Οι Πομάκοι της Σμίνθης «απάντησαν» στους κύκλους της Τουρκίας στη Θράκη | xronos.gr
ΣΧΟΛΙΑΖΕΙ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟ ΧΡΟΝΟΣ 87.5FM Ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ & ΑΝ. ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ ΣΥΡΙΓΟΣ

Οι Πομάκοι της Σμίνθης «απάντησαν» στους κύκλους της Τουρκίας στη Θράκη

17/04/24 - 8:00
Οι Πομάκοι της Σμίνθης «απάντησαν» στους κύκλους της Τουρκίας στη Θράκη

Μοιραστείτε το

«Οι κάτοικοι της Σμίνθης ήταν αυτοί που αντέδρασαν σε μία απαράδεκτη κατάσταση στο τέμενός τους […]. Το θετικό της υπόθεσης είναι ότι το ελληνικό κράτος τούς στήριξε στην απόφασή τους να μπει μία τάξη»

Με μοναδικό κριτήριο την ύπαρξη ή όχι μαθητών κλείνουν τα σχολεία της Θράκης, τόσο τα δημόσια όσο και τα μειονοτικά. Κι οι αριθμοί είναι η αντικειμενική απόδειξη της παραπάνω διαπίστωσης

Άγγελος Συρίγος

Την πλάτη στους κύκλους της Άγκυρας, που εκφράζονται δια του Τουρκικού Προξενείου και του προσκείμενου σε αυτό ψευτομουφτήδων Κομοτηνής και Ξάνθης, γύρισαν οι Πομάκοι της Σμίνθης. Στην προσπάθεια του ψευτομουφτή Ξάνθης Μουσταφά Τράμπα, να δημιουργήσει τετελεσμένα και να «καταλάβει» το τζαμί του χωριού, μετά τον θάνατο του αγαπητού ιμάμη του χωριού Αχμετσίκ Μεχμέτ, οι πιστοί μουσουλμάνοι της περιοχής ήταν αυτοί που έδιωξαν τον ψευτομουφτή από το τζαμί και τον απέτρεψαν από το να τοποθετήσει χωρίς καμία νομιμοποίηση τον αρεστό στον ίδιο και τους κύκλους του Προξενείου ιμάμη.



Οι εικόνες, ως γνωστό, έκαναν το γύρο της Ελλάδας και τη στάση των πιστών εξήρε μέσα από το ράδιο Χρόνος 87.5fm ο πρώην υφυπουργός Παιδείας και νυν βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Άγγελος Συρίγος, μιλώντας στον Δήμο Μπακιρτζάκη. «Στην προκειμένη περίπτωση, οι κάτοικοι της Σμίνθης ήταν αυτοί οι αντέδρασαν σε μία απαράδεκτη κατάσταση στο τέμενός τους […] το θετικό της υπόθεσης είναι ότι το ελληνικό κράτος τούς στήριξε στην απόφασή τους να μπει μία τάξη στο τέμενος», σημείωσε ο αν. καθηγητής Διεθνούς Δικαίου & Εξωτερικής πολιτικής, ο οποίος πρόταξε ως πιο σημαντικό από όλα, το γεγονός ότι οι ίδιοι οι πιστοί, μη καθοδηγούμενοι από κανέναν, αντέδρασαν στον παρακρατικό μηχανισμό της Άγκυρας.

Ο Άγγελος Συρίγος σχολίασε και την απόπειρα της ψευτομουφτείας Ξάνθης να καταλάβει το τέμενος. «Βασιζόμενοι στο ότι ο προηγούμενος ιμάμης δεν ήταν καλά στην υγεία του, (οι άνθρωποι της ψευτομουφτείας) είχαν προσπαθήσει με τις γνωστές αυτές μεθόδους που κάνουν να ελέγξουν την κατάσταση. Οι κάτοικοι όμως αντέδρασαν κι είπαν: “πάψτε να παίζετε πολιτικά παιχνίδια σε βάρος μας. Εμείς ερχόμαστε εδώ για να προσευχηθούμε”», δήλωσε χαρακτηριστικά. Στάθηκε, ακόμη, ιδιαίτερα στο γεγονός ότι η Σμίνθη είναι ένα αμιγώς Πομακικό χωριό, όπου οι κάτοικοι δείχνουν απόλυτη διάθεση ενσωμάτωσης στην ελληνική κοινωνία, ενώ παράλληλα οι μαθητές της περιοχής έχουν από τους μεγαλύτερους δείκτες επιτυχίας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και αποφοίτησης από τα ελληνικά δημόσια Πανεπιστήμια.

Φωνές χωρίς επιχειρήματα για τα μειονοτικά σχολεία
Ο Άγγελος Συρίγος κλήθηκε επίσης να σχολιάσει τις φωνές κύκλων της μειονότητας, ότι δήθεν η ελληνική πολιτεία βάζει λουκέτο στα μειονοτικά σχολεία, προκειμένου να καταπιέσει την εκπαίδευση των μουσουλμάνων. Το αφήγημα αυτό καταρρίπτεται, φυσικά, από τα επίσημα στοιχεία, που δείχνουν ότι τα σχολεία, τόσο τα δημόσια όσο τα μειονοτικά, στη Θράκη κλείνουν ειδικά στα χωριά εξαιτίας του δημογραφικού προβλήματος, το οποίο μάλιστα –αναφορικά με την υπογεννητικότητα- φαίνεται να επηρεάζει ακόμη περισσότερο την πλειονότητα από τη μειονότητα. Στην υπογεννητικότητα και στους επίσημους δείκτες στάθηκε, επίσης, ο Άγγελος Συρίγος στην απάντησή του, εξηγώντας ότι δεν ευσταθεί ότι κλείνουν μόνο μειονοτικά σχολεία.

Αναφορικά με το αίτημα ακραίων κύκλων της μειονότητας, ότι η δίγλωσση εκπαίδευση πρέπει να ξεκινάει κιόλας από το Νηπιαγωγείο, ο Άγγελος Συρίγος εξήγησε το προφανές, ότι «η εισαγωγή μειονοτικής εκπαίδευσης στο Νηπιαγωγείο, είναι σα να λέμε εισαγωγή μειονοτικής εκπαίδευσης σε έναν Βρεφικό Σταθμό», δηλαδή είναι άτοπο, αφού στα Νηπιαγωγεία δεν γίνεται διδαχή γλωσσών αλλά δεξιοτήτων. Γι’ αυτό, όσοι θέτουν ζήτημα δίγλωσσης εκπαίδευσης στα Νηπιαγωγεία της Θράκης, είναι καταφανώς εκ του πονηρού.

Επεκτείνοντας περισσότερο τον συλλογισμό του, ο Άγγελος Συρίγος δεν έκρυψε, άλλωστε, ότι μέσα από το δίγλωσσο πρόγραμμα στα μειονοτικά σχολεία μαθαίνουν τούρκικα όχι μόνο οι τουρκόφωνοι μαθητές της μειονότητας, αλλά επίσης πομάκοι και ρομά, γεγονός το οποίο δεν θα συνέβαινε, εάν υπήρχαν επιστημονικά καταγεγραμμένα εκπαιδευτικά εγχειρίδια, για παράδειγμα για την γλώσσα των πομάκων. Στάθηκε, τέλος, στην πρόοδο που επιτελείται μέσα στην ίδια τη μειονότητα, όπου ολοένα και περισσότεροι γονείς γυρνούν την πλάτη στα τουρκικά πανεπιστήμια, αντιλαμβανόμενοι αφενός ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια προσφέρουν καλύτερη εκπαίδευση στη χώρα μας, αφετέρου ότι η επαγγελματική αποκατάσταση στη συνέχεια είναι πιο εύκολη ως απόφοιτοι ελληνικών ιδρυμάτων.

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr