Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας "μεταμορφώνεται" η Κανάρη με νέα παρέμβαση στο ιστορικό κέντρο της πόλης
Έργα σημαντικά που όλα μαζί συμπληρώνουν το παζλ της ανάπλασης του πυρήνα της Κομοτηνής ή αποσπασματικά έργα δίχως πραγματική στόχευση; Αυτό μόνο η ιστορία θα το κρίνει, παρόλα αυτά ο "Χ" παρουσιάζει το σχέδιο της δημοτικής αρχής αναφορικά με την αλλαγή του κέντρου της Κομοτηνής.
Το τελικό του όραμα, όπως αναδεικνύει ο δήμαρχος Κομοτηναίων, επιμερίζεται σε τρία κομμάτια: Πρώτον, στο έργο που ποδηλατοδρόμου που αφορά το εμπορικό κέντρο κι έχει πραγματοποιηθεί. Δεύτερον, στις παρεμβάσεις στον ιστορικό πυρήνα της Κομοτηνής στο βυζαντινό φρούριο που θα ολοκληρωθούν τα επόμενα χρόνια. Τρίτον, στις παρεμβάσεις στο ανακηρυγμένο ιστορικό κέντρο της Κομοτηνής (Ερμού και πέριξ) οι οποίες - λίγο ως πολύ - θα γίνουν, όπως αποκάλυψε ο δήμαρχος, είτε τελικώς ευοδώσει το σχέδιο για Open Mall στους δρόμους Ερμού και πέριξ, είτε όχι.
Το έργο του ποδηλατόδρομου
Πρόκειται για το γνωστό (και με πολλές αναγνώσεις) έργο που άλλαξε την όψη σε πολλούς δρόμους της Κομοτηνής. Το έργο εντέλει πραγματοποιήθηκε, μέσω προγράμματος, αφορά πλήθος δρόμων του εμπορικού κέντρου της πόλης (Ν. Ζωίδη, Δημοκρίτου, Ορφέως, κλπ). Ο δήμαρχος επιμένει ότι τα θετικά στοιχεία για τα καταστήματα και το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Κομοτηνής κερδίζουν τα αντίστοιχα αρνητικά.
Το έργο στον ιστορικό πυρήνα της πόλης
Αφορά στην ανάπλαση που εκτείνεται από την Τσανάκλειο μέχρι το Ιμαρέτ, και περιλαμβάνει της κατά τόπους παρεμβάσεις σε κτίρια (Τσανάκλειος, Εκκλησιαστικό μουσείο, Μητροπολιτικός ναός, Βυζαντινό φρούριο - σε συνεργασία πάντοτε με τους αρμόδιους) και σε δρόμους, όπως η Σοφούλη (έμπροσθεν της Λέσχης Κομοτηναίων εντός του τείχους) Νικηφόρου Γρηγορά (πίσω από το τείχος), Σωκράτους (ενώνει τη Βενιζέλου με την πλατεία Αρχιεπισκόπου Χρυσάνθου).
Το πρώτο έργο προκηρύχτηκε στα τέλη του '17, έχει τίτλο "έργο προσπελασιμότητας και βιώσιμης κινητικότητας σε οδούς πέριξ του βυζαντινού τείχους", με προϋπολογισμό 1,12εκ ευρώ. Σε πρώτη φάση θα γίνει ανάπλαση των οδών Νικηφόρου Γρηγορά, Σωκράτους και Σοφούλη, οι οποίες θα γίνουν οδοί ήπιας κυκλοφορίας! Σε δεύτερη φάση θα γίνει διάνοιξη και διαμόρφωσης πολιτιστικής διαδρομής και χώρου αναψυχής γύρω από το Τείχος. Ο σχεδιασμός των δρόμων έχει σκοπό την αύξηση κατά το μέγιστο του πλάτους των πεζοδρομίων με απώτερο σκοπό τη δημιουργία άνετης ζώνης περιπάτου.
Το νέο έργο στις οδούς πέριξ της Ερμού
Όπως αποκάλυψε ο δήμαρχος, είτε προχωρήσει είτε όχι το Open Mall σε Ερμού και πέριξ, στις οδούς που είναι κάθετες και παράλληλοι θα γίνουν κάποιες παρεμβάσεις, ιδίως στην οδό Κανάρη, η οποία είναι στα σχέδια της δημοτικής αρχής να γίνει κι αυτή ήπιας κυκλοφορίας. Βεβαίως, αν προχωρήσει ο "φάκελος" Open Mall θα λυθούν τα "χέρια" της δημοτικής αρχής, που θα έχει να διαχειριστεί ως και 1,5εκ ευρώ για την ανάδειξη αυτών των (πεζο)δρόμων.
Αυτές οι οδοί άλλωστε αποτελούν το ανακηρυγμένο ιστορικό κέντρο της Κομοτηνής, στο οποίο επί δεκαετίες έχουν να γίνουν παρεμβάσεις και διαχρονικά καμία δημοτική αρχή δεν φαίνεται να έχει εκμεταλλευτεί στο μέγιστο. Πρόκειται για την παλιά αγορά την οποία ελάχιστοι εκτός Κομοτηνής γνωρίζουν.
Επ' αφορμή του Open Mall, ο δήμαρχος εξήγησε ότι στόχος του είναι να γίνουν παρεμβάσεις στην Ερμού και πέριξ, κι έχει την αιτιολόγηση: "Δεν είναι αυτή η επιλογή προνομιακή, γιατί ήδη έχουμε κάνει τους ποδηλατόδρομους - που έχουν περισσότερα ευνοϊκά από αρνητικά αποτελέσματα - κι επίσης έχει ξεκινήσει ήδη και η παρέμβαση στην περιοχή του βυζαντινού τείχους. Επομένως, το τρίτο βασικό κομμάτι της αγοράς είναι η Ερμού, που είναι άλλωστε χαρακτηρισμένη ως ιστορικός τόπος".
Όσον αφορά για τις παρεμβάσεις καθαυτές, ο δήμαρχος δήλωσε πως - τουλάχιστον αυτή που αφορά την οδό Κανάρη - θα γίνει "είτε μπούμε είτε όχι στο πρόγραμμα, είναι στον σχεδιασμό μας. Αν όμως μπούμε στο πρόγραμμα, τα λεφτά που θα δίναμε στην Κανάρη, θα τα δώσουμε αλλού. Δεν θα γίνει πεζόδρομος, θα γίνει ήπιας κυκλοφορίας". "Η Κανάρη θα δεχθεί πιο σημαντική παρέμβαση", είπε, προσθέτοντας κάτι που σίγουρα θα σχολιαστεί: "Θα στερηθούμε δέκα θέσεις στάθμευσης, αλλά η περιοχή θα κερδίσει περισσότερα". Στόχος επίσης φέρεται να είναι σιγά-σιγά το "ήπιας κυκλοφορίας" να θεσμοθετηθεί και στους πέριξ κάθετους και παράλληλους δρόμους.
Βλέπει θετικά τα έργα, ψάχνει και επόμενη θητεία
Το μόνο σίγουρο είναι πως ο ίδιος ο δήμαρχος βλέπει θετικά τα έργα, και φαίνεται να είναι έτοιμος για μία επόμενη θητεία. "Σπάνια στην θητεία μιας δημοτικής αρχής ολοκληρώνονται οι σχεδιασμοί, ειδικά όταν αφορούν τέτοιου είδους προγράμματα. Για μας έχει σημασία, επιτέλους, να ξεκινήσει κάτι, με δική μας πρωτοβουλία, με εξασφαλισμένες χρηματοδοτήσεις και εξασφαλισμένους στόχους", είπε, ενώ διευκρίνισε πως "και οι δύο παρεμβάσεις (σ.σ. σε ιστορικό πυρήνα και ιστορικό κέντρο) θα πάνε και στην επόμενη δημοτική περίοδο".
Δήλωσε μάλιστα την πεποίθησή του, ότι, όταν ολοκληρωθούν σε βάθος χρόνου όλα τα έργα, θα επιφέρουν ένα ντόμινο θετικών εξελίξεων. "Πρόκειται για σημαντικές παρεμβάσεις, που η μία θα επηρεάσει την άλλη θετικά", είπε. Κληθείς να καταθέσει το σχόλιό του αναφορικά με μία ακόμη είδηση που έφερε στην επιφάνεια ο "Χ", δηλαδή στα ευρήματα της εφορείας αρχαιοτήτων Ροδόπης (σ.σ. ανθρώπινα οστά) κατέθεσε το σχόλιο πως "έχουν σημασία" και "είμαστε σε επαφή με την Εφορεία Αρχαιοτήτων, για να δούμε την αξία αυτών των ευρημάτων".
Πιστώνεται την αποτυχία των Info Kiosk και τη μη διαφήμιση του πάρκινγκ
Ο δήμαρχος επίσης δεν έκρυψε πως πιστώνεται την αποτυχία των Info Kiosk, γιατί, όταν αυτά εντέλει τοποθετήθηκαν, η τεχνολογία είχε ξεπεραστεί, με αποτέλεσμα τώρα να έχουν περιπέσει σε αχρησία.
Επίσης, φαίνεται να πιστώνεται και την αποτυχία των διερχομένων να επιλέξουν το πάρκινγκ για την στάθμευσή τους. "Το πάρκιγνκ είναι δίπλα, είναι μισοάδειο, η απόστασή του είναι 100 μέτρα από την Ερμού. Το νοικιάζουμε σε ιδιώτη με μισό ευρώ την ώρα, αλλά ίσως να μην το ξέρει ο κόσμος", είπε, μη κρύβοντας ότι "ο Δήμος φταίει", που οι διερχόμενοι δεν γνωρίζουν την ύπαρξη του πάρκινγκ και το πόσο κοντά είναι στην αρχή της Ερμού.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News