Στα 4€ το ελάχιστο κόμιστρο στα ταξί της πόλης | xronos.gr
ΛΟΓΩ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ ΣΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ

Στα 4€ το ελάχιστο κόμιστρο στα ταξί της πόλης

19/10/22 - 8:00
3242353465-(50).jpg

«Οικονομική δυσπραγία» παρατηρεί στον κόσμο ο γραμματέας του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί ΑΜΘ Π. Μαστροθεοδωράκης

Παρέμεινε σταθερό κατά τη διάρκεια της οικονομικής και της υγειονομικής κρίσης, αλλά αυξήθηκε εξαιτίας της ενεργειακής, το ελάχιστο κόμιστρο στα ταξί της πόλης, το οποίο έχει διαμορφωθεί από το καλοκαίρι στα 4,00€ αντί για 3,40€ που ήταν μέχρι πρότινος.


Την απόφαση επιβεβαίωσε μιλώντας στο ράδιο Χρόνος 87.5fm και τον Δήμο Μπακιρτζάκη ο γραμματέας του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί ΑΜΘ κι επαγγελματίας της πόλης μας Παντελής Μαστροθεοδωράκης. «Είχαμε να πάρουμε αύξηση πάνω από μία δεκαετία. Έχουμε απορροφήσει όλες τις αυξήσεις που έχουν γίνει» σημείωσε αλλά εξήγησε πως πλέον με τις τιμές στα καύσιμα στα ύψη και το επάγγελμα να έχει στην πλάτη δύο δύσκολα χρόνια πανδημίας με περιορισμό μετακινήσεων και πενιχρή στήριξη από την πολιτεία, η αύξηση του ελάχιστου κόμιστρου ήρθε νομοτελειακά.


Λιγότεροι και… φτωχότεροι οι πελάτες
Οι πελάτες των ταξί είναι και λιγότεροι και… με λιγότερα στην τσέπη, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει επαρκής κίνηση, παρατήρησε ο κος Μαστροθεοδωράκης. Άλλωστε, βασικός προβληματισμός που εισπράττουν ως επαγγελματίες οδηγοί είναι η οικονομική αδυναμία των πολιτών.


«Όταν υπάρχει οικονομική δυνατότητα, ο κόσμος δεν έχει πρόβλημα να ανεβεί στο ταξί. Αλλά αυτή την εποχή υπάρχει πολύ μεγάλη οικονομική στενότητα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως είμαστε μία από τις φτωχότερες περιοχές της χώρας, χωρίς τουρισμό κι έσοδα που να έρθουν από έξω. Οι φοιτητές που είναι η βαριά μας βιομηχανία είναι δύσκολα και γι’ αυτούς και τους γονείς τους, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει μεγάλη κινητικότητα» δήλωσε ο γραμματέας.


Αναφορικά με το προφίλ όσων χρησιμοποιούν ακόμη ταξί είναι κυρίως ηλικιωμένοι, με προορισμό ιατρούς, αλλά και μικρότερη από το παρελθόν μερίδα φοιτητών. Προσθετικά σε αυτό το σημείο ο πρόεδρος παρατήρησε πως λιγότεροι φοιτητές βρίσκονται στην πόλη, καθώς έχουν αυξηθεί όσοι έρχονται απλώς για τις εξεταστικές.


Στον αντίποδα διηγείται πως «κάποτε είχαμε μία ακμάζουσα βιομηχανική περιοχή που πλέον δεν υφίσταται. Αυτό ήταν ένα μεγάλο εισόδημα για το ταξί αλλά έχει τελειώσει». Παράλληλα, παρατηρείται και μείωση στρατιωτών στην πόλη, ιδίως από τότε που η θητεία στην πόλη είναι 12μηνη αντί για 9μηνη. Την ίδια ώρα έχουν μειωθεί τα υπερτοπικά δρομολόγια από και προς χωριά, τα οποία ούτως ή άλλως έχουν μειωμένο πληθυσμό, παρατήρησε.


Αποτέλεσμα είναι οι ιδιοκτήτες ταξί να αγωνίζονται «για την καθημερινότητά μας» είπε και συγχρόνως παρατήρησε πως υπάρχει μειωμένο ενδιαφέρον για απόκτηση νέας άδειας ταξί στην πόλη, αφού στην ουσία το επάγγελμα δεν είναι επαρκώς προσοδοφόρο. Τέλος, ζήτησε από την πολιτεία να μην ξεχάσει τον κλάδο και «να βοηθήσει τους μικροεπαγγελματίες».

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr