Σ. Δεμίρης: «Νόμιμα μόλις το 1/3 των συνεργείων αυτοκινήτων στη Ροδόπη» | xronos.gr
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΩΜΑΤΕΙΟΥ ΜΗΧΑΝΟΤΕΧΝΙTΩΝ ΡΟΔΟΠΗΣ

Σ. Δεμίρης: «Νόμιμα μόλις το 1/3 των συνεργείων αυτοκινήτων στη Ροδόπη»

12/01/22 - 9:00
23424234-16.jpg

Συνεργεία που εκτελούν εργασίες χωρίς να πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις θέτουν σε κίνδυνο τους χρήστες των οχημάτων και όχι μόνο  Το Μητρώο Συνεργείων έρχεται να βάλει τάξη, ευελπιστεί ο κος Δεμίρης 

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η λειτουργία του ψηφιακού μητρώου των συνεργείων αυτοκινήτων και λοιπών τεχνικών εγκαταστάσεων. Πλέον ο κάθε καταναλωτής θα μπορεί να γνωρίζει όχι μόνο τη νομιμότητα του εκάστοτε επισκευαστή αλλά θα αντλεί πληροφορίες σχετικά με την επισκευαστική επάρκεια του συνεργείου και άλλες χρήσιμες πληροφορίες. Επιπλέον τα παρανόμως λειτουργούντα συνεργεία θα είναι ευκολότερα να εντοπιστούν και φυσικά να αποκλειστούν από την εκτέλεση εργασιών που δεν πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις και θέτουν σε κίνδυνο τους χρήστες των οχημάτων και όχι μόνο. 


Παράνομα στη Ροδόπη το 50% των συνεργείων λέει ο πρόεδρος των Μηχανοτεχνιτών 
«Είμαστε σε καλό δρόμο, αλλά το πρόβλημα με τα παράνομα συνεργεία εξακολουθεί να υπάρχει», λέει στο ράδιο Χρόνος 87.5fm ο πρόεδρος του Σωματείου Μηχανοτεχνιτών Ροδόπης Σάκης Δεμίρης, περιγράφοντας με μελανά χρώματα την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στη Ροδόπη, όπου κατά τον ίδιο παράνομα λειτουργούντα συνεργεία, μάντρες, βουλκανιζατέρ και πάσης φύσεως “βιτρίνες” πώλησης ελαστικών, εξοπλισμού κι ανταλλακτικών, πραγματοποιούν επισκευές και διάφορες μηχανολογικές εργασίες, χωρίς να πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις. 

Σύμφωνα με τον κο Δεμίρη στην περιφερειακή ενότητα Ροδόπης νόμιμα είναι μόλις τον 1/3 των συνεργείων αυτοκινήτων, ενώ όπως λέει το 50% των συνεργείων που λειτουργούν σήμερα είναι «εντελώς παράνομα». 


Η «ελπίδα» στο Μητρώο Συνεργείων
Τάξη έρχεται να βάλει το Μητρώο Συνεργείων, σύμφωνα με τον κο Δεμίρη που δηλώνει πως «ήταν κάτι που παλεύαμε χρόνια και τώρα έγινε πραγματικότητα. Εμείς σαν Σωματείο Μηχανοτεχνιτών Ροδόπης δώσαμε σε μηχανολόγο μηχανικό την εργασία της συγκέντρωσης των απαραίτητων δικαιολογητικών και την κατάθεση στη Διεύθυνση Συγκοινωνιών. 

Γίνεται συλλογική δουλειά και μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022 ελπίζουμε ότι θα έχουμε τελειώσει. Μετά θα ζητήσουμε από τις αρμόδιες υπηρεσίες να κάνουν τη δουλειά τους ελέγχοντας όσους συνεχίζουν να προσφέρουν παράνομα τέτοιου είδους εργασίες».

Από τη λειτουργία των παράνομα λειτουργούντων συνεργείων στη Ροδόπη ανακύπτουν σοβαρά ζητήματα ασφάλειας και αθέμιτου ανταγωνισμού, όπως πληροφόρησε. 


Η πορεία των ελέγχων για τον εντοπισμό παράνομων μηχανουργείων 
Στην κατεύθυνση πίεσης των αρμοδίων για να περιοριστεί το φαινόμενο των παράνομων συνεργείων στη Ροδόπη, ο περιφερειακός σύμβουλος Ροδόπης Μανώλης Ταπατζάς κατάθεσε προς συζήτηση στο περιφερειακό συμβούλιο ΑΜΘ επερώτηση με θέμα «Ενημέρωση για την πορεία των ελέγχων σχετικά με τον εντοπισμό παράνομων μηχανουργείων στη Ροδόπη».

Στην επερώτηση που έδωσε στη δημοσιότητα ο κος Ταπατζάς για λογαριασμό της παράταξης «Περιφερειακή Σύνθεση» του Χριστόδουλου Τοψίδη αναφέρει: «Τα τελευταία  χρόνια οι προσπάθειες να μπει σε μία τάξη ο επαγγελματικός κλάδος των ιδιοκτητών συνεργείων επισκευής τροχοφόρων οχημάτων έχουν ενταθεί σε πανελλαδικό επίπεδο και αποτελεί βασική διεκδίκηση των Κεντρικών Ενώσεων Μηχανοτεχνιτών.

Θεσμοθετείτε το ηλεκτρονικό μητρώο νόμιμων λειτουργούντων καταστημάτων με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα τέλη του 2021.

Στόχος του μητρώου είναι η εύρεση των παράνομων συνεργείων, ώστε να επιλαμβάνεται η Διεύθυνση  Συγκοινωνιών.

Πιθανές εκτιμήσεις ακόμη και το 80% των καταστημάτων του χώρου στην Ροδόπη λειτουργούν πλήρως η μερικώς παράνομα, όσον αφορά τις μηχανολογικές εργασίες.


Έτσι λοιπόν, δημιουργούνται δύο σοβαρά ζητήματα:
Πρώτον ο αθέμιτος ανταγωνισμός καθώς όλοι δεν λειτουργούν νόμιμα και συνήθως δεν κόβουν αποδείξεις  για τις υπηρεσίες τους, στερούν χρήματα από το κράτος και οι νόμιμα λειτουργούντες καλούνται να καταβάλουν φόρους στο κράτος, ενώ πληρούν συγχρόνως όλες τις οριζόμενες από το νόμο προϋποθέσεις. 


Δεύτερον και σημαντικότερον είναι το ζήτημα της ασφάλειας.
Στα οχήματα δε γίνεται σωστή δουλειά που απαιτείται αποκατάστασης της βλάβης και έτσι κινδυνεύει η ασφάλεια του οδηγού, των επιβαινόντων και φυσικά όλων των χρηστών του οδικού δικτύου.


Συνεπώς ερωτάται ο αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης: 

  1. Σε ποιο βαθμό έχουν προχωρήσει οι έλεγχοι στη ζώνη ευθύνης της ΠΕ Ροδόπης και ποια είναι τα αποτελέσματα;
  2. Εφόσον έχουν εντοπιστεί παρανόμως λειτουργούντα συνεργεία, ποιές ενέργειες έχει κάνει η ΠΕ Ροδόπης;  Έχει διατάξει επιβολή προστίμων ή έχει παραπέμψει τις υποθέσεις στη Δικαιοσύνη;
  3. Εφόσον έχουν διαπιστωθεί  παρανομίες έχει παρακολουθηθεί η συμμόρφωση των παρανόμων με τις κείμενες διατάξεις»; 

     

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr