Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Eκτελέστηκαν άγνωστα έργα Θρακών μουσουργών του 19ου αιώνα, μεταξύ των οποίων και εναρμονίσεις ελληνικών δημοτικών τραγουδιών
Μία από τις πιο όμορφες, σίγουρα όμως η πιο συμβολική, ήταν η βραδιά της Τετάρτης 1 Αυγούστου, για το φετινό θερινό φεστιβάλ του Δήμου Μαρωνείας - Σαπών. Ήταν σειρά του Αρχαίου Θεάτρου Μαρώνειας να φιλοξενήσει μία εκδήλωση του φεστιβάλ, σε ένα κλίμα πραγματικά μαγευτικό, που πρόδωσε τις εν πολλοίς ανεκμετάλλευτες πολιτισμικά και τουριστικά δυνατότητες του σπουδαίου αυτού αρχαίου θεάτρου της Θράκης.
Ο "Χ" δεν θα μπορούσε να λείπει από αυτή την βραδιά, στην οποία η ανταπόκριση του κόσμου ήταν απρόσμενα μεγάλη, με τις θέσεις του θεάτρου να γεμίζουν πλήρως και τον κόσμο να κάθεται και σε άλλα σημεία του θεάτρου, κατόπιν σχετικής άδειας. Η εκδήλωση ήταν συνδιοργάνωση του Δήμου Μαρώνειας - Σαπών, της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Πολιτισμού, Παιδείας, Αθλητισμού Κομοτηνής και της Εφορίας Αρχαιοτήτων Ροδόπης.
Παρόντες μεταξύ άλλων στην βραδιά ήταν ο βουλευτής ΝΔ Έβρου Αναστάσιος Δημοσχάκης, ο δήμαρχος Μαρωνείας - Σαπών Γιάννης Σταυρίδης, ο αντιδήμαρχος Πέτρος Δουδουλακάκης, η πρόεδρος της ΔΚΕΠΠΑ Κομοτηνής Νατάσα Λιβεριάδου, άνθρωποι από τη Ροδόπη, τον Έβρο, ακόμη κι αποστολή από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. "Αξίζει οι Θρακιώτες κι όχι μόνον να επισκεφτούν αυτόν τον μοναδικό αρχαιολογικό χώρο, που στέκεται επιβλητικά πάνω από το Θρακικό Πέλαγος", σχολίασε ο βουλευτής.
Η παράσταση
Οι περίφημες Τέσσερις Εποχές του Antonio Vivaldi και ο ύμνος Confitebor tibi, Domine του Giovanni Battista Pergolesi ερμηνεύτηκαν από την ορχήστρα εγχόρδων και την πεντάφωνη χορωδία του Συλλόγου Μουσικών Εκπαιδευτικών Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Οι διοργανωτές επέλεξαν και φέτος την μαγευτική αυτή χορωδία, ύστερα κι από την περσινή εκδήλωση που επίσης άφησε πολύ θετικές εντυπώσεις.
Επίσης, εκτελέστηκαν άγνωστα έργα Θρακών μουσουργών του 19ου αιώνα, μεταξύ των οποίων και εναρμονίσεις ελληνικών δημοτικών τραγουδιών. Συμμετείχαν ως σολίστ ο κορυφαίος βιολονίστας της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, Νίκος Μάνδυλας και οι μονωδοί Ριψιμέ Ντανιελιάν και Παναγιώτα Παρούση. Το σύνολο διευθύνει ο Αρχιμουσικός Θανάσης Τρικούπης, που μας καθοδήγησε σε μοναδικά μουσικά μονοπάτια.
Τα παράπονα
Δύο ήταν τα παράπονα που ακούστηκαν, το ένα μάλιστα δια στόματος μίας κυρίας, κατά τη διάρκεια της προσφώνησης της εκδήλωσης που έκανε ο Σάκης Αντωνίου. "Να βάλετε περισσότερα λεωφορεία", φώναξε, εμφανώς απηυδισμένη, γιατί η παράσταση ξεκίνησε με 40 λεπτά καθυστέρηση, καθώς ο κόσμος που κατέφτασε ήταν περισσότερος από ποτέ άλλοτε στην σύγχρονη "καριέρα" του θεάτρου. Με λεωφορεία έγινε η μετακίνηση των θεατών από την διασταύρωση του κεντρικού δρόμου, διαμέσου του χωματόδρομου που τον ενώνει με το αρχαίο θέατρο.
Το πιο σημαντικό παράπονο, το οποίο πρέπει να λύσουν οι αρμόδιοι, ιδίως όσο αυξάνεται το ενδιαφέρον για το αρχαίο θέατρο, είναι ο χωματόδρομος. Αρχαίο θέατρο δεν πρέπει να σημαίνει, εν έτει 2018, και ...αρχαίο δρόμο. Δεν ήταν λίγοι όσοι δεν έκρυψαν τη δυσαρέσκειά τους για την διαχρονική αυτή έλλειψη. Τέλος, και η πλευρική είσοδος προς το θέατρο έχει περιπέσει σε αχρησία. Τα όποια σκαλάκια υπάρχουν είναι πλέον θαμμένα κάτω από χώμα και χόρτα, με αποτέλεσμα μόνο η κεντρική είσοδος να λειτουργεί.
Ελπίζουμε όμως κάθε χρόνος να είναι και καλύτερος στο "στολίδι" αυτό που ονομάζεται Αρχαίο Θέατρο Μαρωνείας. Το ενδιαφέρον υπάρχει, οι πρώτες όμορφες εκδηλώσεις έχουν αρχίσει να λαμβάνουν χώρα τα τελευταία χρόνια. Το μόνο που απομένει είναι η βελτίωση των υποδομών.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News