«Όχι» στο νομοσχέδιο Κεραμέως λένε οι εκπαιδευτικοί της Ροδόπης | xronos.gr
ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ

«Όχι» στο νομοσχέδιο Κεραμέως λένε οι εκπαιδευτικοί της Ροδόπης

10/06/20 - 10:00

Η Νίκη Κεραμέως παρουσίασε τους έξι άξονες της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που σχεδίασε

«Νίκη Κεραμέως άκουσε καλά, αυτό το νομοσχέδιο θα μείνει στα χαρτιά». Με αυτό το σύνθημα και αφετηρία το γραφείο της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης, εκπαιδευτικοί του νομού -αλλά και μερίδα φοιτητών- περιδιάβηκαν την Κομοτηνή καταλήγοντας στην πλατεία Ειρήνης, για να διατρανώσουν για άλλη μία φορά την αντίθεσή τους στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο της Νίκης Κεραμέως, που συνιστά επί της ουσίας την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που θα εφαρμόσει η Νέα Δημοκρατία.

«Δεν πήραμε απαντήσεις στα ερωτηματικά μας, δεν λύθηκαν οι απορίες μας με το νομοσχέδιο», σχολίασε η Δήμητρα Λιουλιάκη που είναι ταμίας στον σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης «Οι Τρεις Ιεράρχες», ενώ ο Σάββας Κοσκερίδης πρόεδρος στο τοπικό τμήμα της ΑΔΕΔΥ σημείωσε ότι το νομοσχέδιο «δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα της εκπαιδευτικής κοινότητας. Επαναφέρει διατάξεις για την αξιολόγηση με μια μορφή τιμωρητική».

Νομοσχέδιο σε έξι άξονες
Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που προωθεί η Νίκη Κεραμέως βασίζεται στη λογική «από κάτω προς τα πάνω» και πατάει σε έξι άξονες, όπως είπε η ίδια στην ομιλία της στη Βουλή.

Ο πρώτος άξονας αφορά την ενίσχυση και βελτίωση της διδακτέας ύλης με τους τέσσερις θεματικούς κύκλους [α) το Ευ Ζην, με μαθήματα αγωγής υγείας όπως η πρόληψη από τις εξαρτήσεις, η οδική ασφάλεια και η σεξουαλική αγωγή, β) το Περιβάλλον, με μαθήματα όπως η οικολογική συνείδηση και η πρόληψη και προστασία από τις φυσικές καταστροφές, γ) την Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη, με προγράμματα εθελοντισμού καθώς και αλληλοσεβασμού και διαφορετικότητας, και δ) τη Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία, με θεματικές που αφορούν σε τεχνολογίες αιχμής, τη ρομποτική, την επιχειρηματικότητα και τον επαγγελματικό προσανατολισμό]. Σε αυτόν τον άξονα περιλαμβάνεται και η εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στα νηπιαγωγεία, που έχει συζητηθεί ευρέως.

Ο δεύτερος άξονας αφορά την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων, ο τρίτος άξονας αφορά την ενίσχυση των σχολικών μονάδων και την κινητροδότηση των διορισμών σε δυσπρόσιτες περιοχές, ο τέταρτος άξονας αφορά την αναβάθμιση των πειραματικών σχολείων, ο πέμπτος την ενίσχυση της ασφάλειας στο σχολικό περιβάλλον και ο έκτος την αναβάθμιση των ΑΕΙ.

Συζήτηση σε υψηλούς τόνους
Η υπουργός Παιδείας δεν παρέλειψε κατά την ομιλία της να αφήσει αιχμές κατά του ΣΥΡΙΖΑ πυροδοτώντας το ήδη τεταμένο κλίμα, αφού το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης έχει ήδη τοποθετηθεί κατά της συγκεκριμένης μεταρρύθμισης. 

«Δυστυχώς αποστρέφεστε (εν. εσείς του ΣΥΡΙΖΑ) τα εξαιρετικά αυτά δημόσια σχολεία, τη δυνατότητα για μαθητές να φοιτήσουν στα εξαιρετικά αυτά σχολεία. Αποστρέφεστε τη λειτουργία των σχολείων αυτών ως εργαλείου διάχυσης βέλτιστων πρακτικών στην εκπαίδευση. Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ του εξισωτισμού προς τα κάτω, τον οποίο εσείς πρεσβεύετε, και ουσιαστικής εφαρμογής της αρχής της ισότητας και των ίσων ευκαιριών, την οποία εμείς προσπαθούμε να προωθήσουμε. Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ της λογικής της ήσσονος προσπάθειας την οποία εσείς πρεσβεύετε, και της λογικής της διαρκούς αυτοβελτίωσης και εγρήγορσης, την οποία εμείς προσπαθούμε να αναδείξουμε. Δεν θέλετε να ξεχωρίζει κανείς, να διακρίνεται κανείς. Τους θέλετε όλους ίσους, αλλά πώς; Ίσους προς τα κάτω», είπε μεταξύ άλλων η Νίκη Κεραμέως κατά την ομιλία της. 

Σε τοπικό επίπεδο πάντως, και διά στόματος Σταμάτη Σακελλίων προοικονομείται συζήτηση του νομοσχεδίου «σε υψηλούς τόνους» γιατί «η κυβέρνηση αποφασίζει μόνης της». Η γενική γραμμή αντίθεσης του ΣΥΡΙΖΑ στο εκπαιδευτικό νομοσχέδιο περιγράφεται από τον συντονιστή της Ροδόπης, ως εξής: «Είναι σαφές ότι το νομοσχέδιο της κας Κεραμέως γυρίζει την εκπαίδευση στις δεκεατίες του 50 και του 60. Δημιουργεί σχολεία – απέραντα εξεταστικά κέντρα. Δεν είναι τυχαίο ότι το υποστηρίζουν τα μεγάλα ιδιωτικά εκπαιδευτικά κέντρα, γιατί αυτά θα ανεβάσουν την πελατεία τους. Φέρνει διατάξεις που μας πάνε χρόνια πίσω, όπως η επαναφορά της διαγωγής.

Σε κάθε περίπτωση είμαστε βέβαιοι ότι αυτό το νομοσχέδιο -όπως λέει και το σύνθημα- θα μείνει στα χαρτιά γιατί δεν τυγχάνει της αποδοχής καθηγητών, μαθητών και γονιών. Και αν ένας νόμος δεν απολαμβάνει της αποδοχής της κοινωνίας καταπίπτει». 

Αξίζει τέλος να σημειωθεί ότι σε τοπικό επίπεδο, οι εκπαιδευτικοί επιμένουν και την έναρξη της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης στην Κομοτηνή τον προσεχή Σεπτέμβριο καλώντας τις τοπικές, αλλά και τις κυβερνητικές αρχές να δημιουργήσουν τις κατάλληλες προϋποθέσεις. 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr