Ο τζάμπας ζει και φέτος μέσω κάθετου άξονα Μακάζα-Νυμφαία | xronos.gr
ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ - ΦΑΝΑΡΙ… ΜΗΔΕΝ ΕΥΡΩ

Ο τζάμπας ζει και φέτος μέσω κάθετου άξονα Μακάζα-Νυμφαία

20/08/24 - 8:00
Ο τζάμπας ζει  και φέτος μέσω  κάθετου άξονα  Μακάζα-Νυμφαία

Κι όμως, ένας επισκέπτης μπορεί να ξεκινήσει από τη Βουλγαρία ή ακόμη πιο μακριά τη Ρουμανία και να καταλήξει στο Φανάρι Ροδόπης, να απολαύσει ήλιο, θάλασσα, δωρεάν υποδομές παραλίας και υγιεινής και να μην αφήσει ούτε ένα ευρώ στην τοπική ή έστω στην εθνική οικονομία.

Και στην τελική… καλά κάνει, αφού η πολιτεία αδιαφορεί σχετικά με όσες προτάσεις έχουν τεθεί στον δημόσιο διάλογο. Αυτή τη φορά ο βουλευτής της ΝΔ Ευριπίδης Στυλιανίδης επαναφέρει το αίτημα πληρωμής διοδίων από τους εισερχόμενους με δύο συγκεκριμένους στόχους

Ουρές χιλιομέτρων παρατηρούνται κατά διαστήματα αυτές τις ημέρες στον κάθετο άξονα Μακάζα-Νυμφαία με κατεύθυνση προς Βουλγαρία. Βαλκάνιοι τουρίστες επιστρέφουν από τις διακοπές τους σε Βουλγαρία και Ρουμανία κυρίως, αλλά χρειάζεται να είναι εξοπλισμένοι με υπομονή. Μαζί τους υπάρχουν κι Έλληνες που σπεύδουν -σε ατυχή χρονική συγκυρία- για ανεφοδιασμό καυσίμων στη Βουλγαρία, αλλά χρειάζεται να περιμένουν ώρες

Δεν είναι θέμα ρατσιστικό ούτε προβοκατόρικο, αλλά δεδομένο αμιγώς οικονομικό και μία λογική παρατήρηση. Ένας ταξιδιώτης από τη Βουλγαρία ή ακόμη πιο μακριά από τη Ρουμανία, μπορεί να περάσει τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα της Νυμφαίας, να κινηθεί στον κάθετο άξονα Μακάζα-Νυμφαία, έπειτα στην παλιά Εθνική Οδό και να καταλήξει σε μία από τις ακτές της Ροδόπης, όπως του Φαναρίου, χωρίς να δαπανήσει ούτε ένα ευρώ στην τοπική ή έστω ευρύτερα στην εθνική οικονομία.

Ο τζάμπας… ζει λοιπόν για ακόμη μία τουριστική σεζόν μέσω του κάθετου άξονα Μακάζα-Νυμφαία, και καλά κάνει, αφού το ελληνικό κράτος δεν έχει αντιληφτεί ότι χάνει έσοδα αφού υπάρχουν τουρίστες οι οποίοι καταφτάνουν στις Ροδοπίτικες ακτές, όπου απολαμβάνουν μία σειρά από δωρεάν παροχές παραλίας και υγιεινής (εκτός από το «ήλιος και θάλασσα»), χωρίς να αφήνουν ευρώ στην τοπική οικονομία, ή έστω στην εθνική.

Φυσικά, οι γείτονές μας που καταφτάνουν στη χώρα μας -«εκμεταλλευόμενοι» τη δωρεάν φιλοξενία μας- δεν κάνουν κάτι λάθος, τουναντίον το ίδιο ενδεχομένως να πράτταμε κι εμείς, εάν βρισκόμασταν στη θέση τους. Το ζήτημα όμως δεν είναι τι κάνει ο κάθε ταξιδιώτης, αλλά το τι ευκαιρίες χάνει το ελληνικό κράτος, να δημιουργήσει έσοδα, έστω για τη στοιχειώδη συντήρηση του κάθετου άξονα, την τοποθέτηση κάποιων ενημερωτικών σημάνσεων, ίσως κι ελάχιστες αντισταθμιστικές δράσεις για την τοπική κοινωνία.

Ζητάει (ξανά) διόδια ο Στυλιανίδης
Εν τω μεταξύ, το ζήτημα του κάθετου άξονα ανακίνησε μιλώντας πρόσφατα στο Center TV ο βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας Ευρυπίδης Στυλιανίδης. Αφορμή αποτέλεσε το γνωστό και πάγιο αίτημα της ελληνικής πλευράς να επιτραπεί η διέλευση τουριστικών λεωφορείων μέσω του κάθετου άξονα (όπου παραμένει «αγκάθι» η ασυμφωνία της βουλγαρικής πλευράς).

Πρόταση του βουλευτή είναι ο κάθετος άξονας να περιέλθει στην Περιφέρεια (προ της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτη ανήκε στην Εγνατία) και «να μπουν διόδια για να μην έχουμε διαρροή εισοδήματος από την τοπική αγορά και παράλληλα τα έσοδα που θα προκύπτουν από τα διόδια να πηγαίνουν στη συντήρηση του δρόμου και στην τουριστική προβολή της Ροδόπης».

Τέλος, ο Ευριπίδης Στυλιανίδης ζήτησε από την κυβέρνηση να προχωρήσει στη λειτουργία τελωνειακού γραφείου και αστυνομικού τμήματος, δημιουργώντας τις κατάλληλες υποδομές, επί του κάθετου άξονα.

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr