μικροπολιτική και δεν το κάνω», ωστόσο επειδή είναι χρηματοδοτούμενο έργο μέσω ΕΣΠΑ πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2025.

Εκτός από το χρονικό πλαίσιο, η επιλογή έγινε καθώς τους καλοκαιρινούς μήνες -σύμφωνα με μετρήσεις που έγιναν- από τον δρόμο διέρχονταν καθημερινά 3.000 οχήματα, ενώ οι παρακαμπτήριες οδοί κατέγραφαν μεγάλη κυκλοφορία γεωργικών οχημάτων και μηχανημάτων. Γι’ αυτό, σύμφωνα με τον Μ. Ταπατζά, αποφασίστηκε να γίνει η γέφυρα τον χειμώνα, ενώ προηγήθηκαν εργασίες στη γύρω περιοχή παρέμβασης. Πάντως, όπως παραδέχτηκε ο ίδιος, δεν προηγήθηκαν μετρήσεις για τον κυκλοφοριακό φόρτο τον χειμώνα, αλλά όπως εκτίμησε η κινητικότητα οχημάτων είναι στο 20% σε σχέση με το καλοκαίρι.

Το καλοκαίρι «φώναζαν από το παραλιακό μέτωπο» να μην ξεκινήσει το έργο εν μέσω τουριστικής περιόδου «είναι απαράδεκτο, κάντε το τον χειμώνα» έλεγαν, αλλά τώρα «φωνάζουν κυρίως οι κάτοικοι του χωριού, γιατί το κάνετε μέσα στον χειμώνα», σύμφωνα με τα λεγόμενα του Μ. Ταπατζά.

Ενισχύεται η αποτρεπτική φωτοσήμανση
Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Ροδόπης το κλείσιμο της ιρλανδικής διάβασης στην πλημμύρα του Σαββάτου αποτέλεσε ένα τεστ, προκειμένου να φανεί ο σχεδιασμός σε πραγματικές συνθήκες. Το βασικό πρόβλημα που εντόπισαν ο ίδιος κι οι Τεχνικές Υπηρεσίες, ήταν ότι δεν υπήρχε έγκαιρη προειδοποίηση ότι η ιρλανδική διάβαση ήταν κλειστή, με αποτέλεσμα να επικρατήσει το κυκλοφοριακό κομφούζιο. Γι’ αυτό, ο αντιπεριφερειάρχης εξήγγειλε ότι θα ενισχυθούν οι πινακίδες και κυρίως θα τοποθετηθεί πολύ εγκαίρως πινακίδα φωτοσήμανσης για εκτροπή της κυκλοφορίας, όταν πλημμυρίζει η ιρλανδική διάβαση.

Ακόμη, γνωστοποίησε ότι «η απάντηση του στρατού ήταν αρνητική» για τη δυνατότητα τοποθέτησης στρατιωτικής πλωτής γέφυρας.

Γιατί άνοιξε η επικίνδυνη γέφυρα;
Γενικότερα μιλώντας για το έργο κατασκευής νέας γέφυρας μεταξύ Κομοτηνής και Κοσμίου, ο Μ. Ταπατζάς το χαρακτήρισε «ύψιστης σημασίας», χαρακτηρίζοντας επικίνδυνη και με ρωγμές την υπάρχουσα παλαιωμένη γέφυρα.

Βέβαια, αυτό που δεν απαντήθηκε, είναι ο λόγος που -εφόσον η γέφυρα είναι βεβαιωμένα τόσο επικίνδυνη- γιατί δεν έκλεισε τόσους μήνες; Και γιατί άνοιξε το Σάββατο; Μήπως πρέπει τόσο το έργο κατασκευής νέας γέφυρας να πάρει παράταση, όσο και η κυκλοφορία μέσω της γέφυρας να μην επιτρέπεται, για την ασφάλεια του κόσμου;


Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr